Multidesk.be » Woordenboek » Ragdoll physics

Ragdoll physics
Ragdoll physics

Ragdoll physics is een onderdeel van een physics engine die zich alleen maar richt op de personages in een game en andere levende wezens. Met ragdoll physics reageren personages zo natuurgetrouw mogelijk en vallen ze ook zoals je van echte personages verwacht. Als een personage in zijn voet wordt geraakt dan schiet zijn voet naar achter en gaat het personage hinken. Raak je ze echter in zijn arm dan kan je bijvoorbeeld zijn wapen uit zijn hand schieten. Deze techniek kan voor tal van nieuwe gameplay elementen zorgen die je recentelijk in bijvoorbeeld Far Cry en Half-Life2 goed ziet.
Voor een demo van een physics engine kan je hier terecht.
Deze verklaring werd opgesteld door Robbie op maandag 13 december 2004 om 13:28 en werd in tussentijd reeds 5417 keer opgevraagd.
  • Pagina
  • 1 van 1

Geen reacties gevonden
Er werden nog geen reacties bij deze verklaring geplaatst. Indien je denkt iets te kunnen toevoegen aan deze verklaring, kan je zelf een reactie schrijven via de koppeling Plaats een reactie bij deze verklaring hieronder.