Multidesk.be » Woordenboek » Physics engine

Physics engine
Physics engine

De physics engine van een spel zorgt ervoor dat objecten zich zo natuurgetrouw en realistisch mogelijk bewegen. Elk object heeft dankzij de physics engine zijn eigen gewicht, zwaartekracht en beweging. Hierdoor kunnen tal van nieuwe gameplay elementen worden ontwikkeld die je recentelijk kan zien in Half-Life2 en Doom3.
De bekendste physics engines van dit moment Meqon en Havok.
Demo’s van de Meqon en Havok physics kan je respectievelijk hier en hier vinden.
Deze verklaring werd opgesteld door Robbie op maandag 13 december 2004 om 13:26 en werd in tussentijd reeds 1901 keer opgevraagd.
  • Pagina
  • 1 van 1

Bericht geplaatst door Suriv op vrijdag 3 februari 2006 om 22:27:19.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
In GTA Vice City is er ook een (manueel veranderbare) physics engine, net als de hele GTA reeks trouwens:)
  • Pagina
  • 1 van 1