Multidesk.be » Forums » Netwerken » Windows 7 aanvaard de WEP sleutel niet

Reactie opstellen

Helpinformatie
Hoewel je niet dient ingelogd te zijn om een nieuwe reactie te plaatsen, raden we het wel sterk aan. Het is voor de mensen die je verder proberen te helpen een stuk eenvoudiger als ze een gebruikersnaam kunnen kleven bij een bepaalde reactie. Daarnaast zorgt een gebruikersnaam ook dat jouw berichten gemakkelijk onderscheiden kunnen worden van die van andere bezoekers en laat het je toe om je berichten zelf en onmiddelijk aan te passen, indien je iets wil toevoegen aan je tekst bijvoorbeeld. Ook kan je gratis bijlagen toevoegen om je vraag duidelijker te maken.
Indien je nog geen lid bent, kan je geheel gratis een account aanmaken!
Als je nog twijfelt, nodigen we je graag uit om eens naar het lijstje met voordelen te kijken.
Verklein tekstveldVerklein tekstveldVetCursiefOnderstreeptKleinDoorstreeptSuperscriptSubscriptHorizontale lijnGecentreerdLijstNumerieke lijstStappenAfbeeldingLinkCitaatCodePHP-codeToetsSmiliesHelp
GlimlachenKnipoogLachenBlozenTong uitstekenDromenAanbiddenDuimen omhoogFeestje!Cheerleader
Je kan enkel bijlagen toevoegen als je ingelogd bent.
Heb je nog geen account? Klik hier om je gratis te registreren.
Opmerking in verband met het plaatsen van berichten...
Om de toevloed aan spamberichten in te perken, dien je als niet-geregistreerde bezoeker een korte vraag te beantwoorden telkens je een bericht toevoegt aan Multidesk.be.
Je kan je steeds gratis registreren zodat je deze extra controle niet hoeft te ondergaan.

Welke kleur heeft de zon doorgaans; geel of groen?
Bezig met laden...
Bezig met laden...Een ogenblik geduld alstublieft.

Overzicht van het originele onderwerp en de laatste 10 reacties

Bericht geplaatst door maxim90 op zondag 7 februari 2010 om 13:57:45.
Hallo iedereen,

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe pc (kloon Pc van winkel), maar ik krijg mijn draadloos netwerk langs geen kanten geconfigureerd.

Mijn netwerk komt to stand via een draadloze USB-sleutel en mijn router is van
D-Link. Ik heb zeer goed ontvangst (beter dan met een antenne), 4 tot 5 blokjes.

Maar er is een erger probleem dan verbinding, we krijgen ons netwerk niet tot stand. Windows aanvaardt de WEP-key niet, hij geeft elke keer een fout melding dat de key niet consistent is of dat de key te kort is. Nochtans is dit de code die in ons boekje van telenet staan, we hebben al alle codes uitgeprobeerd.

Ik heb ook geprobeerd via EasyTransfer van de laptop de instellingen over te zetten, zonder resultaat. En het wachtwoord kopiėren is nonmogelijk.

Weet iemand misschien een oplossing?
Zou dit kunnen dat windows de key niet ondersteund omdat ik de 64-bit versie heb?

Hoe kan ik het wachtwoord opvragen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bericht geplaatst door Cdude op zondag 14 februari 2010 om 17:40:07.
My guess too maar heb zo'n vaag vermoeden dat het de signaalsterkte betrof ipv WEP ;)

Randinformatie

Sebiet (b)(b) bij deze komiek
http://www.nigelwilliams.be/
Bericht geplaatst door joke op zondag 14 februari 2010 om 17:30:27.

Dixit

Dixit Cdude op 14/02/2010 14:37:39:
Een encrytieprobleem werd opgelost met verlengkabel? (bonk)

Nog nooit van gehoord? Tja dat is ook tamelijk nieuw. Spaar die 50€ maar dan zullen we bij gelegenheid er ene op drinken want de ware troedracht gaat je toch nooit te weten komen.(b)

Joke
Bericht geplaatst door Cdude op zondag 14 februari 2010 om 14:37:39.
Een encrytieprobleem werd opgelost met verlengkabel? (bonk)
Bericht geplaatst door maxim90 op zondag 14 februari 2010 om 14:29:06.
Het probleem is opgelost, met een verlengdraad aan de USB-adapter
Bericht geplaatst door Cdude op maandag 8 februari 2010 om 21:18:15.
Ik geef 50€ (rolleyes)
Vink "encryptie" in je router en je probleem is opgelost
Bericht geplaatst door maxim90 op maandag 8 februari 2010 om 20:46:08.
als ik dees week er niet opgeraak,dan verkoop ik de pc zo simpel is het.

dan kan ik evegoe verder me mijn laptop!
Bericht geplaatst door StefDC op zondag 7 februari 2010 om 16:51:33.
Ik veronderstel dat je draadloze usb-adapter van het type DWL-G122 is. (?)
Was je oude pc, of de laptop waarvan je probeerde over te zetten ook Vista ?
Gebruik je de installatie-CD van D-Link of de Vista setup ?
Bericht geplaatst door Cdude op zondag 7 februari 2010 om 14:44:52.

Randinformatie

"bezich" :s

Als dat het geval is hoef je ook geen beveiliging in te stellen. Scheelt tijd EN snelheid.
Bericht geplaatst door maxim90 op zondag 7 februari 2010 om 14:39:15.
Wij wonen alleen in een straat waar enkel bedrijven zijn, we liggen niet wakker van dat er anderen op het netwerk gaan, niemand houdt zich daarmee bezich
Bericht geplaatst door Cdude op zondag 7 februari 2010 om 14:33:40.
Web key is verouderd en gemakkelijk kraakbaar.
Een sleutel kies je ZELF anders kent iedereen die een TN boekje heeft je paswoord :(

Kies WPA(2) en lees :

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerken/draadloos-netwerk-beveiligen/veiligheid-draadloze-netwerken.html