Multidesk.be » Forums » PDA » iPAQ 214 (='enterprise handheld) (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door dbt_vnh op maandag 30 juni 2008 om 10:28:22.
dbt_vnh's avatar
Multiviteit: 35
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Iemand enig idee hoe het 'softwarematig (onscreen touch-) toetsenbord, nu in Qwerty NL , naar Azerty BE kan omgetoverd worden?

De 'instellingen' bevatten bitter weinig opties ivm bv. XP.

Ik beschik over een NL editie en zou deze graag wat tunen naar Vlaanderen (thumbsup)

thanks _O_

verder een goed CRM programma of handige dataprogramma's gezocht (nodig voor opvolging klanten onderweg dus wat opties ivm hiermee, kan geen kwaad)

dit draait onder Windows Mobile 6
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 30 juni 2008 om 16:34:20.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zit hier met Windows Mobile 2003 en daar kon ik ook het onscreen toetsenbord van QWERTY niet naar AZERTY zetten. De taal van je Windows Mobile is volgens mij bepalend voor de toetsenbord layout.

Het CRM programma hangt eigenlijk af van wie je huidige leverancier is van CRM toepassingen. Als dit Microsoft is zal je waarschijnlijk hier moeten zijn.
Ik heb echter geen ervaring hiermee en ik weet ook niet of dit zal voldoen. Het kan alvast samenwerken met het totaalpakket van Microsoft (Microsoft Dynamics). Microsoft kennende zal dit gelukkig niet al te moeilijk moeten zijn om in te stellen ;).

Als je geen MS CRM oplossing hebt kan ik wel even verder zoeken maar zeg dan wel wie de leverancier is (SAP of Orcale misschien?).
Verder is een goed CRM programma gekenmerkt door de informatie globaal ergens te bewaren. Als je dus een dataprogramma wilt zal dit toch iets moeten zijn dat simpel te integreren valt in de huidige CRM systeem, anders zit je iedere avond bezig met alles te updaten (dan kunnen we misschien beter teruggaan naar de tijd met de Excel documentje ;)).
^ Reactie #2 geschreven door dbt_vnh op maandag 30 juni 2008 om 23:31:29.
dbt_vnh's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ok, bedankt.

Voor het basisstation is nog geen CRM leverancier gekozen ...

Deze optie is dus open van 2 kanten, mobiel en vast.

Opmerking van de crew

Gast = dbt_vnh
SMG
^ Reactie #3 geschreven door SMG op maandag 30 juni 2008 om 23:41:23.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dan stel ik voor dat je zeker alle mogelijkheden bekijkt van alle mogelijke leveranciers. Een goede voorkennis zorgt ervoor dat de slaagkans wat groter wordt (en dat je weet wat je moet verwachten).
Zeer veel CRM systemen falen omdat er te weinig kennis is, CRM heeft effect op heel het bedrijf! Een CRM pakket alleen is alleen maar een hoge kost, je personeel moet er ook achter staan.
^ Reactie #4 geschreven door dbt_vnh op woensdag 2 juli 2008 om 01:26:55.
dbt_vnh's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
:-) Bedankt maar dit maakt de keuze nog moeilijker (party)
Heb je zelf 'n suggestie, iemand hier werkt met ACT! en dit lijkt me wel wat??

^ Reactie #5 geschreven door SMG op donderdag 3 juli 2008 om 23:48:54.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is nogal moeilijk te zeggen of een bepaald CRM pakket goed is voor jou. Veel hangt af van wat je verwacht van het pakket zelf. Er zijn kleine bedrijven die het aanbieden maar er zijn ook zeer uitgebreide pakketten (die bijvoorbeeld integreren in je huidige infrastructuur zoals bv Exchange server).
Ook je huidige IT infrastructuur is zeer belangrijk bij de keuze. Zo zal een Microsoft oplossing volledig in het water vallen als je een cruciale server hebt die op Linux draait (bijvoorbeeld een mailserver of domeincontroller).

Verder vrees ik dat je hier (en op andere fora) niet echt een antwoord zal krijgen (tenzij van Linux of Windows fans) op jou vraag. Wat je vraagt is iets zeer specifiek waarvoor veel analysewerk en werkuren ingestoken moeten worden. Een goed CRM systeem zet je niet neer van de ene dag op de andere. Je moet je personeel onderwijzen aangezien CRM een bedrijfsstrategie is waar iedereen achter moet staan.

CRM kan je op veel niveau's implementeren. Het is best om met lichte mate te beginnen (waar een simpele globale databank met bijhorende site voldoende is), want voor je het beseft neem je teveel hooi op je vork.
^ Reactie #6 geschreven door dbt_vnh op vrijdag 4 juli 2008 om 08:50:21.
dbt_vnh's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ok, bedankt!
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie