Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Toplevel domains te koop?

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op vrijdag 27 juni 2008 om 14:48:32.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat vinden jullie?
In Parijs wordt deze week gestemd over het beschikbaar maken van de toplevel domeinen. Dat zijn de letters die achter je domeinnaam komen (zoals .be hier bij multidesk). Icann zou deze te koop willen aanbieden. Natuurlijk zal het heel wat kosten, zo wordt er gesproken over een kwart tot een miljoen euro!
Meer op tweakers.net of nu.nl

Ik ben tegen. Hoewel het internet stilaan verzadig wordt is het geen goed idee. Wat voor een rotzooi zal het niet worden? Nu is alles mooi gestructureerd, Belgishce site's hebben een .be, engelstalige (internationaal) een .com. Zoek ik info dan weet ik meestal of ik dat bij een .be moet gaan zoeken, of bij een .com.

Graag jullie mening, en laat het debat geopend zijn!
^ Reactie #1 geschreven door Dendeze op vrijdag 27 juni 2008 om 15:05:44.
Dendeze's avatar
Multiviteit: 1695
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Iets goeds, alleen weet ik niet hoe ze dan die verschillende domeinen gaan beheren.

Er zijn er al heel veel... zoals die van rusland hongarije en eender welk lang heeft zo'n top level domain maar die bezoekt geen kat....

hoeveel mensen typen nog zelf de url in, link klikken en dan kijkt niemand nog naar het domein...

Dus waarom niet
^ Reactie #2 geschreven door SMG op vrijdag 27 juni 2008 om 15:59:22.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hetgene wat de tld normaal gezien bedoeld is eigenlijk al lang niet meer juist. Zo worden .ru vaak geassocieerd met rommel sites (virussen ed), heeft iedereen nu thuis al een .com domein (of ze nu iets commercieel doen of niet) en over tk en tv zal ik maar niet beginnen :-/
Enkel .org lijkt me nog een soort van betekening te hebben.

Ik zou dus niet echt kunnen inzien waarom dit dan niet zou mogen. Echter ik ben graag voor eenvoud en .org, .net, .com, .be ... lijken mij zeer eenvoudig. Ik zou het zeer raar vinden moest men plots met www.leden.multidesk afkomen :-/

Maar ik vrees met die prijs dat er bijna niemand dit zal nemen. Ik kan me echt niemand inbeelden die een kwart miljoen wil geven voor een domeinnaam :p.
Voor het beheer lijkt me dat geen probleem. Icann zal wel springen als het een kwart miljoen in zijn laatje krijgt.
Het lijkt me verder ook niet zo moeilijk, gewoon surfers die naar .multidesk surfen doorsturen naar de DSN van multidesk en daarmee is de kous af ;)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten