Multidesk.be » Forums » ISP's » snelheid gemeten

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door brol op zondag 23 september 2007 om 19:59:32.
brol's avatar
Multiviteit: 177
Ik heb de snelheid gemeten van mijn internet expressnet van telenet.

Van de snelheid had ik iets meer van verwacht, maar in ieder geval mag ik te vreden zijn dat het sneller lig dan bij belgacom adsl go.

Mijn instellingen zijn correct in gesteld ook op de website van Telenet staan mijn instelling op 10 mb + mijn modem is van de laatste nieuwe een zwarte. Ik surf wel met een adapter van netgear die deze snelheid aan moet kunnen.

Kan het soms zijn dat ik in het appartement met 6 computers bij telenet zijn aangesloten. en mijn buurman over mijn surft nog eens 3 mb sneller t.o.v. mijn en zit alleen op het net van telenet.;)
Bijlage: 5c90baef5c7c5001de8bc357cf66bd98.jpg
Wie graag iets wil bijleren, moet er dan ook iets voor over hebben.
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op zondag 23 september 2007 om 20:04:27.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
10 MB is theoretisch, in de praktijk is dat dus niet haalbaar. Jouw snelheid is normaal; soms kan je pieken richting 8-900 KBps; hangt er van af.

Je moet er rekening mee houden dat een aantal zaken de snelheid van je internetverbinding be´nvloeden; type modem, computer, afstand van je computer tot de locatie van Telenet, aantal personen online et cetera.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zondag 23 september 2007 om 20:05:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Als ik mij niet vergis was hier ooit eens een onderwerp over.
Zoek, zoek ...
http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/9463/ het is zelfs aangemaakt door u ;)

Tja, het is niet meer, of niet minder dan hoe het daar staat. Alles hangt af van de omstandigheden.
Telenet zal je overladen met cijfers, maar dan zijn die cijfers wel in de beste omstandigheden (nl als jij helemaal alleen op het internet zit en naar mijn weten gebeurt dit zelden tot nooit).
Ik heb zelf het zwaarste internet abbo van Telenet omdat we gewoonweg met teveel mensen hier in huis zitten die op internet zitten. Maar ik heb nog niets maar ook nog niets gemerkt van het dubbel zo snel surfen als ons voorgaand abonnement.
Kan je Telenet beschuldigen, nee want het staat waarschijnlijk in de kleine lettertjes.
^ Reactie #3 geschreven door brol op zondag 23 september 2007 om 20:24:17.
brol's avatar
Multiviteit: 177
Ik ben er content met mijn snelheid, maar cijfers kunnn inderdaad bedriegelijk overkomen. En wil niemand de vinger aanwijzen, de snelheid hangt van veel factoren af dit weet ik ook. Gewoon maar bij neerleggen. Als mijn webpagina nu met 1 of 2 seconden weergeeft deze fractie zullen we zeker niet gewaar worden. Ik ben heus wel te vreden hoor.
Wie graag iets wil bijleren, moet er dan ook iets voor over hebben.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen