Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » bedrukbaar stickerpapier

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 4 juni 2008 om 11:48:54.
Hoi,

Beetje rare vraag hier misschien maar ben voor een ludiek verjaardagscadeau het etiket van een biermerk aan het namaken. Ga daar dan de naam in verwerken en terug op het flesje hangen. De oorspronkelijke labels laat ik allemaal afweken.
Bedoeling is uiteraard dat de pinten daarna terug gekoeld en gedronken kunnen worden. Dan gaan de flesjes uiteraard wel condenseren. Nu vraag ik me af of dit mogelijk is met mijn inkjetprinter. Gaat de inkt dan niet uitlopen? Tenzij ik speciaal stickerpapier gebruik ofzo? Iemand een idee hoe ik dit best aanpak?

Hans
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op woensdag 4 juni 2008 om 12:53:53.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Dat is geen rare vraag :)
Ik weet geen passend antwoord direct op je vraag, maar kan je wel naar de betere boekhandel sturen, die weten exact welk papier je dan nodig hebt.
^ Reactie #2 geschreven door Simon op woensdag 4 juni 2008 om 13:11:04.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Het zou best kunnen dat door de vochtigheid de inkt zal uitlopen. Is er geen mogelijkheid om bij een kennis de etiketten af te printen met een laserprinter?

Wat je ook kan doen is over elk etiket zo'n doorzichtige stickervel kleven. Dat gebruikt men soms om te plastificeren zonder machine.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 30.51 % door Simon op woensdag 4 juni 2008 om 13:13:15.
^ Reactie #3 geschreven door een gast op woensdag 4 juni 2008 om 16:54:41.
Ik heb al wel goed stickerpapier gevonden. alleen viel m'n frank pas nadien dat die inkt natuurlijk moet blijven zitten. Denk je dat etiketten met een laserprinter tegen die vochtigheid kunnen? Als ze goed gekoeld staan en op een warme zomerdag worden opgedronken, lopen de druppels eraf. Kan die inkt er tegen denk je? Kwestie dat we daar niet met gekleurde handen staan ;-)

Het plastificeren is een tijdrovend maar goed idee. Als het in natte toestand blijft hangen natuurlijk. Moet ik eens testen.
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op woensdag 4 juni 2008 om 17:55:34.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Je kunt een rol zelfklevend plastic folie nemen, verkrijgbaar in de bouwmarkten.
Knip de folie groter dan het etiket, en zorg bij het beplakken van de flessen dat deze droog en op kamertemperatuur zijn.

(om condensvorming te voorkomen suggesteer ik ze lauw te drinken :D )
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen