Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » Conversieprogramma

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op dinsdag 4 september 2007 om 17:02:57.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi,

Ik heb regelmatig teksten die ik hier op Multidesk wil publiceren. Deze teksten bevatten een beperkt aantal tags om de teksten wat te verfraaien.

Deze teksten worden aangemaakt met een VB6 programma. Voor dat ik die op Multidesk publiceer wil ik die teksten kontroleren op fouten en op uitzicht. Ik zoek dus een conversieprogramma hier voor.

Kent er iemand zo'n programma of heeft er iemand een tip om zo iets te maken?

Bedankt op voorhand.
Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 4 september 2007 om 17:06:37.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
bwoa, ik denk dat dit niet zo moeilijk te maken is, om het eens te testen lokaal, ik kan je dus wel op weg helpen, het kan je eerste prog in .net worden ;)

'k ga eens kijken wat ik kan doen om je te laten starten en dan kan je wel extra vragen stellen ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door joke op dinsdag 4 september 2007 om 18:37:31.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi thekit,

Het zal er dan uiteindelijk toch van moeten komen en overstappen naar het gebruik van VB.net.

Bedankt om mij op weg te helpen.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 4 september 2007 om 18:52:11.
thekid's avatar
Moderator

Randinformatie

:o een dt fout in mijn naam :D

voila, bij deze, 't duurde vooral een tijdje om alles naar Reguliere Expressies om te zetten, de afwerking is nog niet volledig gedaan, maar ie kan wel het grootste deel van de multidesk bbcode aan ;)

Kleine nota, 't is wel in C# geschreven, maar de VB.net code moet heel gelijkaardig zijn, dus hier heb je je eerste oefening al ;)

En al bij al was het maar 50 lijntjes code ofzo (waarvan 40 voor regexpr & bbcode :D)

Bijlage: 1fe7c68f48b052369f39d54f758d7318.zip
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door joke op dinsdag 4 september 2007 om 20:13:42.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Welwelwel, proficiat en het werkt ook nog. Je hebt me overtuigd, ik moet vanavond nog VB.net installeren. Weet jij of ik VB.net (Visual Basic 2005) naast VB6 kan installeren?

Voor ik dat allemaal ga doen nog een vraagje. Kan ik dat programma oproepen met een switch? Dan kan ik het via mijn huidige programma oproepen en de broncode als switch mee geven? Nu moet ik die met copy-past mee geven.

Bedankt,
Joke

^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 4 september 2007 om 20:20:46.
thekid's avatar
Moderator
ja, het is geen probleem om V6 naast VB.net te installeren, het maakt niet uit (is hier op het werk ook zo geweest voor een tijdje), en ja dat gaat via parameters, maar ik ga nog eens moeten kijken hoe het in vb juist gaat, daar laat ik nog iets voor weten dan ;)

blij dat het werkt, als je extra bbcode wenst in te geven, kan je natuurlijk nog steeds wijzigingen aanbrengen, hé :D
^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op woensdag 5 september 2007 om 10:54:16.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
VS editie zijn heel goed naast elkaar te installeren. Heb hier 2003 en 2005 naast elkaar staan en thuis 2005 en 2008 Beta 2, die is gratis te downloaden.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #7 geschreven door thekid op woensdag 5 september 2007 om 14:41:17.
thekid's avatar
Moderator
Ben nog eventjes bezig met een vb.net versie, met wat extra opties en een goeie documentatie in het bestand, vanaf dan moet je probleemloos opweg zijn met .net ;)

*edit*
bij deze, vb.net versie, iets uitgebreider, veel documentatie
commandline kan je nu ook gebruiken ;) gewoon de locatie van de file als parameter zetten

bv:
mdjoke C:\input.test
of
mdjoke "C:\Documents and settings\test.txt"

bij vragen, stel maar gerust ;)
Bijlage: bbbedbf6f66cb2d7c34654505ede665d.zip
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 57.2 % door thekid op woensdag 5 september 2007 om 15:11:05.
^ Reactie #8 geschreven door joke op woensdag 5 september 2007 om 23:00:24.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi thekid,

thekit durven schrijven, onvergefelijk.(blush)

Je laatste versie werkt goed en ik kan het openen met VB 2005 want dat is ondertussen geïnstalleerd.

Het zal nog wel wat voeten in de aarde hebben voor in met deze nieuwe versie kan werken en het conversie programmake kan aanpassen zoals ik het graag heb. Een goede oefening voor mij.

Bedankt,
Joke

^ Reactie #9 geschreven door NightCreature op donderdag 6 september 2007 om 10:18:08.
NightCreature's avatar
MSc.
Wel ff netjes de exceptions afvangen he. Als ik namelijk een item wil toevoegen dat alleen maar empty velden bevat crasht de applicatie. Dit is zo'n user interface ding waarbij je altijd moet controleren of ze wel data bevatten en of deze in het juiste format is. De exception is een Argumentoutofrange.

Ik weet dat het een leerversie is dus is misshien een goed idee om voor joke aan te passen zodat ze ergens kan beginnen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 16.99 % door NightCreature op donderdag 6 september 2007 om 10:18:51.
^ Reactie #10 geschreven door thekid op donderdag 6 september 2007 om 12:26:12.
thekid's avatar
Moderator
Ja, had weinig zin om exceptions op te vangen erin te steken, dat zijn goeie dingen om te leren ;)

't is ook maar een basis, hé, 't is de bedoeling dat Joke het uitbouwt naar het gewenste programma, ik maakte gewoon de start ;)
^ Reactie #11 geschreven door NightCreature op donderdag 6 september 2007 om 12:29:12.
NightCreature's avatar
MSc.
Ja dat weet ik daarom gaf ik ook al aan dat het een goed idee is om daar te beginnen met uitbreiden. Om die exceptie namelijk af te vangen moet je de source redelijk bestuderen.
^ Reactie #12 geschreven door Suriv op donderdag 6 september 2007 om 20:03:27.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator

Randinformatie

Zo'n enorme source is het nu ook weer niet hé ;).
^ Reactie #13 geschreven door thekid op vrijdag 7 september 2007 om 12:59:29.
thekid's avatar
Moderator

Randinformatie

Wat doet al de rest dan juist met die source? 'k ben wel eens curieus :D
^ Reactie #14 geschreven door NightCreature op vrijdag 7 september 2007 om 15:48:10.
NightCreature's avatar
MSc.

Randinformatie

Ik heb de source niet door gekeken ik vind VB vreselijk om te lezen, en ik had niet naar de hoeveelheid code gekeken lol.
Ik vind het altijd wel interessant om te zien wat anderen maken.

EDIT ot tags vergeten
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.26 % door NightCreature op vrijdag 7 september 2007 om 16:01:23.
^ Reactie #15 geschreven door Suriv op vrijdag 7 september 2007 om 16:39:09.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator

Randinformatie

Ik heb van je source bijgeleerd hoe ik RegEx moet gebruiken (b).
^ Reactie #16 geschreven door thekid op vrijdag 7 september 2007 om 16:57:21.
thekid's avatar
Moderator

Randinformatie

blij dat ik kon helpen dan Suriv ;)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen