Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Vuurwapenbezit

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door arthuro op maandag 3 september 2007 om 11:49:48.
arthuro heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 67
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Na een aantal incidenten is het ook in BelgiŽ heel wat moeilijker een vuurwapen te kopen.
De VS is het zwaarstbewapende land ter wereld: 9 van de 10 personen hebben daar een vuurwapen.
Er gebeuren daar ook nogal eens heftige dingen: schietpartijen op scholen, bv.
Als die wapens dan thuis nog eens een keer voor het grijpen liggen voor de kinderen, krijg je situaties zoals op dit filmpje:

http://www.dumpert.nl/mediabase/18282/a3c231a6/beng_beng_beng_pang.html

Volgens mij hoort alleen de politie en het leger te beschikken over vuurwapens!
^ Reactie #1 geschreven door NightCreature op maandag 3 september 2007 om 12:22:30.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Euhm de wapen dichtheid is in Canada groter dan in de VS. Daar zijn er namelijk meer wapens dan dat er bevolking is maar het aantal doden door schietpartijen ligt er lager.

Maar dat terzijde, als alleen de politie of het leger wapens heeft kan dit nog steeds gebeuren ook daar werken mensen die de geweren thuis zullen leggen.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #2 geschreven door Hoobastank_RML op maandag 3 september 2007 om 12:32:36.
Hoobastank_RML's avatar
Multiviteit: 1030
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
|Dat filmpje is wel lol XD
The person who types this is an Idiot:D

Microsoft: You've got questions, we've got dancing paperclips!
^ Reactie #3 geschreven door SMG op maandag 3 september 2007 om 13:29:52.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De mensen hebben daar een wapen omdat in hun ogen de politie faalt. Ook is de bevolkingsdichtheid daar soms wel enorm klein waardoor je wel uren kan wachten totdat de politie opdaagt.
Ik kan dus best begrijpen waarom ze het hebben, maar ik keur het niet volledig goed. Ik vind dat als er iemand in je huis binnen breekt, dat je hem mag aanvallen. Hij heeft geen enkel ding op je eigendom te zoeken. In de wet staat dat je eerst moet vragen om het huis te verlaten, nadien mag je geweld gebruiken (dit was enkele jaren geleden, of het nu nog zo is weet ik niet).
Zomaar je wapen op straat meenemen mag niet, vind ik.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.24 % door SMG op maandag 3 september 2007 om 13:30:29.
^ Reactie #4 geschreven door Hunter op maandag 3 september 2007 om 14:14:10.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit SMG op 03/09/2007 13:29:52:

De mensen hebben daar een wapen omdat in hun ogen de politie faalt. Ook is de bevolkingsdichtheid daar soms wel enorm klein waardoor je wel uren kan wachten totdat de politie opdaagt.
Ik kan dus best begrijpen waarom ze het hebben, maar ik keur het niet volledig goed. Ik vind dat als er iemand in je huis binnen breekt, dat je hem mag aanvallen. Hij heeft geen enkel ding op je eigendom te zoeken. In de wet staat dat je eerst moet vragen om het huis te verlaten, nadien mag je geweld gebruiken (dit was enkele jaren geleden, of het nu nog zo is weet ik niet).
Zomaar je wapen op straat meenemen mag niet, vind ik.

je mag hem alleen maar aanvallen als hij jou eerst aanvalt. dan is het wettige zelfverdediging, doe je dat niet dan heeft hij het recht om u aan te klagen. (hoe raar dat ook is)
For Pony !
^ Reactie #5 geschreven door thekid op maandag 3 september 2007 om 14:24:27.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ach, in BelgiŽ zijn de dieven beschermd
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op maandag 3 september 2007 om 15:01:09.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
In Nederland geldt dezelfde wet. Ik vind het persoonlijk een beetje een idiote wet
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #7 geschreven door arthuro op maandag 3 september 2007 om 19:14:42.
arthuro heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 67
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik denk, dat het zelfs zo kan zijn:
Er wordt bij iemand ingebroken, bijvoorbeeld. Die persoon verdedigt zijn spullen en geeft de inbreker een knal, zodat die gewond raakt. Hij doet aangifte.
De persoon die zijn bezit verdedigt, komt in de gevangenis en de (potentŽle) inbreker gaat vrijuit.

Als dat mogelijk is, vind ik het krom.

Aanvulling

Dixit

Dixit NightCreature op 03/09/2007 12:22:30:

Euhm de wapen dichtheid is in Canada groter dan in de VS. Daar zijn er namelijk meer wapens dan dat er bevolking is maar het aantal doden door schietpartijen ligt er lager.

Ik begon met dit onderwerp (leek me 'leuk') n.a.v. dit artikel:

http://www.wilmingtonstar.com/article/20070901/NEWS/709010409/-1/State

Er staat o.a dit in:

But it is the United States that has the heaviest concentration of firearms.

Of the 8 million new firearms manufactured annually around the world, roughly 4.5 million are bought in the United States.

Other countries with high per capita ownership include Yemen, with 61 small arms per 100 people; Finland with 56; Switzerland with 46 and Iraq with 39.

Much lower on the scale are Brazil, with nine guns per 100 people, England and Wales with six, India with four, China with three and Nigeria with one.

"There's a large number of states in the middle, mostly northern industrial states in Western Europe and North America," said Krause, citing France, with 32 per 100 people; Canada and Sweden, with 31 each and Germany, with 30.

Opmerking van de crew

Ik heb je beide berichten samengevoegd.
Het is al niet de eerste keer dat je hierop gewezen wordt: gebruik de knop .
Suriv
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 65.8 % door Suriv op maandag 3 september 2007 om 19:28:09.
^ Reactie #8 geschreven door thekid op maandag 3 september 2007 om 19:25:09.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja het kan zo zijn

zelfde situatie, ik ken iemand die ooit eens een rookinstallatie wilde installeren, ter verdediging van zijn marchandise, en indien ie dat deed ging hij veel meer moeten betalen voor de verzekering, ingeval dat een dief zichzelf zou pijn doen door het vermindere zicht van het rookalarm

da's toch Absurdistan
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door dommelschaap op zaterdag 8 maart 2008 om 19:27:50.
dommelschaap's avatar
Multiviteit: 110
the one and only
de enige echte
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
een legaal wapen thuis zou hendig zijn als d'r een oorlog zou uitbreken met de belgen of duitsers en we milities moeten vormen om het vaderland te beschermen. verder lijkt het me onzinnig een wapen thuis te hebben zonder hem te gebruiken.
^ Reactie #10 geschreven door Low op vrijdag 28 maart 2008 om 22:56:57.
Low's avatar
Multiviteit: 5
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De overheid is bang van ons. Haha, daarom dat ze al onze wapens afnemen. :'D
^ Reactie #11 geschreven door SMG op zaterdag 29 maart 2008 om 11:16:03.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als je ooit de film Bowling for columbine gezien hebt dan snap je meteen waarom mensen een wapen in bezit nemen.
Ik denk dat het vooral ligt aan al die geweldadige reeksen zoals America's most wanted toestanden. Hoewel de criminaliteit telkens maar daalt worden er steeds meer van die series naar de mensen gebracht. De mensen denken dan "Is onze samenleving zo barbaars en nemen dan een wapen in bezit", terwijl de dingen die ze uitzenden 1 uit de 1000 zijn.
En wat ze creŽren is uiteindelijk nog erger, zie naar al de gemassacreerden die in Amerika niet voorkomen. Zoontje lief vind het wapen van papa en begint er een paar mensen mee af te knallen.

Een wapen is enkel een gevoel van veiligheid, maar dan wel een vals gevoel!
^ Reactie #12 geschreven door ss3wim op donderdag 3 april 2008 om 12:56:00.
ss3wim heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 178
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hunter op 03/09/2007 14:14:10:

je mag hem alleen maar aanvallen als hij jou eerst aanvalt. dan is het wettige zelfverdediging, doe je dat niet dan heeft hij het recht om u aan te klagen. (hoe raar dat ook is)

niet echt...:
als een inbreker in je huis zit mag je aanvallen, hij heeft geen recht om in je huis te zitten ( maar als je hem dan aanvalt moet je er wel voor zorgen dat hij je niet meer aan kan klagen ;)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten