Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Is een vliegshow bezoeken wel verantwoord?

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door arthuro op zondag 2 september 2007 om 22:52:08.
arthuro heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 67
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zaterdag 2/9 (gisteren dus) zijn in Polen tijdens een vliegshow 2 kleine vliegtuigen op elkaar gebotst -> 2 piloten dood.
Is het niet veel te gevaarlijk naar zo'n show te gaan? Ze kunnen ook in het publiek terechtkomen!
Als je alleen gaat, moet je het zelf maar weten. Maar er gaan hele gezinnen met kinderen heen. Brengen die ouders de kids niet in gevaar?

Hier is het filmpje van de crash:

http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe/09/01/airshow.crash.ap/

.
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zondag 2 september 2007 om 23:07:46.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zijn dat toevallig niet diezelfde gezinnen die geen kinderzitjes in de auto hebben? :D
^ Reactie #2 geschreven door thekid op zondag 2 september 2007 om 23:42:40.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ach, het gebeurt zelden dat zoiets gebeurd, en in dit geval was het publiek niet in gevaar, de organisaties doen meestal wel de moeite om het publiek op een veilige afstand van de stunts te laten staan, en ik vind dat dit toch een unieke ervaring voor de kids is (behalve dan natuurlijk wanneer het misgaat, alhoewel ze daar ook wel honderduit zullen over vertellen)

Bij het tragische ongeluk in Oostende enkele jaren geleden waren er wel mensen van het publiek in gevaar. Bij onderzoek is dan wel gebleken, dat de piloot de fout gemaakt had door te dicht bij de passagiers te vliegen (dacht ik, van wat ik er van onthouden heb)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door Hunter op maandag 3 september 2007 om 00:38:30.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
kan schoon zijn maar kan altijd een kans zijn op een crash.
daarom blijf ik er liever weg :p, want als zo'n kerosinetank ontploft dat geeft een paar 1000en °C. :)
maar ja er is ook nog altijd gewoon de kans dat een vliegtuig op uw hoofd valt dus kunt ge er wel naartoe gaan ;), ge gaat toch uiteindelijk dood dus wat maakt het uit :p
For Pony !
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op maandag 3 september 2007 om 00:51:21.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ge kunt ook Holleeder uitmaken voor rotte vis....
^ Reactie #5 geschreven door arthuro op maandag 3 september 2007 om 11:32:53.
arthuro heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 67
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hunter op 03/09/2007 00:38:30:

maar ja er is ook nog altijd gewoon de kans dat een vliegtuig op uw hoofd valt dus kunt ge er wel naartoe gaan ;), ge gaat toch uiteindelijk dood dus wat maakt het uit :p

Ja, een vliegtuig kan neerstorten op je wijk, bv., maar dat zoek je niet.
Als je naar een vliegshow gaat, zoek je het op, toch?
En natuurlijk ga je uiteindelijk dood, maar dat stel je toch liever even uit.... ;)

Aanvulling

Dixit

Dixit Wheeldigger op 03/09/2007 00:51:21:

Ge kunt ook Holleeder uitmaken voor rotte vis....
snap ik even niet, hoor Wheeldigger...:D

Opmerking van de crew

Even je beide berichten samengevoegd.
Je kan je berichten tot een uur na het plaatsen bewerken, moest je iets vergeten zijn.
Suriv
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.7 % door Suriv op maandag 3 september 2007 om 18:43:10.
^ Reactie #6 geschreven door WNxCyberwarmachine op maandag 3 september 2007 om 12:11:08.
WNxCyberwarmachine's avatar
Multiviteit: 1015
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mwa..je mag er toch vanuit gaan dat die piloten een zekere ervaring hebben waarbij zulke fouten niet vaak voorkomen.
anders zou ik die vliegshow zodiezo niet door laten gaan
^ Reactie #7 geschreven door Hunter op maandag 3 september 2007 om 14:15:46.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit EaGeLklompje op 03/09/2007 12:11:08:

mwa..je mag er toch vanuit gaan dat die piloten een zekere ervaring hebben waarbij zulke fouten niet vaak voorkomen.

toch zijn er nog altijd teveel ongelukken. ook fouten in de software van het vliegtuig kan voor rampen zorgen.
For Pony !
^ Reactie #8 geschreven door WNxCyberwarmachine op maandag 3 september 2007 om 14:28:41.
WNxCyberwarmachine's avatar
Multiviteit: 1015
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hunter op 03/09/2007 14:15:46:

Dixit

Dixit EaGeLklompje op 03/09/2007 12:11:08:

toch zijn er nog altijd teveel ongelukken. ook fouten in de software van het vliegtuig kan voor rampen zorgen.

tja ik heb een keer zo'n f16 met zen zijkant eraf gezien...my gawd daar kan me toch wa mis gaan 3 ton aan koper alleen al:P

Randinformatie

fout in de software?
http://a593.ac-images.myspacecdn.com/images01/98/l_15194e55b054d2fd2754480f8c2bd6a8.jpg
:D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.3 % door WNxCyberwarmachine op maandag 3 september 2007 om 14:28:55.
^ Reactie #9 geschreven door k_a_lf op maandag 3 september 2007 om 15:24:38.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bij mijn weten als je naar zo'n show gaat weet ja ook wel dat die kans bestaat... Maar als je met de auto rijdt weet je ook even goed dat die kans bestaat he... De kans op een ongeluk waarbij je zelf gewond raakt of sterft op bv de ring van Antwerpen is groter dan dat dat op zo'n vliegtuigsghow gebeurd(statistisch gezien) maar dat houd toch ook zo goed als niemand tegen om niet meer in de auto te stappen...
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #10 geschreven door dommelschaap op donderdag 17 april 2008 om 01:56:38.
dommelschaap's avatar
Multiviteit: 110
the one and only
de enige echte
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
lijkt me minder gevaarlijker dan een dag aan het strant. waar je ken verzuipen je kids kunnen verdwijnen. kwallebeten en nog meer ergernissen van de zee. misschien inspireer je je kind nog wel om piloot te worden i.p.v surfer of duiker
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten