Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » computer kan niet opstarten van cd (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door maartenmstr op maandag 5 mei 2008 om 16:46:19.
maartenmstr heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 10
Hallo, ik heb nog een oude pc en ik zou daar graag xubuntu op zetten. maar het probleem is dat mijn computer niet wil opstarten van een cd/dvd. aleen van diskettes. weet iemand waar ik een bootdisk kan vinden? of ik iets moet veranderen in mijn bios?

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op maandag 5 mei 2008 om 17:17:19.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Dat wordt even de opstartvolgopde in je bios aanpassen :)
Bij het opstarten van je comp geeft deze aan wat je moet doen om daar te komen, [esc], F2, F10 of [del], (bij een Award meestal [del] en dan naar BOOT oid zoeken.
Zorg dan dat je cdrom als 1 staat, rest boeit niet.
^ Reactie #2 geschreven door thekid op dinsdag 6 mei 2008 om 11:18:40.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
indien dit niet lukt, normaal staan de bootfloppys ook op de iso, waar je dan in window rawrite gebruikt om de img naar een floppy te schrijven en vanuit linux ga je dd commando gaan gebruiken, uitleg is normaal gezien ook vermeld in deze map

maar zoals wheelie zegt, kijkt eerst eens in de bios
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door YoYo op dinsdag 6 mei 2008 om 11:46:30.
YoYo's avatar
Multiviteit: 5
Past een kernel nog wel op een floppy?

Anders trek je de harddisk eruit en stop je die in een machine die wel van cdrom of usb start. Dan kun je installeren en daarna alles weer netjes terugzetten.
^ Reactie #4 geschreven door Bebo op dinsdag 20 mei 2008 om 23:02:51.
Bebo's avatar
Multiviteit: 172
je spreekt van een oude PC, met hoeveel geheugen? hou er ook rekening mee dat je een minimumhoeveelheid geheugen nodig hebt om een live cd te booten:

"Minimum system requirements

To run the Desktop CD (LiveCD + Install CD), you need 128 MB RAM to run or 192 MB RAM to install. The Alternate Install CD only requires you to have 64 MB RAM.

To install Xubuntu, you need 1.5 GB of free space on your hard disk.

Once installed, Xubuntu can run with 192 MB RAM, but it is strongly recommended to have at least 256 MB RAM." (http://www.xubuntu.org/get)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.34 % door Bebo op dinsdag 20 mei 2008 om 23:04:28.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen