Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » Eenvoudig tekenprogramma maken met Access2003

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door JacquesT op maandag 27 augustus 2007 om 16:31:52.
JacquesT heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3
Ik zou graag een Access-formulier toeveegen aan een Access-programma, waarop de gebruiker van het programma zelf een eenvoudige plattegrond kan tekenen. De gebruiker moet zelf een aantal rechthoeken kunnen plaatsen op dit formulier, en als er in een rechthoek wordt geklikt, dan wordt er een ander stukje programma geaktiveerd. Eigelijk wil ik dus een zeer eenvoudig tekenprogrammaatje ontwerpen met Access. Kan dit met Access, en indien wel, waar kan ik hierover meer informatie vinden
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 27 augustus 2007 om 16:36:10.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik heb zelf al een verleden met Access en ik denk niet dat Acces hiertoe in staat is.
Het programmeren van Access is vooral bedoeld om de databank te besturen, niet om tekenprogramma's te schrijven :D
Je zal hiervoor naar Java of VB (of andere talen die op hun eigen leven) moeten gaan.
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op maandag 27 augustus 2007 om 16:52:00.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
En idd zoals smg zegt dient de VBA in Acces enkel om de formulieren aldaar te besturen of om bepaalde dingen in de database te doen. Voor dit probleem moet je een andere programmeertaal kiezen.

Ik weet dat dit met een tweetal properties en 10 regels code in elke .NET taal kan.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 80.44 % door NightCreature op maandag 27 augustus 2007 om 16:54:01.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #3 geschreven door JacquesT op woensdag 29 augustus 2007 om 15:03:08.
JacquesT heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3
OK, bedankt voor jullie reacties.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen