Multidesk.be » Forums » Sitechecks » www.tuinaanleg-bs.be

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Lindystijn op vrijdag 17 augustus 2007 om 14:51:11.
Lindystijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 127
ff gewoon jullie mening wat jullie er van vinden en wat er zou moeten veranderen
bedankt alvast!

www.tuinaanleg-bs.be

Opmerking van de crew

Voor de handigheid even de link in je bericht zelf gezet. Zo moet niet iedereen een copy-paste doen van de titel van het onderwerp ;)
SMG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:08:10.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik raad je aan om de website een beetje volgens de standaarden te maken. Zo kan je er min of meer zeker van zijn dat iedere browser de website op een zelfde manier zal weergeven (in Opera zit je al met een irritante horizontale scrollbalk).
Het resultaat en enkele tips van jouw validatie kan je hier vinden.

Mijn mening:
Er is nog veel werk aan de winkel. De frontpagina ziet er behoorlijk kaal uit. Een beetje meer tekst (maar niet beginnen zagen). In het begin dacht ik zelfs dat er geen menu was.
Om die laatste reden zou ik het menu groter en opvallender maken. Momenteel is het enorm klein en vrij moeilijk aanklikbaar voor mensen met een minder goed zicht.

Zorg ervoor dat iedere link duidelijk een link is. Een link moet opvallen en dat zie je niet. Een lijntje eronder of een stippenlijn. Enkel in het vet zetten is volgens mij niet genoeg.
Een menulink moet niet aangezien het vrij logisch is dat het een link is ;)

Het logo (de foto) zou een <a href...> naar de homepagina moeten hebben.

Ik mis een prijslijst, of als dit moeilijk is een mogelijkheid geven om een offerte ofzoiets aan te vragen.

Test je website met Firefox, Internet explorer, Opera en Safari (er is een beta versie voor Windows beschikbaar). Normaal gezien zou Opera en Safari ongeveer hetzelfde resultaat moeten geven, aangezien beide de standaarden volledig toepassen. Maar ze hebben soms wel een eigen interpretatie.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.6 % door SMG op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:11:58.
^ Reactie #2 geschreven door Lindystijn op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:12:31.
alvast bedankt voor je reactie ik geef het door aan de persoon die hem maakt ik zou hem zelf willen doen maar heb er niet veel verstand van
^ Reactie #3 geschreven door SMG op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:16:55.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Het is niet om reclame te maken maar ik heb onlangs ook een website moeten maken voor een bedrijf.
Zelf was het ook behoorlijk moeilijk om een goede tekst te vinden, maar met een beetje inspiratie lukt dat wel ;)
^ Reactie #4 geschreven door Simon op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:56:46.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Als ik hem test met Opera heb ik onderaan een horizontale scrollbar (zoals SMG dat zei). De tekst kan ook niet helemaal in het venster dus ik moet naar rechts scrollen om de rest van die zin te zien. Ik zou je tekst ook niet laten beginnen in dat bruine gedeelte (hetzelfde geldt trouwens voor de contactpagina).

Ik zou ook meer padding toepassen op de tekst van je titel. Met andere woorden, het zwarte vak iets groter maken, nu staat de rand van dat vak te dicht bij je tekst.

Het fotoboek is handig maar past niet echt in de stijl van de website.

In Opera staan de contactgegevens uiterst links en dat breekt nogal met de rest van je site. Ik zou ze ook buiten dat bruine deel houden.
Natuurlijk is het wel beter om een klein contactformulier te plaatsen. Dat werkt iets gemakkelijker voor de bezoeker en je emailadres is niet zo vatbaar voor spam. (Het is natuurlijk wel de vraag in hoever een contactformulier mogelijk is :)).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.44 % door Simon op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:57:08.
^ Reactie #5 geschreven door Suriv op vrijdag 17 augustus 2007 om 15:58:35.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
Wat ik ook zou doen is het logo wat meer integreren in de header.
^ Reactie #6 geschreven door Lindystijn op vrijdag 17 augustus 2007 om 17:41:36.
uhu alle tips zijn dus welkom:) thx alvast vo de tips
^ Reactie #7 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 17 augustus 2007 om 22:08:22.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Inderdaad, in Opera zit die schuifbalk... puntje aandacht.

Tabblad aanleg;

Dixit

Omdat de keuze in materialen zeer ruim is, kiezen wij samen met u welk materiaal, die we kunnengaan gebruiken. De keuzes kunnen gaan van klinkers of kasseien tot dolomiet of grind. Binnen deze materialen is er als nog (alsnog) een ruime keuze....

Heb even een wijziging in bold hierneergezet.

Het woord "grondwerken" blijkt een link te zijn, wellicht is grondwerken duidelijker :)
Hetzelfde geldt voor tabblad "onderhoud", maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk :)

Als laatste tabblad "contacteer ons", daar valt me iets op;
Ik dacht dat normaal in België eerst de achternaam kwam, daarna pas de voornaam? (zoals in het visitekaartje links bovenin)
Daarbij staat de naam onder de vermelding adres, mijn idee zou zijn om een sectie erboven te zetten naam, en onder adres af te sluiten met België, ipv stoppen bij de plaatsnaam.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.08 % door Wheeldigger op vrijdag 17 augustus 2007 om 22:09:05.
^ Reactie #8 geschreven door Simon op vrijdag 17 augustus 2007 om 22:24:01.
Simon's avatar
Dat was ik nog vergeten te zeggen (zoals SMG en wheeldigger al zeiden), de links zijn nogal onduidelijk. Ik zou ze iets meer benadrukken en eventueel een hover-effect erop toepassen.

Wat ook mooi en handig is, is een footer onderaan de pagina. En op de homepagina kan ik nu naar beneden en naar boven scrollen, terwijl er daar eigenlijk niets is. Dit is trouwens de enige pagina waar ik dat kan doen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.49 % door Simon op vrijdag 17 augustus 2007 om 22:25:45.
^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 17 augustus 2007 om 22:29:56.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator

Dixit

Dixit Simon op 17/08/2007 22:24:01:
En op de homepagina kan ik nu naar beneden en naar boven scrollen, terwijl er daar eigenlijk niets is. Dit is trouwens de enige pagina waar ik dat kan doen.

Met welke browser?
Met Opera geen probleem, behalve horizontaal.
^ Reactie #10 geschreven door Simon op zaterdag 18 augustus 2007 om 12:36:26.
Simon's avatar
Toch heb ik wel dat probleem in Opera. Zie deze afbeeldingen hieronder. De eerste is gewoon en op de tweede zie je dat ik naar beneden gescrolld heb, zodat de content iets hoger komt te staan.
Bijlage:
http://www.multidesk.be/bijlage/709716d88788c3b56537ad1493005c01.jpg

Bijlage:
http://www.multidesk.be/bijlage/bc467357fbd121a30e2a6af411728a7c.jpg

Dit is nu wel niet zo'n groot probleem, maar het zou toch niet mogen :). Ofwel komt dit doordat je content te ver doorloopt in Opera. Op de eerste lijn zie ik bijvoorbeeld dit op het einde staan "beste kwalite", de letters "it en" verdwijnen in de rand van het vak.

Hoe wordt die acthergrond trouwens geplaatst? Is dat één grote afbeelding of is het een kleinere afbeelding die wordt gerepeat. Als hij gerepeat wordt, zorg dan dat dit alleen verticaal gebeurd. Anders zie je die achtergrond nog eens als je naar rechts scrollt in Opera.
^ Reactie #11 geschreven door Lindystijn op dinsdag 4 september 2007 om 14:34:49.
amai seg da word moeilijk om te verstaan vo mij zeneuh
maar ale alle tips zijn nog steeds welkom ook qua tekst fotos.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen