Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Nieuwe printer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door cvandega op dinsdag 8 april 2008 om 19:24:46.
cvandega heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Goedenavond,

Graag had ik wat advies gehad over het aankopen van een nieuwe printer, want na reeds veel gelezen te hebben op het net, ben ik er nog steeds niet uit.

Momenteel beschik ik over een HP PSC 2110 (all-in-one inkjet).
Het probleem is dat mijn vriend thuis echter graag een printer zou hebben en de printer door hem gebruikt zou worden voor heel andere doeleinden. Mijn vriend print graag honderden en honderden pagina's uit, voornamelijk zwart-wit, maar af en toe in kleur (met af en toe wat afbeeldingen) en dit moet allemaal zo snel mogelijk. Hierdoor zie ik voordeel in een laserprinter, ik geef wel toe dat ik voordien nog nooit een laserprinter heb gehad.

Mijn gebruik beperkt zich tot kleine hoeveelheden adresetiketten van hoge kwaliteit (dikwijls volledige etiketten bedrukt met een enkele afbeeldingen), toepassingen met Word/Photoshop (afbeeldingen, vb. anime tekeningen, geen foto's over het algemeen) Ik ben natuurlijk erg bang dat die laserprinter de kwaliteit van mijn superadresetiketten gaat vergallen en toch wens ik een stap te maken naar een nieuwere printer. Ik wil desnoods wel enige kwaliteit verliezen aan functionaliteit, maar liefst zo weinig mogelijk.

Een tweede probleem is, ondanks de hoge onderhoudskost (dit is voor mij geen probleem, zolang ik functionaliteit/kwaliteit/durabiliteit behoudt) dat ik steeds tevreden ben geweest van elke HP (inkjet) printer dat ik tot nu heb gehad. (erg solide printers die lang meegaan, geen papiergeklutter) Ik merk op dat alle HP laserjet die een beetje betaalbaar zijn echter maar een resolutie van 600x600 dpi aanbieden terwijl andere merken in dezelfde prijsklasse (<500-600 EUR) veel hogere kleurenresoluties aanbieden maar verder uit pover materiaal zijn opgebouwd.

- Kan iemand me vertellen of de kwaliteit van een laserjet afdoende is voor bovenstaande?
- Zijn er andere merken aan te raden en waarom, specifieke modellen? Loop HP kwalitatief achter met de concurrentie lasers?
- Andere tips in mijn situatie?

Alvast bedankt!

Cindy
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 8 april 2008 om 20:00:11.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Goedkopere printers blinken meestal uit in hoge cijfers, waaronder ook de toner te verstaan.
Mocht je ruimte genoeg hebben, houd de HP, en zet er een goede laser bij.
Je kunt, als je computers in een netwerk zitten, de printers sharen, en daar gebruik van maken als de computers aanstaan natuurlijk.
Bij veel printen met laser, ga uit van de kwaliteit en de prijs van de toner.
Dacht ergens een artikeltje gelezen te hebben over laserprinters/kosten, zal het eens opsnorren :)
^ Reactie #2 geschreven door SMG op dinsdag 8 april 2008 om 20:09:05.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
In jouw situatie zou ik eigenlijk het best beide printer aanraden. Je vriend blijkt zeer veel af te drukken en praktisch altijd in zwart/wit. Hij kan die laserprinter goed gebruiken en aangezien hij met grote hoeveelheden afdrukt zal een laserprinter duidelijk de betere keuze zijn qua prijs.
Voor het kleurwerk is echter beter nog steeds een inkt aan te raden. Je zal immers een vrij dure prijs betalen voor een laser die dezelfde kwaliteit heeft als een gelijkwaardige inkt.

Wat betreft de kwaliteit is HP zeker geen slechte keuze, als het iets is waar ze goed in zijn, zijn het wel printers. Maar natuurlijk, andere merken zoals Lexmark kan je misschien ook eens bekijken. HP zelf is wat aan de dure kant (zeker als je de inkt bekijkt) en de concurrentie verslaat HP daar meestal wel in door betere prijzen aan te bieden.
Ook qua laser loop HP zeker niet achter, de eerste commerciŽle laserprinter kwam dan ook nog van HP (weliswaar met de motor van Canon).

Verder mag je je even geluk prijzen, het lijkt erop dat ZDNet je vraag ook heeft gehoord. Ik denk dat je hier zeker een antwoord op je vragen zal vinden.
Op volgende link kan je een wel zeer recent (8/4/08) artikel vinden over maar liefst 12 laserprinters.
http://www.zdnet.be/dossiers.cfm?id=21653
De prijscategorie ligt dan meteen ook bij de €500-600, wat jou opgegeven bedrag is.
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 8 april 2008 om 20:20:14.
Wheeldigger's avatar
Moderator
@SMG; onder die foto staat een datum 14 okt 2002...... :P

Bij Kieskeurig kun je zelf nog wat rommelen om een printer naar keuze te zien.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op dinsdag 8 april 2008 om 21:31:49.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ah ja, nu je het zegt :-/ Ik keek naar de datum van vandaag :D
Ne mens mag zich eens vergissen :p
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op woensdag 9 april 2008 om 00:45:55.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Ik heb me dan een 2210, verschil is dat ik kan (kleur)faxen en er zit een cardreader in.
Ik heb hem al 5 jaar, en geen enkel probleem, hoewel dat inkt niet gratis wordt verstrekt (...), daarintegen is de afdrukkwaliteit zeer goed, en ook de scanner is top!
Zou je een kleurlaser nemen, weeg dan wel de kosten af tegen het behouden van de 2110, kleurtoner doet weinig onder voor de goudprijs ;)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen