Multidesk.be » Forums » Beveiliging » wireless beveiligen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 5 april 2008 om 15:08:46.
hoi hoi,

Ik heb hier een wireless router van een vriend gekregen. Ding is ongeveer 2 jaar oud, het is een G-router. Hoe beveilig ik die nu het best? Er staat vanalles bij WEP 64, WEP 128, WAP-PSK, WAP met radius server, mac adres klonen. Kan iemand me zeggen welke optie ik moet kiezen? Of is het de bedoeling om alles te nemen?

Jullie raad is welkom

Dave
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 5 april 2008 om 17:17:15.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Neem **dit artikel** eens door, heb je vragen, stel ze gerust :)
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zaterdag 5 april 2008 om 17:40:24.
Sorry, dit artikel had ik blijkbaar over het hoofd gezien. Dit gaat me al veel helpen!

Thanx
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 5 april 2008 om 17:44:48.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Geeft niet, succes!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5 % door Wheeldigger op zaterdag 5 april 2008 om 17:45:13.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 7 april 2008 om 12:38:12.
Ik heb het eens doorgenomen en blijkbaar zijn er inderdaad een aantal middelen om de boel te vergrendelen. Maar ik zie dat het artikel al van 2005 dateert en dat een lezer een reactie heeft geplaatst dat WPA (of is het WAP?) de opvolger is van WEP. Klopt dit? Moet je dan de WPA gebruiken ipv de WEP of nog steeds beiden?

Mijn router is 2 3 jaar oud, ik weet zelfs niet of die over WPA beschikt. Mss moet ik dan een ander toestel aanschaffen? Kent iemand een goede router voor max. 80 euro?

Bedankt.

Dave
^ Reactie #5 geschreven door SMG op maandag 7 april 2008 om 14:25:09.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Het artikel is recent (ik denk een paar maanden geleden) door mij geupdate geweest. Als je het artikel doorleest zal je merken dat we WPA uitgebreid bespreken (en WEP, de zwakke beveiliging, zeer weinig vernoemen).

Het is aangeraden om WPA te gebruiken ipv WEB, maar helaas geven routers en access points nog steeds de mogelijkheid voor WEB (wat dus zo lek is als een zeef - als je wilt weten waarom dan vraag je het maar, alleen is het nogal een lange uitleg :p).
Wat betreft jouw router, dat kan je natuurlijk altijd eens zien. Volg daarom eens het artikel en met de handleiding bij de hand. Je kan misschien ook eens een firmware upgrade doen, moest hij WPA toch niet hebben. Misschien is dat met een latere update toch mogelijk gemaakt door de producent.

NB: Je hebt nu ook als WPA2, maar dat is nog niet ingeburgerd (ook niet in bijvoorbeeld Windows XP).
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen