Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » sabayon updaten

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op woensdag 2 april 2008 om 19:48:04.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Ik heb Sabayon geinstaleerd op een pctje van mij, maar had na de instalatie er geen erig in om de internetkabel in te steken. Nauurlijk lukten de automatische updates niet.
Mijn vraag is hoe ik deze kan terugvinden om nu in de internetkabel erin heb zitten de pc toch te updaten.

Kilian
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 2 april 2008 om 20:03:47.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
WTF... ik snap niets van je vraag, kan je die eens zeer duidelijk zeggen.
Hetgene wat ik hieruit kan halen is dat je bij de installatie je internetkabel er niet instak en nu kan je niet updaten.

Zoals onder je naam staat, Mag ik een hulplijn inroepen?
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op woensdag 2 april 2008 om 20:10:53.
Sorry als het niet duidelijk was, ik had het blijkbaar niet echt duidelijk gemaakt.

Bij de instalatie zat dus geen internetkabel in de pc. Toen hij nat het instaleren wilde updaten lukte dat niet omdat hij geen internet had.
Ik heb nu die kabel in de pc gestoken, en had verwacht dat hij spontaan zou melden dat er updates waren, maar dit gebeurt niet. De vraag in nu hoe ik computer naar updates kan laten zoeken.

Kilian
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 2 april 2008 om 21:15:11.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Klaar als pompwater :D
Maar ik ken helaas niets van Sabayon en het is helaas geen Debian afgeleide. Je kan altijd eens zoeken in de instellingen van Sabayon want normaal gezien zou het daar wel ergens moeten zijn.

Ik denk verder ook dat de oplossing voor command line hier in staat:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_etc-update
^ Reactie #4 geschreven door thekid op woensdag 2 april 2008 om 22:31:22.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
als ie werkt met software sources, is het gewoon een kwestie van de softwaresources op internet af te stellen in het update programma, nu zoekt ie momenteel enkel op de installatiesource

als het een beetje hetzelfde is als in andere linux'n natuurlijk :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op donderdag 3 april 2008 om 19:03:47.
De grootste vraag is echter: wat is het updateprogramma?
Ik heb al verschillende programma's opgestart, maar er lijkt me geen enkel te zijn die de updates verzorgt. Is er een standaartprogramma daarvoor?

Kilian
^ Reactie #6 geschreven door thekid op donderdag 3 april 2008 om 19:24:23.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ik heb wel iets gevonden op een review site

Dixit

Portage is your package manager. A graphical front end, Kuroo, is provided. I found Kuroo a bit confusing, and felt safer working through the command line. Kuroo is nice to see what if available, then emerge from the command line. Since it is Gentoo, expect installing packages to take some time. It isn’t as if your computer is rendered useless while programs compile, so that didn’t bother me. Sabayon uses Portage with a Sabayon overlay. Before installing and upgrading anything with Portage, be sure to read the forums. You need to mask packages, specifically dbus and qt or you may break your KDE, as I did. Be careful updating. Do not do an "emerge –update world" just because you can. You really need to take the time and make sure you understand Portage before doing anything. Sabayon recommends waiting for a new release and updating using the ISO. You can save yourself a lot of trouble following that advice if you are new to Gentoo. You are given the power to completely hose your system. Use it wisely.

Bron

Portage
Kuroo

let op de waarschuwing die deze kerel geeft ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.37 % door thekid op donderdag 3 april 2008 om 19:24:44.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door Kilian op zaterdag 5 april 2008 om 15:43:47.
Hmm, ik zal dan misschien toch even even de nieuwste versie van sabayon even op een dvd branden en zo updaten.
Ik hou je op de hoogte!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen