Multidesk.be » Forums » Beveiliging » Ben ik wel goed beveiligd met al mijn huidige beveiligssoftware? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Danny- op dinsdag 18 maart 2008 om 18:22:29.
Danny-'s avatar
Multiviteit: 1209
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,

Op je PC gebruik je voornamelijk om goed beveiligd te zijn: Antivirus, AntiSpyware en Firewall software.

Dit heb ik dus op mijn pc geinstaleerd allemaal.

Maar hoe kun je er nu zeker van zijn, dat al deze software waarmee je je computer beveiligd wel goed is??

Bestaat er misschien een programmatje om je beveiligssoftware te testen, door bijvoorbeeld een nep-spyware bestandje te selecteren en dat je dan kan zien dat je anti virus software er echt op reageert??

Ik heb namelijk wel mijn Mcafee Virsscan Enterprice getest met het zogenaamde EICAR nep virus bestandje, en deze herkende Mcafee Virusscan vrijwel metteen als een virus.

Maar betekend dit dan, dat ik er zeker van kan zijn dat het in iedergeval met mijn antivirussoftware (mcafee virusscan enterprice) wel echt GOED zit????

Ik heb overigens ook de Antispyware console van Mcafee bij de console van de virusscan geinstaleerd.

Laat maar even weten...

Dank u.
Greetz
Danny
^ Reactie #1 geschreven door k_a_lf op dinsdag 18 maart 2008 om 18:46:25.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
om het te zeggen zoals wheelie het ongeveer eens gezegd heeft dacht ik: wil je dat je pc 100% veilig is voor virussen, trek dan alle kabels er uit en steek hem in een kluis of iets dergelijks en voila opgelost... dan ben je wel niets met je pc maar soit...

Je kan dan nog de beste software hebben die op de markt is en nog virussen binnehalen of evengoed niets van anti-virus hebben en geen virussen hebben. Het zit hem meer in of je weet wat je aan het doen bent of niet... Maar als je hem geregeld controleert zit je normaal vrij safe:)
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #2 geschreven door Suriv op dinsdag 18 maart 2008 om 19:08:16.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ken jezelf: ben je een "risicogebruiker" (heb je dus regelmatig last van malware), moet je je meer beveiligen dan een gewone gebruiker.

Maar bedenk wel: je moet nog met je computer kunnen werken. Als je verschrikkelijk bezorgt bent dat er malware op je systeem komt, en je alles zo beveiligt dat je bijna niet meer met je computer kan werken, is het ook een probleem.
Probeer de juiste verhouding dus te vinden tussen beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 18 maart 2008 om 19:20:50.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Thanks k_a_lf :D

Voor een deel ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor 4russen etc dat je binnenhaalt, vooral als je fervent msnner bent en alles klakkeloos opent wat je binnenkrijgt, zelfde geldt voor je email.
Verder wat je tegenkomt op websites, een verkeerde klik levert je nogal wat ergernissen op soms.
En niet te vergeten, het digitale vergiet dat IE heet, zo lek dat het is.
Dat is te omzeilen met alternatieve browsers, die door hun geringere populariteit minder aanvallen van boze programmeurs krijgen.

En voor websites en ander aangebodene dat zichtbaar is op je scherm; Best viewed with eyes open :D
Don't drink and surf ;)

edit; en regelmatig ons stappenplan volgen om je misère onder controle te houden natuurlijk, en alleen een topic maken als je gegronde vermoedens hebt dat je een beestje binnen hebt :P
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.63 % door Wheeldigger op dinsdag 18 maart 2008 om 19:22:48.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op dinsdag 18 maart 2008 om 21:11:14.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Eicar is een testvirus om gewoon te zien of je een actieve scanner op je PC hebt staan. Het zal dus echt wel zeer straf zijn moest je antivirus dit bestand niet zou vinden.

Ikzelf heb geen virusscanner, toch geen actieve. Ik zoek niet naar gevaarlijke bestanden en als ik voor iets vrees maak ik even gebruik van mijn passieve scanner.
Als je zelf al beschikt over een actieve antivirus, firewall en een paar antispyware programma's ben je al veel beter beveiligd dan de gemiddelde gebruiker. Maar een antivirus werkt via een databank aan gekende virussen, als jij een virus krijgt dat niet gekend is sta je daar wel met zoveel beveiliging als je maar wilt.
Het is dus zeer belangrijk dat je je gezond verstand gebruikt en niet hetgene wat er op de cover staat van Norton Antivirus (ik heb gezien dat daarop staat dat je nooit meer zorgen hoeft te maken over het openen van een ongekende bijlage, wat dus compleet absurd is aangezien ik toen een Norton gebruiker zijn PC aan het schoonvegen was die wel zeeeeer zwaar geinfecteerd was).
Kortom, een programma blijft een programma en heeft zelf geen verstand. Wees dus zelf het verstand van de computer en surf niet als een kolossale gek op het internet, want dan zal je problemen vinden.
^ Reactie #5 geschreven door ss3wim op donderdag 27 maart 2008 om 13:17:38.
ss3wim heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 178
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik gebruik nu op op mijn laptop kaspersky en comodo firewall en ad aware 2007 en ik heb op deze laptop nog geen last gehad met virussen die zo erg zijn dat ik hulp moest vragen

comodo houd al een heel deel buiten, kaspersky ook ( ik vind dit het beste antivirus programma )
en als ik toch geinfecteerd ben laat ik ad aware zo snel mogelijk scannen gevolgd door kaspersky ( niet tegelijk ).

ik heb deze laptop nu al 2 jaar met nog nooit een ernstige infectie

( ik had alleen maar een heel ernstige vrius op een andere pc, deze pc had geen firewall dus ik denk dat het daaraan lag )

Opmerking van de crew

Dit krijgt hier een (lock) ;)
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.12 % door ss3wim op donderdag 27 maart 2008 om 13:20:17.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten