Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » werkbladen in vierkant

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op vrijdag 14 maart 2008 om 17:59:44.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Hallo,

Ik heb hier een oud pc-tje staan met Xubuntu op.
Nu heb ik al verschillende screenshots gezien van zo'n kubus waar al je werkbladen opstaan, en je zo aan alle kanten van die kubus een werkblad vind.
Mijn vraag is: hoe krijg ik dit klaar? Heb ik daar een andere distro voor nodig of is dit ook mogelijk met Xubuntu?

Kilian
^ Reactie #1 geschreven door SMG op vrijdag 14 maart 2008 om 18:17:45.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Dat is eigenlijk vrij simpel om klaar te spelen. Je hebt hier geen speciale distro voor nodig maar misschien ben je wel verplicht om Gnome te hebben (wat in Xubuntu niet zit maar een andere versie is er volgens mij zeer sterk op gebaseerd is).

Ga hiervoor naar de terminal (normaal ergens te vinden in hulpmiddelen in het menu), en typ hierin:
CODE
  1. sudo apt-get install compizconfig-settings-manager

Hiermee zal je compiz installeren, die zorgt voor een extra menu is je Persoonlijke instellingen die het mogenlijk maakt om zulke effectjes (en nog tal van andere) te gebruiken. Er zal ook gevraagd worden om een wachtwoord (dit is het wachtwoord van je account waar je mee bezig bent, als dat de enige gebruiker is op je Linux)
apt-get install is een code die gaat kijken in zijn package manager naar het programma met die naam. Zo kan je apt-get install naam_programma gebruiken om programma's snel te installeren. Natuurlijk niet echt de meest gebruiksvriendelijke manier aangezien je meestal ook versienummer moet meegeven en je moet de correcte naam kennen van het programma.

Vaak wordt er ook verwacht dat je de grafische drivers hebt ge´nstalleerd, anders zal er niet veel van in huis komen ;)

Natuurlijk niet vergeten, Xubuntu mag dan misschien bedoeld zijn voor de wat zwakkere PC, compiz is dit niet ;). Hiermee wil ik zeggen dat de effecten misschien wat minder zwaar zijn als Microsoft zijn implementatie ervan maar ze zijn nog steeds zwaar voor een minder krachtige PC.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.26 % door SMG op vrijdag 14 maart 2008 om 18:18:52.
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op vrijdag 14 maart 2008 om 20:51:14.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Ik heb copmiz geinstaleerd. Het ging vrij vlot en geen problemen gehad.
Nu vraag compiz wel om een zoekterm op te geven. Ik heb al vanalles geprobeerd maar die zegt steeds dat er niets gevonden wordt.

Ben ik verkeerd bezig of moet er nog iets gebeuren?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen