Multidesk.be » Forums » ASP » Formulier

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Slumpy op woensdag 1 augustus 2007 om 23:23:42.
Slumpy's avatar
Multiviteit: 10
Hallo iedereen ,

Momenteel ben ik een website aan het maken(met css) , wat ik nu graag zou hebben is dat mensen een reaktie kunnen sturen.

Ik dacht aan iets als ,

Naam , email en uw bericht .

Nu heb ik ergens eens iets gelezen , dat uw email vermelden in uw html niet goed is voor eventuele spam .

De vraag is dus kan ik zoiets bekomen met ASP ?

Met dank.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 1 augustus 2007 om 23:41:19.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Ja, natuurlijk, afgaande van welk e-mailprotocol op de server is ge´nstalleerd ;)

pagina voor in uw contactgedoe
CODE
  1.  
  2. <%
  3.  dim naam, email, bericht
  4.  dim errormessage
  5.  dim succesmessage
  6.  
  7.  errormessage = ""
  8.  succesmessage = ""
  9.  naam = Request("txtNaam")
  10.  email = Request("txtEmail")
  11.  brecht = Request("txtBericht")
  12.  
  13.  if not IsEmpty(Request("btnSend")) then
  14.        ' Formulier werd verstuurd, verwerken
  15.  
  16.       if len(trim(naam)) <= 3 then
  17.           errormessage = "<br />Geef een echte naam op"
  18.       end if
  19.  
  20.       if InStr(email, "@") <= InStr(email, ".", InStr(email, "@")) or Instr(email, " ") then
  21.           errormessage = errormessage & "<br />Geef een geldig e-mail adres op"
  22.       end if
  23.  
  24.       if len(trim(bericht)) <= 5 then
  25.           errormessage = errormessage & "<br />Geef een geldige reactie"
  26.       end if
  27.  
  28.       if errormessage = "" then
  29.           ' Verstuur e-mail hier
  30.          
  31.            ' Controle als e-mail effectief verstuurd is, wijzig tussen de haakjes met uw check code
  32.            if [emailSentOk] then
  33.               succesmessage = "<br />E-mail werd succesvol verstuurd"
  34.            else
  35.               errormessage = errormessage & "<br />Er is een fout gebeurd bij het versturen!"
  36.            end if
  37.       end if
  38.  end if
  39.  
  40.  if succesmessage <> "" then
  41.     Response.WriteLine(succesmessage)
  42. else
  43.      ' Toon formulier
  44.     if (errormessage <> "") then
  45.         Response.WriteLine("<font style=""color: red;"">" & errormessage & "</font>")
  46.     end if
  47.     ' Hier dan formulier html code
  48.     %>
  49.     <%
  50. end if
  51.  
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Slumpy op donderdag 2 augustus 2007 om 00:10:54.
Slumpy's avatar
Dank voor deze vlugge reaktie !

Nog enkele vraagjes , waar en hoe plaats ik deze code , werkt dit met <script> zoals css , java , etc...

Hoe weet deze code naar welk email adres moet worden verstuurd .

Kan ik met ASP ook bekomen dat inkomende mails onmiddelijk in een database worden opgenomen , wil me anders wel wat verdiepen in ASP .

Dank
^ Reactie #3 geschreven door thekid op donderdag 2 augustus 2007 om 01:00:34.
thekid's avatar
Moderator
wel, ik zou dan wel graag willen weten welk mailcomponent op uw server wordt toegepast. Deze code moet in een pagina.asp bestand opgeslagen worden, en de scripttag is in dit geval <% %> (<% = openen, %> = sluiten)

Je kan inderdaad een database met ASP aanspreken, om te weten welke databases moeten we ook meer info over je webruimte hebben

meer informatie van asp kan je ook vinden op
http://www.w3schools.com/ASP
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Slumpy op donderdag 2 augustus 2007 om 01:34:49.
Slumpy's avatar
Ik zit wat mijn internetverbinding betreft bij edpnet , mails werken via pop3 , maar meer weet ik daar momenteel niet over .

Het zit eigenlijk zo , ik heb ooit eens voor de fun , een website(tje) gemaakt , alleen om te zien hoe dit werkte .

Nu heb ik daar echt de smaak van te pakken en wil ik nu eens proberen om een echte site te maken ( voor een familielid ) .

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in css en wil ik er ook nog iets bijnemen wat een website af kan maken , zo dacht ik aan ASP .

Indien u een beter voorstel hebt , graag .

Mijn webruimte = 100mb .
^ Reactie #5 geschreven door thekid op donderdag 2 augustus 2007 om 11:51:56.
thekid's avatar
Moderator
Dus je zit met een webstek van je provider? Dan is het verre van zeker dat je daar ASP pagina's zult kunnen runnen, ik zal het eens nakijken op de website van edpnet. Om het zelf te testen kan je eens gewoon deze pagina proberen, en kijken of je hem kunt openen online op de browser. Om deze lokaal te testen, zal je IIS moeten installeren via Windows Componenten (voor XP pro/Media center)

bestandsnaam: helloworld.asp

CODE
  1.  
  2. <%Response.Buffer = true%>
  3. <html>
  4. <head>
  5.     <title>Hello World ASP</title>
  6. </head>
  7. <body>
  8. <%
  9.   Response.Write("Hello world!<br />&nbsp;<br />Indien deze tekst wordt weergegeven kan je ASP pagina's gebruiken op je webserver!")
  10. %>
  11. </body>
  12. </html>
  13.  

En ik zie net dat ik in mijn bovenstaande script Response.WriteLine() heb gebruikt maar het is eigenlijk Response.Write(), ik zat nog wat met C# in mijn hoofd :D

upload bovenstaande code in een asp bestand, plaats deze online en kijk of je het kunt bezoeken, indien deze werkt, dan kunnen we al eens verder kijken, werkt deze niet dan kun je nog steeds je ASP site lokaal ontwikkelen via IIS. Voor verdere info ivm IIS kan je steeds vragen stellen in het forum ;)
^ Reactie #6 geschreven door Slumpy op donderdag 2 augustus 2007 om 12:30:08.
Slumpy's avatar
Het lijkt er inderdaad op dat edpnet dit niet ondersteund .

Ik maak een link vanuit het menu item contact en krijg het volgende ,

<%Response.Buffer = true%> <% Response.Write("Hello world! Indien deze tekst wordt weergegeven kan je ASP pagina's gebruiken op je webserver!") %>

U kan dit zien op .

Het zal dus testen worden met IIS , maar dit kan pas deze avond , moet straks terug aan het werk .

Alvast dank

edit:
De link is dus link

Opmerking van de crew

Gast = Slumpy
SMG
^ Reactie #7 geschreven door thekid op donderdag 2 augustus 2007 om 12:39:42.
thekid's avatar
Moderator
Je zal inderdaad geen ASP script ondersteuning hebben op edpnet.
Er zijn vele providers die ASP ondersteuning aanbieden aan goede prijskwaliteit. Op de servers van Priorweb waar deze site ook gehost staat (dacht ik) kan je ook ASP runnen, in combinatie met MySQL database, en met CDONTS als mailcomponent (standaard mailcomponent, veel info over te vinden).

Er zijn vele providers beschikbaar natuurlijk, maar ik heb hier niet zo direct info over, temeer wij op ons werk onze eigen webserver draaiende hebben :D
^ Reactie #8 geschreven door Slumpy op vrijdag 3 augustus 2007 om 00:12:41.
Slumpy's avatar
Hi , thekid

In IIS werkt het dus .

Ik heb me net aangemeld bij Efactornet voor hosting , zij ondersteunen asp en asp.net2.0 .

Ms Access werkt daar ook , dit is het programma wat ik voor database zou gebruiken.

Nu nog ASP leren , natuurlijk .

p.s. Wat is het verschil tussen ASP en ASP.net 2.0 , is dat zo'n beetje VB en visual.net ?

^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 3 augustus 2007 om 00:17:33.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator

Randinformatie

Multidesk.be staat inderdaad op Priorweb :)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen