Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Linux op de PS3

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Hoobastank_RML op woensdag 12 maart 2008 om 20:34:33.
Hoobastank_RML's avatar
Multiviteit: 1030
Simply the best
Goedenavond beste Multideskers,

Ik heb een enkele week geleden een PS3 binnen gehaalt, nu wil ik er dus ook op MSN kunnen en mogelijk limewire op draaien. Nu heb ik vernomen dat Limewire op je PS3 niet erg verstandig is, maar MSN wel moet kunnen. Nu heb je daar een OS voor nodig omdat de OS waar je PS3 op draait zulke dingen niet aankan.

Nu blijkt er een mogelijkheid te zijn Yellow dog ofzo iets te downloaden voor op je PS3 maar tech support kost dan weer miljarden euro's ofzo. Nu kan Linux er dus ook op, mijn vraag: Hoe krijg ik in godsnaam Linux op mijn Playstation 3 :P

Alvast bedankt :)

Greetz,
ThaDoge267
The person who types this is an Idiot:D

Microsoft: You've got questions, we've got dancing paperclips!
^ Reactie #1 geschreven door arne op woensdag 12 maart 2008 om 20:50:36.
arne's avatar
Multiviteit: 621
Upgrade Your Life!
Intel Inside!
Misschien kan je de PS3 openen, en dan de HDD eruit halen, volgens mij zal dat wel een IDE of Sata hdd zijn. En dan aansluiten op je pc, en Linux erop zetten. Dit zou volgens mij de enigste oplossing zijn.
Ik weet niet of het programma van de PS3 (opstartscherm, ...) ook op die hdd zit, dus het kan zijn dat de ps3 niet meer werkt ofzo, als je dit doet.
En moest het werken, kan het evengoed zijn, dat het nog steedts niet mogelijk is om op te starten van die linux, omdat de bios van de ps3 het niet ondersteund om van een ander programma op te starten.

Ik weet dat dit allemaal mogelijk was (al dan niet opdeze manier, waarschijnlijk een andere :p) met de XBOX360, maar ofdat het te doen is met een PS3 weet ik zo niet.
Q6600 @ 3,2GHz, ASUS P5Q Premium, Corsair DHX 8GB DDR2, HD5770 CrossFire, 2x OCZ Vertex2 60GB RAID0, Nexus 1000W, Scythe Orochi
^ Reactie #2 geschreven door Hoobastank_RML op woensdag 12 maart 2008 om 20:53:02.
Hoobastank_RML's avatar
Simply the best
Ik heb verschillende topics gelezen op de officiele sony playstation 3 site dat het mogelijk is er Linux op te zetten, ik hoorde van een andere PS3 gebruiker al zet het op een USB stickje :P Maar ik ben bang om die HDD er uit te halen en dat dan blijkt dat dat ding geen fuck meer doet

^ Reactie #3 geschreven door arne op woensdag 12 maart 2008 om 20:59:11.
arne's avatar
Upgrade Your Life!
Intel Inside!
Ik heb zonet ergens gelezen, dat Sony zelf een Linux zou voorstellen om erop te zetten, en dat deze sterk zal lijken op de Linux die men voor de PS2 gebruikte.
Q6600 @ 3,2GHz, ASUS P5Q Premium, Corsair DHX 8GB DDR2, HD5770 CrossFire, 2x OCZ Vertex2 60GB RAID0, Nexus 1000W, Scythe Orochi
^ Reactie #4 geschreven door Hoobastank_RML op woensdag 12 maart 2008 om 21:01:53.
Hoobastank_RML's avatar
Simply the best
Was er een linux voor de ps2? :o :o :o Damn dat had ik motte hebbe :P

^ Reactie #5 geschreven door SMG op woensdag 12 maart 2008 om 21:52:51.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Voor de PS2 denk ik niet dat er een Linux was. Heeft geen harde schijf (tenzij je op die 8MB geheugenkaart een volledige linux op kan proppen).
Als ik mij ook niet vergis is Linux draaien op een PS3 ook niet echt interessant (toch qua kracht). De PS3 heeft (als ik mij niet vergis) 8 kernen, gemaakt door IBM. Maar de Linux versie dat erop draait zou maar 1 kern kunnen gebruiken. Hierdoor zou het nogal traag gaan (maar dat nieuws was toch wel even geleden, dus ik weet niet of het nu nog van kracht is).

Ik heb zelf ook mijn broer zijn PS3 even bekeken en ik dacht dat er een optie was in het menu om een OS erop te zetten. Misschien dat je dat eens moet bekijken en zien wat hij voorstelt.
^ Reactie #6 geschreven door arne op woensdag 12 maart 2008 om 21:57:24.
arne's avatar
Upgrade Your Life!
Intel Inside!
Ja er is een optie in de settings, en daar kan je dan kiezen install other OS, je moet gewoon de installer cd-rom van het os in de ps3 steken, en dan zal de ps3 naar de installer zoeken op die cd-rom. Dat werd er gezegd op het internet. Of het allemaal zo vlotjes werkt weet ik niet. Later zal ik nog aans de site zoeken waar ik die info heb gehad, maar heb er nu geen tijd meer voor.
^ Reactie #7 geschreven door arne op donderdag 13 maart 2008 om 08:48:55.
arne's avatar
Upgrade Your Life!
Intel Inside!
Hier heb ik gelezen hoe je zou moeten een ander OS op de PS3 krijgen;

How to install...

Hier op deze site staat ook dit;

Dixit

Yes, Sony have already announced a Linux for the PS3, will be similar to Linux for the PS2.

Hoe ze die Linux dan op de PS2 krijgen weet ik niet, misschien via een externe hdd en de USB ingang van de PS2, of misschien de aansluiting van de DVD-lezer loskoppelen, en dan een hdd aansluiten. Maar een Linux op een 8MB kaartje zie ik ook niet gebeuren.

Hier in wikipedia staat er dat er 2 linuxen beschikbaar zijn voor de PS3;

Linux For PS3
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 39.14 % door arne op donderdag 13 maart 2008 om 08:52:26.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen