Multidesk.be » Forums » ISP's » Snelheid bij Telenet (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door brol op zondag 22 juli 2007 om 21:28:19.
brol's avatar
Multiviteit: 177
Is dit soms waar of is het een onzekerheid dat je bij telenet de snelheid haalt van 10 mbps. Ik denk messchien binnen kort over te stappen. Bij belgacom heb ik het laatste jaar nogal zever bij het stellen van vragen. Ze zijn vaak onvriendelijk en kortaf en weten dikwijls geen antwoord op uw vraag. Is dit soms bij telenet ook.

Wie weet of kent hier ook zo'n ervaringen mee.;)

Ik wil niet afgeblafd worden als een hondje bij een provider trouwens we betalen al genoeg internet onkosten, dus verwacht ik een vriendelijk antwoord van de provider.(blush)

Opmerking van de crew

Even je bericht in de correcte categorie geplaatst.
Suriv
Wie graag iets wil bijleren, moet er dan ook iets voor over hebben.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 22 juli 2007 om 21:42:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Je kan al meteen een vriendelijk antwoord van ons verwachten ;)
Bij Telenet geraak je niet vaak aan die snelheid. Het hangt bij Telenet vooral af van hoeveel mensen op dat moment in jouw straat online zijn met Telenet. Ook de snelheid van de server, belasting, ... speelt een grote rol.

Voor die ene keer dat ik naar de telenet klantendienst belde waren ze vriendelijk. Ze gaven echter geen oplossing voor mijn probleem, ze schoven het verder op de leverancier van mijn kabel. Ik vond persoonlijk dat zij het moesten regelen en niet wij maar soit. Een paar daagjes zonder internet is het einde van de wereld niet ;)
^ Reactie #2 geschreven door Fred31 op maandag 23 juli 2007 om 00:20:37.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
Het hangt ook af wanneer je op het net gaat met Telenet.
Bij mij is het zo BV: als ik een bestand van ,neem nu 200MB download om 20u dan kan het traag gaan.
Maar download ik dat later dan is het goed mogelijk dat het dan veel vlugger gaat.Soms is dat zo.

Is zoals SMG al aangaf, het hangt dus echt af hoe druk hun servers het hebben.

Ik ben er tevreden over. Heb Expressnet en heb er geen klagen over.

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #3 geschreven door brol op maandag 23 juli 2007 om 08:47:07.
brol's avatar
Dan messchien maar bij belcacom blijven, bij mijn vlak in de buurt wonen er al zeker 10 personen die bij telenet zijn en maar met moeite aan een snelheid van 5 mbps surfen en ik met mijn usb modem normaal 4 mbps. Maar ik surf altijd aan de snelheid die hoger ligt dan normaal. Ik surf altijd aan 4,6 mbps.

Zodus voor de service en klantvriendelijkheid zullen we dit messchien maar door de beugel zien en messchien bij belgacom blijven. Althans ik nog twijfel. Ik wil telenet zeker niet afwijzen.;) ik twijfel en twijfen wat ik ga doen.(blush)
^ Reactie #4 geschreven door brol op maandag 23 juli 2007 om 11:23:56.
brol's avatar
Nog een ontdekking bij belgacom betaal ik zowat 120€ om de 2 maanden met inbegrepen inclusief btw en sosiaal tarief met telefoon. Zo te zien al duurder dan telenet. Moest ik geen sosiaal tarief hebben zou ik zelfs nog een extra 17€ bij betalen. Belgacom blijkt duur te zijn in mijn berekening.!!!

Volgens telenet zou ik 55€ onkostden kwijt zijn en kan ik ombeperkt bellen, zodus kom ik 10€ voordeliger uit op 2 maanden. De snelheid kan al zeker niet lager uitkomen zelfs messchien hoger.!!!

Wat zouden julie mijn aanraden, moelijke beslissing.(blush)
^ Reactie #5 geschreven door Michiel op maandag 23 juli 2007 om 13:24:08.
Michiel heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 207
Die 3 seconden langer wachter zal het niet op neer komen, zelf thuis heb ik adsl en op kot heb ik telenet. Telenet gaat idd iets rapper maar das dan ook weer al te zien welk abbonement je neemt hé. Maar vind telenet ambetant omdat het niet echt per maand werkt van je downloadlimiet(jawel maar die beginnen voorbeeld op de 17de vanaf je abbonnement aanschaft) en dat vind ik soms onhandig als ik aan het downloaden ben en dan zit ik over de limiet! Bij adsl weet je iedere maand nieuw credit...
^ Reactie #6 geschreven door een gast op maandag 23 juli 2007 om 16:39:52.
Aan mijn maxium lemiet kom ik toch niet, zodus de provider maakt niks uit. Messchien wel.

Enkel maar de aanbieding die het beste zou passen met telefoon inbegrepen met mijn internet(blus) Belgacom is duurder, zou ik de overstap wagen naar Telenet.;)
^ Reactie #7 geschreven door Michiel op maandag 23 juli 2007 om 17:34:16.
Michiel heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 207
Kweet niet hoor, moet je dan geen 100 € betalen voor onkosten aan telenet voor die nieuwe modem en alles daarrond te betalen... + extra moeite doen om dat alles te regelen? Als je dit niets kost zou ik het idd doen, tis goedkoper dusja :)
^ Reactie #8 geschreven door Fred31 op maandag 23 juli 2007 om 17:53:08.
Fred31's avatar
Het beste is dan om te wachten als Telenet een promo aanbieding heeft.
Heb ik ook gedaan.
Modem = 0€
Aansluitingskosten = 0€
Utp kabel tot 20m = 0€

en heb helemaal niet te klagen over de snelheid.
+ dat ik nog een vaste tel heb via de kabel.
En dat allemaal voor een kleine 60€(afhankelijk naar welke nrs u belt :D )
Indien je met vaste lijn belt van Telenet naar Telenet kost het u niets

mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
^ Reactie #9 geschreven door een gast op maandag 23 juli 2007 om 19:17:09.

Dixit

Dixit Fred31 op 23/07/2007 17:53:08:

Het beste is dan om te wachten als Telenet een promo aanbieding heeft.
Heb ik ook gedaan.
Modem = 0€
Aansluitingskosten = 0€
Utp kabel tot 20m = 0€

en heb helemaal niet te klagen over de snelheid.
+ dat ik nog een vaste tel heb via de kabel.
En dat allemaal voor een kleine 60€(afhankelijk naar welke nrs u belt :D )
Indien je met vaste lijn belt van Telenet naar Telenet kost het u niets

mvg
Fred

Dan maar wat wachten op promotie's van Telenet die komen toch regelmatig mee over de brug(thumbsup)
^ Reactie #10 geschreven door Fred31 op maandag 23 juli 2007 om 20:18:22.
Fred31's avatar
Indien je meer informatie wilt ,kijk op hun website.
Of vraag het hier.

Greetz
Fred
^ Reactie #11 geschreven door brol op vrijdag 27 juli 2007 om 20:47:19.
brol's avatar
Ik heb contact gehad met telenet en zou onbeperkt kunnen bellen 24 op 24 uur met internet inbegrepen aan de prijs van 55€ standaard pakket inbegrepen Expresnet + 5€ voor onbeperk bellen en surfen met 2 computer het ideale voor mij.

Activeringskosten geen en modem gratis + 2 maanden gratis internet

Modem zal draadloos worden ander heb ik veel te veel draad noordig voor 2 pc zowat 45 meter en wil er geen draadkot van maken, alles is gelijkvloers en moet voor de 2 de pc door te veel ruimte zoals woonruimte, hal en slaapkamer, zeker 38 meter. Daarom draadloos beter. Dgitale tv wil ik zeker nog niet in bezit hebben voor die 2 uurtjes tv niet de moeite.
;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.99 % door brol op vrijdag 27 juli 2007 om 20:49:38.
^ Reactie #12 geschreven door Dreams op vrijdag 27 juli 2007 om 21:17:50.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Hey brol(raar om zo iemand aan te spreken :d),

Als jij 55 euro betaalt voor ADSL(zoals ik dat doet) dat betekent dat je download limiet 30GB is en dat is vrij veel. Er is echter nog meerdere abonnementen voor ADSL waar dat je minder voor moet betalen.

Randinformatie

Ik weet niet waarom, maar op een dag was m'n verbindings snelheid op 7.6 mbps...
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #13 geschreven door brol op zondag 29 juli 2007 om 17:43:21.
brol's avatar

Dixit

Dixit Dreams op 27/07/2007 21:17:50:

Hey brol(raar om zo iemand aan te spreken :d),

Als jij 55 euro betaalt voor ADSL(zoals ik dat doet) dat betekent dat je download limiet 30GB is en dat is vrij veel. Er is echter nog meerdere abonnementen voor ADSL waar dat je minder voor moet betalen.

Randinformatie

Ik weet niet waarom, maar op een dag was m'n verbindings snelheid op 7.6 mbps...

Ik betaal 60€ aan adsl en telefoon per maand, zodus belgacom rekend om de 2 maanden zodus 120€ best duur. Als ik bij telenet 55€ betaal per maand (kabel) ben ik iets goedkoper uit. Maar in princippe kan ik wel onbeperkt bellen is dit nu 1 of 9 uurtjes per dag en ga dan het verschil berekenen wat ik bij telenet meer kan,dan mag jij mijn factuur van belgacom betalen en je zal verschieten en snel over stappen. ;)

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen