Multidesk.be » Forums » Beveiliging » E-mailadres gekaapt

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Man_Ray op dinsdag 19 februari 2008 om 20:22:51.
Man_Ray heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 24
Hallo,
Ik ontving laatst spam via mijn eigen e-mailadres, dwz het adres van één van mijn websites. De provider zegt dat er niets aan te doen is. Norton 360 heeft een optie genaamd 'mijn adressen'. Het programma is onduidelijk over de funktie en de werkzaamheid van de optie, maar het lijkt alsof het pretenteert dit soort praktijken tegen te kunnen gaan.
Wie heeft daar ervaring mee en wat zou je (nog meer) kunnen doen tegen het kapen van e-mailadressen.
Met vriendelijke groeten,
Man Ray
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op dinsdag 19 februari 2008 om 20:31:12.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
De afzender van je e-mailadres is relatief eenvoudig te "faken". Het beste wat je kan doen, is een Bayesian spam filter (zoals Spam Bayes bijvoorbeeld) te gebruiken. Deze haalt (mits wat training, wat vanzelfsprekend is) vrij goede scores uiteindelijk.
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door Man_Ray op woensdag 20 februari 2008 om 21:28:34.
Beste Martijn,
Bedankt voor je reactie, maar het gaat mij niet zozeer om de spam die ik ontvang. Het gaat erom dat er spam verstuurd wordt naar anderen onder mijn naam! Dat is nog veel vervelender!! Ik ben namelijk bang dat mijn nieuwsbrief bijvoorbeeld dalijk door velen aangezien wordt voor spam.
Dus nogmaals mijn vragen: Wie heeft daar ervaring mee en wat zou je er aan kunnen doen? Behalve vertrouwen op de vage beloftes van Norton 360.
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op donderdag 21 februari 2008 om 07:14:38.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Je kan daar niets aan doen, dat is het eenvoudigste... Ik kan zelfs nu heel gemakkelijk een e-mail versturen die van jou lijkt te komen, zonder dat je er iets aan kan doen.

Een van de oplossingen is, als je een eigen domein hebt, een ander e-mailadres te gaan gebruiken. Echt praktisch is dat dan echter weer niet...
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door Man_Ray op donderdag 21 februari 2008 om 09:02:40.
Het enige wat ik heb kunnen verzinnen is het e-mailadres maar van mijn domein te verwijderen... Minder functionaliteit is willicht te verkiezen boven aangezien worden voor spammer. Het is wel heel triest!
Groet, Man
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op donderdag 21 februari 2008 om 09:27:51.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Je moet wel weten dat de bot die jou emailadres heeft gevonden dit in een database heeft gezet. Het script dat vervolgens uitgevoerd wordt kijkt niet na of dat emailadres eigenlijk wel bestaat. Het zou dus best kunnen dat je nog emails zal blijven ontvangen van je oud, niet bestaand adres.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen