Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Google verzend zoekresultaten naar Database

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Danny- op zaterdag 21 juli 2007 om 14:13:12.
Danny-'s avatar
Multiviteit: 1209
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

http://www.physorg.com/newman/gfx/news/logo-Google.gif

Hallo,

Ik hoorde gisteren in het NL programma ''Netwerk'', dat als jij iets intypt bij Google en vervolgens jouw zoekresultaten gaat zoeken doormiddel van op ZOEKEN te drukken, Google slaat metteen daarna jouw zoekresultaten op in hun systeem! ze kunnen dus precies zien wat jij opgezoekt hebt.

Ze zijn nu nog in een discussie met Google momenteel, en Google heeft al wel gezegt dat ze het nu nog maar 1 jaar opslaan. Maar waarom moeten ze dit opslaan??

UITZENDING NIET GEZIEN? bekijk hem via deze link: Klik Hier!

Wat vinden jullie hiervan, discuseer mee!
Greetz
Danny
^ Reactie #1 geschreven door Suriv op zaterdag 21 juli 2007 om 14:20:37.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Inderdaad.

Onlangs is er nog een issue geweest in verband over hoe lang de zoekresultaten op te slaan. Dat stond toen op "oneindig", nu staat het op 1 tot 2 jaar dacht ik.
Volgens Google is het om beter inzicht te krijgen wat mensen zoeken, statistieken en verbetering van de zoekalgoritmen.

Google krijgt volgens mij veel te veel macht.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 21 juli 2007 om 14:20:44.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Google zit overal al teveel aan, Microsoft wordt daar nog een kleine jongen bij.
FF en Opera zit die google ook in (kon het uitzetten dacht ik) en vele andere programma's die je kunt downloaden zit google met zijn patten aan.

Open eens een niet op maat gemaakte website, zo'n standaardsite die je krijgt van je provider of zo....google adds google hier google daar.

^ Reactie #3 geschreven door SMG op zaterdag 21 juli 2007 om 14:28:12.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bwa, waarom niet.
De reden hiervoor is om betere zoekresultaten voor te schotelen en ik merk dat. Ik heb al vaker met Live gewerkt en die hun zoekrobot trekt echt op niets.

Je bent wel een beetje mis geïnformeerd :p Google houdt je zoekresultaten 1.5 jaar bij :D Hun cookies hielden ze voor kort nog 31 jaar op de schijf van de zoeker. Nu is dit herleidt naar 2 jaar.

Er zijn zeer veel mensen tegen hun manier van privacy. Zo staat er in hun privacy verklaring dat ze nooit mails weggooien, zelf al verwijder je ze van hun gmail dienst.
Persoonlijk mag het mij echter worst wezen.
Onlangs heeft de overheid van Amerika de 3 grote zoekrobots opgedragen om hun privacy gegeven voor te leggen aan de rechtbank. Live (Microsoft) en Yahoo deden dit zonder enige probleem. Google heeft dit zitten aanvechten met een hoger beroep, ze hebben het nadien wel verloren en moesten het dan wel geven maar het toont wel dat je privacy gegevens vrij veilig zitten voor onbekende (en dit vind ik belangrijk).

Of Google teveel macht krijgt, is wel een beetje waar, maar er is wel concurrentie. Ze hebben en enorm kapitaal en proberen het op te boksen tegen de MS gigant. Het enige wat bij hun een monopolie is is de zoekrobot (en die heeft 60%, niet echt een volledige monopolie).

Niettemin, hun privacy verklaring is zeer raar (je moet die maar eens lezen). Maar bij Google kan je er nog om lopen. Zoals al gezegd, er is veel concurrentie. Wil je Google niet, gebruik dan iets anders ;) Bij Windows kan je dat moeilijker zeggen.
^ Reactie #4 geschreven door Suriv op zaterdag 21 juli 2007 om 14:34:21.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zoekresultaten opslaan, tot daar toe, maar wat ik bijvoorbeeld héél smerig vind van Google is, als je hun Google Desktop Search gebruikt, dat alle lokale zoekopdrachten verzonden worden naar de database van Google.
Natuurlijk heb je een firewall die dat kan tegenhouden, maar het idee... :s

Dixit

Dixit SMG op 21/07/2007 14:28:12:
... maar het toont wel dat je privacy gegevens vrij veilig zitten voor onbekende (en dit vind ik belangrijk).

Veilig voor een onbekende? Ze hébben verloren, ze hébben hun gegevens moeten afstaan. Google doet dat alleen voor de PR (rolleyes).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 39.81 % door Suriv op zaterdag 21 juli 2007 om 14:36:11.
^ Reactie #5 geschreven door SMG op zaterdag 21 juli 2007 om 14:54:01.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 21/07/2007 14:34:21:

Zoekresultaten opslaan, tot daar toe, maar wat ik bijvoorbeeld héél smerig vind van Google is, als je hun Google Desktop Search gebruikt, dat alle lokale zoekopdrachten verzonden worden naar de database van Google.
Natuurlijk heb je een firewall die dat kan tegenhouden, maar het idee... :s

Daarom moet je dus de privacy verklaring lezen en de instellingen wijzigen. Standaard doet ie dat niet dacht ik (in het begin wel maar daar waren netwerkbeheerders erg tegen).

Ik heb geen probleem met Google en als ik iets wil zoeken wat ik liever niet in mijn profiel wil, dan gebruik ik een andere zoekrobot (maar wie weet wat die allemaal niet met je privacy gegevens doen :p)
^ Reactie #6 geschreven door Hoobastank_RML op zaterdag 21 juli 2007 om 21:36:36.
Hoobastank_RML's avatar
Multiviteit: 1030
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

zoeken jullie dan dingen op die niet echt door de beugel kunnen? :D
The person who types this is an Idiot:D

Microsoft: You've got questions, we've got dancing paperclips!
^ Reactie #7 geschreven door Suriv op zaterdag 21 juli 2007 om 21:40:26.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Stond onlangs nog in het nieuws: Google verkruimelt cookies na twee jaar
^ Reactie #8 geschreven door Martijn op zondag 22 juli 2007 om 12:04:59.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Of het originele bericht voor meer informatie ;).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten