Multidesk.be » Forums » ISP's » andere provider

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 09:56:27.
sletsie's avatar
Multiviteit: 1114
ik heb al meerdere malen overwogen om te veranderen van provider. heb nu telenet, vrij duur voor weinige dingen die je krijgt vind ik!

daarom had ik graag wat advies ingewonnen over andere providers, goedkoper, en een hoge limiet.

heb zelf al eentje ontdekt, nl. chello.

is dit een goeie?

heb wel gezien dat de snelheid lager ligt in downloaden, maar gaan de webpagina's dan trager laden, of bestanden trager downloaden, of hoe zit dat? :)

elke suggestie over andere (goeie!) providers zijn welkom

dank bij voorbaat
^ Reactie #1 geschreven door Suriv op vrijdag 20 juli 2007 om 10:17:57.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
Ik heb Scarlet:
Het pakket Scarlet One Unlimited zorgt zowel voor internet en telefonie, onbeperkt aantal computers Ún een bandbreedte van 50GB. :)
^ Reactie #2 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 10:26:26.
sletsie's avatar
telefonie heb ik nu niet bepaald nodig, het is enkel internet dat ik nodig heb, 50GB is natuurlijk al stukke beter dan de 12 die ik nu heb bij telenet :D
^ Reactie #3 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 10:33:51.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik heb hier ooit eens een mooie link van gemaakt bij onze links: Overstappen.be
^ Reactie #4 geschreven door Dreams op vrijdag 20 juli 2007 om 10:43:47.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...

Dixit

Dixit Suriv op 20/07/2007 10:17:57:

Ik heb Scarlet:
Het pakket Scarlet One Unlimited zorgt zowel voor internet en telefonie, onbeperkt aantal computers Ún een bandbreedte van 50GB. :)

Oppassen;

Dixit

Maximum snelheid tot 6 Mbps

Telenet zijn snelheid is ook Maximum 10MBps. Ik ben de naam vergeten, maar ADSL bood onlangs een pakket aan met 20MBps en 60GB downloadlimiet en als ik me nog goed herinner, was dat voor ongeveer €50. Maar goed opletten, je kan die 20MBps behalen als je binnen een stral van 1600M van de centrale ligt. Zelfde geldt ongeveer voor telenet, je moet binnen de straal van 5KM liggen Ún niemand mag binnen die straal telenet gebruiken.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #5 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 10:53:22.
SMG's avatar
Moderator
Het is 10Mbps. Verwar je dus zeker niet met de eenheden ;)
10megabyte per sec zou zeer leuk zijn, maar het is helaas 10megabit per sec.
^ Reactie #6 geschreven door Dreams op vrijdag 20 juli 2007 om 10:56:05.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...

Randinformatie

Ja, zoiets :d
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #7 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 11:01:09.
SMG's avatar
Moderator
Aangezien je momenteel telenet hebt zou ik je toch wel eens aanraden om na te gaan hoe ver je eigenlijk van de centrale woont.
Immers, als je verder dan 4km van de centrale woont zit je diep in de .... .

Ik wilde het ook weten dus heb ik een mailtje gestuurd naar Dommel. Zij hebben mij met plezier meegedeeld dat ik gedoomd was om Telenet voor de rest van mijn dagen te hebben (linkje), tenzij Belgacom plots een centrale naast mijn deur plaatst :D
^ Reactie #8 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 11:02:34.
sletsie's avatar
chello is dus geen goeie??

zie hem hier nerges nog vermeld worden :)

zoek gewoon een ietsje voordeliger provider dan telenet (mono abo) zonder datalimiet als het kan, zoals chello dus, maar weet niet hoe goed die is natuurlijk :)

en hoe zit dat nu met die snelheid? hoe lager de snelheid hoe trager webpagina's laden, of hoe zit dat?
^ Reactie #9 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 11:16:10.
SMG's avatar
Moderator
Nog niemand heeft gezegd dat Chello geen goede is.
Tja, hoe lager de snelheid hoe trage de webpagina's. Maar je moet niet denken dat snelheid alles is hoor.
In eerste instantie moet de server dit toelaten. Limieten op wat de gebruikers downloaden is niet vreemd voor servers. Als je dus je max aan download wilt halen moet je echt al van veel websites tegelijk downloaden.
Ten tweede, de omstandigheden. Bij telenet zit iedereen van je straat op dezelfde kabel. Als jij dus veel mensen hebt met telenet in je buurt (die online zijn) zal je traag gaan. Bij Belgacom heb je amper verschil aangezien je telefoonlijn een persoonlijk kabel is die alleen van u is totaan de centrale. Vandaar verder zal dit gedeeld zijn, maar dat zijn giganetwerken, die niet zo snel vertraagd kunnen worden.
Conclusie: Telenet de snelste, is bijna nooit echt waar.

Moest ik kunnen zou ik overschakelen naar Dommel, scarlet of edpnet. Maar uiteindelijk lijkt scarlet de beste te zijn.
Edit: Chello lijkt me eerder een portaalsite dan een internet aanbieder :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.77 % door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 11:17:26.
^ Reactie #10 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 11:29:12.
sletsie's avatar

Randinformatie

dommel, is dat niet die witte hond of beer die je vroeger veel op tv zag, met semafoor ofzo? :D

hebben die providers een eigen netwerk, of maken die gebruik van andere isp's hun netwerk? gwn es om te weten, is nu niet echt van belang in dit topic
^ Reactie #11 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 11:33:33.
SMG's avatar
Moderator
Die maken gebruik van het netwerk van Belgacom. Er was er eentje die voor een stuk zijn eigen netwerk had en dat was Scarlet (dacht ik).

Randinformatie

Dit is dus het knelpunt van BelgiŰ en zijn concurrentie. Het kabelnetwerk is van Telenet en het telefoonnetwerk van Belgacom. Als er dus iemand erop wilt moeten zij geld betalen aan een van die 2, het blijkt dat Belgacom zeer veel vraagt en telenet hun netwerk niet eens open zet voor concurrentie.

Concurrentie kan er dus zijn maar alleen via ADSL. Zij kunnen de prijzen dan ook niet drukken omdat Belgacom voor een deel hun winsten bepaald.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 11:33:42.
^ Reactie #12 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 12:03:59.
sletsie's avatar
ok bedankt voor alle uitleg, zal het es overleggen metn men ma, tis tenslotte zij die moet betalen :D.

kan je dan makkelijk ook met een router twee pc's aansluiten?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 24.63 % door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 12:04:17.
^ Reactie #13 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 12:08:36.
SMG's avatar
Moderator
Ja, maar je moet wel weten dat ADSL iets anders is dan Telenet.
Bij ADSL moet je inbellen, maar dat proces is mij niet echt bekend :p
^ Reactie #14 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 12:10:21.
sletsie's avatar
ja dat weet ik :), maar zou het eigenlijk liever bij kabel houden, omdat ik al bij telenet ben :), dus kabel heb....

mij is het proces ook niet zozeer bekend, heel af en toe gebruik ik het es bij andere mensen, als ik probleempjes moet gaan oplossen, maar anders....
^ Reactie #15 geschreven door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 12:24:15.
SMG's avatar
Moderator
Je wilt het liever bij kabel houden, maar er is geen concurrentie op de kabel in BelgiŰ. Naar wie wil jij dan overstappen?
Elke concurrent van Telenet is een ADSL aanbieder. Wil je dus van Telenet af, moet jij gaan voor ADSL.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 29.89 % door SMG op vrijdag 20 juli 2007 om 12:24:49.
^ Reactie #16 geschreven door Dreams op vrijdag 20 juli 2007 om 13:33:29.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...

Dixit

Dixit SMG op 20/07/2007 11:33:33:

Die maken gebruik van het netwerk van Belgacom. Er was er eentje die voor een stuk zijn eigen netwerk had en dat was Scarlet (dacht ik).

Randinformatie

Dit is dus het knelpunt van BelgiŰ en zijn concurrentie. Het kabelnetwerk is van Telenet en het telefoonnetwerk van Belgacom. Als er dus iemand erop wilt moeten zij geld betalen aan een van die 2, het blijkt dat Belgacom zeer veel vraagt en telenet hun netwerk niet eens open zet voor concurrentie.

Concurrentie kan er dus zijn maar alleen via ADSL. Zij kunnen de prijzen dan ook niet drukken omdat Belgacom voor een deel hun winsten bepaald.

Randinformatie

Als jullie nog verdere info willen weten van wat SMG vertelt, hier kan je een artikel over lezen; Zdnet.be
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.11 % door Dreams op vrijdag 20 juli 2007 om 13:38:17.
^ Reactie #17 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 14:18:59.
sletsie's avatar
dan zal ik wss wel overstappen naar adsl, snelheid hoeft niet zozeer voor mij, een hogere datalimiet wel, online gaming, streaming, enz....
^ Reactie #18 geschreven door Dreams op vrijdag 20 juli 2007 om 16:30:56.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Zelf weet ik niet waarom, maar ik heb me weten te vertellen dat ADSL beter is bij online gaming dan Telenet. Niet dat ik het geloof, maar het kan wel.
^ Reactie #19 geschreven door sletsie op vrijdag 20 juli 2007 om 17:57:10.
sletsie's avatar
dat zou ik totaaaaaaal niet weten :), doe nu niet aan online gaming, vanwege data limiet, want ik weet als ik eraan zou beginnen dat men datalimiet er op een week zou doorzitte :p

nogmaals bedankt voor alle advies
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen