Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Welke laptop?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Spiedigonzales op woensdag 18 juli 2007 om 17:41:38.
Spiedigonzales heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 7
Zopas dit forum ontdekt; en ik zit ook met dezelfde, prangende vraag: Welke laptop kiezen ???
Ik ben dus van plan om zeer binnenkort tot een aanschaf over te gaan, maar door de bomen zie ik het bos niet meer staan... En ik heb helemaal geen ervaring met laptops: nog nooit mee gewerkt.
Tot nu toe dus steeds braafjes achter een desktop (trouwens zelf in elkaar gestoken) en 17' tft plaats genomen.

Waarvoor moet de laptop dienen ? Zeker geen games, wel hoofdzakelijk tekstverwerking, en ik zou er ook graag Fotoshop op draaien. Bijkomend internetten, en misschien eens een DVD'tje bekijken...

Hoe krachtig moet ik de processor kiezen voor dergelijke toepassingen ?
Welk scherm is het meest geschikt voor tekstverwerking: 15 of 17 ' (ben ook niet meer van de jongste) ?

Ik had voornamelijk het merk MSI in het vizier: steeds een numeriek keypad voor bovenvernoemde schermgrootte's en over het algemeen goede kritieken.
Zo bvb. de MSI VR600: 15,4', Celeron m430, 1Gb RAM, geen aparte videokaart.
Is dit voldoende of moet ik een trapje hoger gaan ? Duo Core ?

Alvast bedankt voor julie reacties.

Opmerking van de crew

Dit onderwerp is het verlengstuk van een nieuwe gelijkaardige vraag uit dit onderwerp.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op woensdag 18 juli 2007 om 19:47:08.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Het is zo dat, als je photoshop draait en wil gaan tekstverwerken, je een beetje de twee uitersten hebt. De laptop op zich is niet slecht; enkel zou ik 2 GB RAM nemen, zeker naar Vista toe. Kijk dus ook of je Windows Vista standaard meegeleverd krijgt (tenzij je dat niet wil natuurlijk).