Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » hp 5740 - printopdrachten moeilijk te verwijderen (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door William S op dinsdag 12 februari 2008 om 10:52:39.
William S heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 265
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,

Een omvangrijke printopdracht (14MB - .pdf-bestanden) moest verwijderd worden uit de buffer voor de printer (printer geblokkeerd of zo?) Om de printer te deblokkeren moest ik eerst die opdracht kunnen verwijderen, en dat lukte dus maar pas na herhaaldelijk proberen en de PC herstarten,...)
Iemand een idee van de oorzaak? En oplossing voor de toekomst?
Printer is HP 5740 , besturingssyssteem PC : XP Home

Bedankt,

Opmerking van de crew

Gast = William Schepens
SMG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 12 februari 2008 om 11:12:15.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je antwoord ligt een beetje voor zich, een omvangrijke printopdracht.
Als een printer iets wilt afdrukken, dan plaats die dat in het geheugen van de printer. Echter een printopdracht van 14MB is groot voor een printer, zeker als je weet dat die dat niet als 14MB aanschouwd maar in een ander formaat gooit dat printer verstaan (en ik zeg er dan ook meteen bij dat dit formaat vele malen groter is dan de oorspronkelijke waarde).

Een mogelijke oplossing is de printopdracht in stukjes delen. Deel het volledige document in pagina's van 20 (tenzij als er veel foto's voorkomen, want die wegen nog wat meer door) en doe zo je printopdracht.
Andere oplossingen zijn het RAM geheugen van de printer uitbreiden (maar dat lijkt me een vrij dure grap).

Ik ben ooit ook zo'n probleem tegen gekomen met mijn LaserJet. Daar zat het probleem met de bekabeling, die werkte nog met LPT en die was onvoldoende om grote bestanden naar de printer te sturen.
Nu denk ik wel niet dat je werkt met LPT aansluiting maar met USB. Dus dat zou het niet mogen zijn.
Probeer dus het bovenstaande en laat maar iets weten.
Tip: laat je printer tussen grote opdracht eens 'rusten' zeker als je met laserprinters werkt. Die werken nl met een toner die wel extreem warm kan worden en daardoor zeer erg beschadigd kan worden bij te lange opdrachten (laat het dan wel opstaan voer gewoon geen opdrachten uit, laserprinter hebben een koeler die de 'oven' koelt).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.14 % door SMG op dinsdag 12 februari 2008 om 11:13:39.
^ Reactie #2 geschreven door William S op dinsdag 12 februari 2008 om 11:28:40.
William S heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 265
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik dacht wel aan zoiets. Het betreft hier werken van de dochter die haar plannen vanuit autocad omzet naar pdf om die zo af te drukken. Voortaan zal ze proberen de bestanden te comprimeren (als dit helpt?). Toch bedankt voor de reactie.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 12 februari 2008 om 11:47:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bestanden comprimeren, het valt te zien wat ik hieronder mag verstaan.
Als je hiermee bedoeld dat ze WinZip of gelijksoortige zal toepassen heeft dit weinig zin. Het is dan de computer dat met die compressie werkt, niet de printer. De printer zal er niets van merken als je een PDF in een archiefbestand stop aangezien je het moet uitpakken (dus de compressie valt dan weer weg) om af te printer.

Als je hiermee bedoeld dat ze minder 'details' zal bewaren zoals bijvoorbeeld JPG te gebruiken ipv BMP, dan zal dit wel werken. Echter ik ken AutoCAD een beetje en ik weet dat het omzetten naar PDF toch niet zoveel opties biedt. Ik kan me natuurlijk vergissen, zo'n grote kennis van AutoCAD heb ik niet :p.
Ik denk zelfs eerder dat het omzetten naar PDF het AutoCAD bestand alleen maar groter zal maken. Adobe is immers geen technisch tekenprogramma en het converteren naar PDF zal volgens mij veel meer gegevens 'details' bewaren dan eigenlijk nodig zijn. maw, ik denk dat het afprinten in AutoCAD zelf beter zou zijn dan afprinten in PDF. Ook heeft AutoCAD veel meer opties wat betreft plotting dan Adobe, die je misschien voor een betere afdruk zullen zorgen.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten