Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Electrabel

• Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Alicante op zondag 17 juni 2007 om 01:10:51.
Alicante's avatar
Multiviteit: 3
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De arrogante zakken van Electrabel doen het weer eens...energie prijzen de hoogte is, en nog geen klein beetje. Gas zelfs tot 20% !!
2 Miljart euro winst is inderdaad weinig: daar moeten de aandeelhouders een boterham minder voor eten.
Ik denk dat ze indertijd er een paar vergeten naar de gaskamer te sturen hebben....en die maken nu de dienst uit bij Electrabel.
Als ze dan op TV hun uitleg komen doen over het "waarom", loopt de arrogantie zo van hunne smoel af.
Tegen september is die storm toch over, het "gepeupel" zal wel betalen en de regering is toch te laks om hen een halt toe te roepen.

** Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital. **
** De meeste topfuncties worden ingenomen door brilliante nullen. **
^ Reactie #1 geschreven door pietkeun op zondag 17 juni 2007 om 03:03:28.
pietkeun's avatar
Multiviteit: 1088
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
monopolie wordt zogezegd een halt toegehouden, maar o wee als de regering een hand in het zaakje heeft?!!!:@
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #2 geschreven door Hunter op zondag 17 juni 2007 om 10:20:27.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zoveel is het toch niet, gas kost bijna niets :p

maar over monopolies ja hoewel de EU ertegen is zorgen ze er toch voor dat ze er maken :p

hoewel een prijsstijging niet altijd tof is, is het wel goed voor het milieu :d. Want dan gaan er minder mensen het gas verkwisten, dan heb je ook minder CO2 uitstoot dus beter voor het milieu :)
Je moet je ook wel realiseren dat de Suez groep wel ook wat geld wilt verdienen en als de Russen dan meer voor hun gas vragen, kunnen zij niets anders dan meer vragen.
For Pony !
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zondag 17 juni 2007 om 10:37:15.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je moet ook weten electrabel al gedurende jaren geen verhoging heeft gedaan. Het werd eigenlijk wel tijd dat ze er eens eentje deden.

Wat wil je het liefst, elke jaar met 5% omhoog of ineens na 4 jaar met 20%. Voor mij is de keuze direct gemaakt. Het is wel ineens een groot verschil maar toch liever de na 4 jaar 20%.
^ Reactie #4 geschreven door Hunter op zondag 17 juni 2007 om 11:14:04.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
en ze gaan het in de toekomst ook niet erg gemakkelijk hebben om te overleven, aangezien zij hun kerncentrales moeten sluiten (wat eigenlijk wat absurd is, okey ge hebt geen kernafval meer maar er is geen alternatief die momenteel goed genoeg is om ons land te voorzien van stroom)
For Pony !
^ Reactie #5 geschreven door Suriv op zondag 17 juni 2007 om 11:42:25.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Over die kerncentrales: wacht maar tot het moment daar is... (rolleyes)
^ Reactie #6 geschreven door pietkeun op zondag 17 juni 2007 om 13:24:47.
pietkeun's avatar
Multiviteit: 1088
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
met mazout weet je de prijs als je bestelt, met gas nemen ze de mensen bij het ootje.(h)
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #7 geschreven door Hunter op zondag 17 juni 2007 om 14:02:52.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
die eerste kerncentrales die gaan sluiten dat is niet erg maar als die van 2030 of moeten sluiten dan zullen we mss echt moeite hebben met de energie te voorzien bij piekuren, kan dan mss ook zijn dan we regelmatig blackouts hebben.

ze vergeten altijd dat fussie nog heel ver weg is en dat het niet binnen 10 jaar of zelfs 20jaar daar al gaat zijn.
For Pony !
^ Reactie #8 geschreven door Fred31 op zondag 17 juni 2007 om 23:39:16.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Die van Electrabel noem ik dikke smeerlappen want ze doen niet wat hun gevraagd word

ze sturen nooit die overschrijving op tijd waar door ik STEEDS nalatigheids kosten moet betalen !!!!

hun prijzen zijn schandalig hoog en ze leveren GEEN groene stroom.

Essent en Nuon wel
vanaf januari ga ik naar Essent,goe weten!!

ik ben echt spaarzaam op gas nu.

Zoals ze op tv vertelde, iedereen is vrij te kiezen op de energiemarkt maar er zijn er weinigen die overstappen naar een andere leverancier.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.59 % door Fred31 op zondag 17 juni 2007 om 23:39:51.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #9 geschreven door SMG op maandag 18 juni 2007 om 13:08:34.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Blijkbaar wel een serieus verkeerde bron:
Electrabel levert 50 procent groene stroom in Vlaams-Brabant

Tja, nu de energiemarkt open is kan je zonder problemen zomaar overstappen naar iets anders. Maar de meeste mensen doen het niet. Lijkt me dezelfde reden waarom bijna niemand overstapt naar een andere ISP, men denkt altijd dat er een ader onder het gras zit.

Edit:
Eveneens:
http://www.electrabel.be/myhome/our_offer_fl_ooa/greenplus_nl.asp
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.19 % door SMG op maandag 18 juni 2007 om 13:11:04.
^ Reactie #10 geschreven door Hunter op maandag 18 juni 2007 om 13:13:02.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ge moet ook vaak beseffen dat vaak als het goedkoper blijk te zijn bij andere dat het eigenlijk veel duurder is. en dat ge ook rap veel problemen kunt hebben met die maatschappij, zeker als er iets is met de leiding. dan is het van ja ma da is eigenlijk van electrabel en daar mogen wij niet aan komen :p

maar voor die rekening daar zou ik eerder gaan klagen bij de post dan bij electrabel. wees maar zeker dat als het is voor te betalen dat ze het op tijd versturen, mss gewoon een slechte afdeling van de post. maar electrabel doet juist veel projecten voor groene stroom ;)

en groene stroom is daarvoor niet goedkoper :p, trouwens er zijn niet echt installaties in belgie om groene stroom op te wekken, dus dat verbaasd mij eigenlijk dat zij groene stroom kunnen leveren :p (zeker als je veel moet transportere is gewone stroom veel beter)

is gezien op hun site, ge moet wel enorm oppassen want windparken zijn er niet echt in belgie , waterkrachtcentrales brengen bijna niets op en er zijn er mss 2 a 5 in belgie in wallonie. en die zonnecentrales die bestaan normaal ook niet, tenzij ge zelf een zonnecellen gaat zetten op uw huis ma da gaat veel kosten voor de installatie en is momenteel niet rendabel genoeg :p

toch nog is goed bekijken, maar uiteraard is iedereen vrij om te kiezen.

EDIT: nee SMG is mij voor :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.22 % door Hunter op maandag 18 juni 2007 om 13:13:44.
For Pony !
^ Reactie #11 geschreven door Dreams op woensdag 20 juni 2007 om 23:58:03.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zou niet al te snel overschakelen. Het kan zijn dat de andere bedrijven wat goedkoper zijn, maar dat is net hun plan. Zij blijven goedkoop, todat ze genoeg mensen hebben kunnen aanemen, en eenmaal dat het zo is, dan gaan ze ook hun prijs verhogen.

Ik zal maar best bij electrabel blijven...
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #12 geschreven door Hunter op donderdag 21 juni 2007 om 08:56:25.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
meestal als ge van de gewone standaardbedrijven overschakelt naar de grotere lijkt het goedkoper maar dan moet ge meer kleinere zaken betalen. Zodat ge eigenlijk meer betaald.
Is ook normaal, hoe meer klanten je hebt hoe minder je de winst kan zetten en nog meer dan genoeg verdient. Het simpelste van de economie = vraag stijgt, aanbod stijgt --> prijs daalt.
For Pony !
^ Reactie #13 geschreven door TruTh op donderdag 21 juni 2007 om 19:07:06.
TruTh's avatar
Multiviteit: 773
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Jah, ze hebben nog geen geld genoeg.
En trouwens een paar weken geleden zat er bij de Humo "An Inconvenient Truth" aangeboden door ELECTRABEL, terwijl ze daar zelf heel de lucht vervuilen, da vind ik toch wel een beetje smerig...
^ Reactie #14 geschreven door Dreams op donderdag 21 juni 2007 om 19:54:41.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Electrabel is niet echt dé luchtververuiler...
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #15 geschreven door Simon op donderdag 21 juni 2007 om 20:25:16.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat is toch goed. Zij moeten wel elektriciteit maken, de mensen verwachten dat. Dan vind ik het wel goed dat ze "An incovenient truth" verspreiden onder de mensen. Als ze zelf weinig kunnen doen tegen hun eigen vervuiling, kunnen de mense beter hun steentje bijdragen :).
^ Reactie #16 geschreven door Alicante op maandag 2 juli 2007 om 01:50:55.
Alicante's avatar
Multiviteit: 3
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zopas maakt men in Nederland bekend dat de energiemijen hun prijzen 10% laten dalen als gevolg van de daling van de olieprijzen op de internationale markt.

Snap je hem ?

Electrabel ? één naam, kies maar:

Arrogante zakken, Dieven, Maffioso, en nog tientallen andere....

** Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital. **
** De meeste topfuncties worden ingenomen door brilliante nullen. **
^ Reactie #17 geschreven door Michiel op maandag 2 juli 2007 om 02:10:20.
Michiel heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 207
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
en nog tientallen andere...
^ Reactie #18 geschreven door dommelschaap op donderdag 5 juli 2007 om 08:23:11.
dommelschaap's avatar
Multiviteit: 110
the one and only
de enige echte
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
je dan wel huilen over die prijzen maar betalen zult ge tenzij ge wilt leven zonder electra en ik neem aan dat dat onzin is dus dees topic kunt ge beter noemen janken met de pet op
^ Reactie #19 geschreven door Hunter op donderdag 5 juli 2007 om 09:31:35.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Alicante op 02/07/2007 01:50:55:

Zopas maakt men in Nederland bekend dat de energiemijen hun prijzen 10% laten dalen als gevolg van de daling van de olieprijzen op de internationale markt.

Snap je hem ?

Electrabel ? één naam, kies maar:

Arrogante zakken, Dieven, Maffioso, en nog tientallen andere....

je moet ook wel zien dat electrabel daar zelf niet over beslist.
dat zijn de bazen bij Suez en ook de aandeelhouders :)
For Pony !
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten