Multidesk.be » Forums » Gadgets » ZOLID 2GB Sports MP# speler van Aldi foutcode 000099 (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
1 gast leest dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op dinsdag 15 mei 2007 om 00:07:06.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Beste mensen,

Vraagje ik heb foutcode 000099 op mijn zolid staan..

Ik kan wel contact leggen met het apparaat en opnieuw de firmware uploaden, maar wanneer ik deze niet aan de computer heb hangen doet ie niets...

Wanneer ik op de verwisselbare schijf wil kijken (deze wordt dus wel aangemaakt) krijg ik de melding of ik deze wil formateren...

Bij zowel het antwoord ja of nee gebeurt er niets...

Kan iemand mij hier goeie adviezen geven?? Behalve terug gaan naar de Aldi???

Alvast bedankt..

Groet livefast.

^ Reactie #1 geschreven door Simon op dinsdag 15 mei 2007 om 12:15:12.
Simon's avatar
Multiviteit: 3743
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Staat er niets in de handleiding over deze foutcode?

Dixit

maar wanneer ik deze niet aan de computer heb hangen doet ie niets...
Dat is toch normaal :)? Of bedoel je, als hij er wel aan hangt?

-Probeer eens een andere poort uit.
-Heb je bijgeleverde software om verbinding te maken met de speler?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.81 % door Simon op dinsdag 15 mei 2007 om 12:15:22.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op dinsdag 15 mei 2007 om 21:38:39.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Simon,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de bijgeleverde software geinstalleerd. En heb de handleiding doorgelezen.. Maar nee de foutcode staat er niet in..

Veranderen van USB poort geeft ook geen oplossing. Ook heb ik zelfs een andere computer geprobeerd.. Ook daar hetzelfde verhaal..

Wanneer ik de Zolid gewoon stand alone gebruik, komt er helemaal niets op het scherm te staan.. Alleen om de 10 seconde Zolid.. Wanneer ik de aan/uit knop 10 seconden vast hou, komt wederom Zolid in beeld te staan en komt er links bovenin de foutmelding 000099 te staan?

Nog andere suggesties?

Alvast bedankt
Livefast
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 15 mei 2007 om 21:42:07.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10007
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vrees dat dit (wederom) geen goed exemplaar is.....
Zal waarschijnlijk toch een ritje aldi worden :P
^ Reactie #4 geschreven door een gast op woensdag 16 mei 2007 om 21:26:41.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat met die 000099 hebben wij ook, heb een vraag gesteld aan www.gsci.nl en wachten nu op antwoord. gr. Ans
^ Reactie #5 geschreven door een gast op woensdag 16 mei 2007 om 21:35:31.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ergens gelezen dat je met bijgeleverde programma <cd>:\Driver\Apps\stupdaterapp.exe het apparaat kunt formateren
(vinkje aanzetten bij "Format Data Area", ik vermoed dat je dan wel opnieuw mp3's erop moet zetten)
dat had positief resultaat.
^ Reactie #6 geschreven door een gast op woensdag 16 mei 2007 om 23:44:35.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb hetzelfde probleem jongens!
^ Reactie #7 geschreven door een gast op donderdag 17 mei 2007 om 09:16:52.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
En hier exact hetzelfde probleem..
^ Reactie #8 geschreven door een gast op vrijdag 18 mei 2007 om 22:04:19.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zit met hetzelfde probleem. Computer herkende even via usb de Zolid. Daarna werd de verbinding verbroken. andere usb-poorten bieden geen uitkomst. Ook ik heb alleen een foutcode 000099. Woensdag in Nederland gekocht voor mijn zoontje. Vandaag uitgepakt. Een en al ellende. Morgen maar terugbrengen.
^ Reactie #9 geschreven door SMG op vrijdag 18 mei 2007 om 22:10:55.
SMG's avatar
Multiviteit: 12010
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik stel voor om al die MP3 spelers terug te brengen naar Aldi. Er is duidelijk wel een productiefout mee.

De speler is volgens mij nog maar een maand ofzo oud en er zijn al zoveel onderwerp aan versleten :-/
^ Reactie #10 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 19 mei 2007 om 03:16:42.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mee eens :D
^ Reactie #11 geschreven door een gast op maandag 21 mei 2007 om 20:06:17.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb <cd>:\Driver\Apps\stupdaterapp.exe geprobeerd, maar het programma ziet de mp3 speler niet. Ook niet als ik hem eruit haal en weer aansluit. krijg constant - please connect drive - te lezen.

Opmerking van de crew

Je kan best een nieuw onderwerp in het correcte subforum starten. Zo kan je nadien je vraag snel terugvinden en blijft alles overzichtelijk ;).
Suriv
^ Reactie #12 geschreven door een gast op maandag 2 juli 2007 om 23:51:23.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
DE OPLOSSING, zie ook: http://gsci.nl/site.aspx?taal=nl&retFK=5

1) Voer het bestand « setup.exe » uit de map “DRIVER” die zich op bijgeleverde CD bevindt. Dit bestand zal de "Sigmatel MTPMSCN Firmware Download" installeren.
2) Druk de “play” knop van de mp3 speler in en houd deze ingedrukt. Sluit de mp3 speler aan op de PC en blijf de “play” knop ingedrukt houden
3) De computer zal een “Rescue” unit (reddingseenheid) herkennen…houd de “play” knop nog steeds ingedrukt… Volg de wizard “Nieuwe Hardware gevonden” van windows, en laat windows de driver automatisch installeren…en blijf de “play” knop ingedrukt houden.
4) Voer de software uit die in punt 1) werd geïnstalleerd…Wanneer de software de mp3 speler heeft gedetecteerd kan u de “play” knop loslaten
5) Klik het vak “Format Data Area” aan, klik “Ok” wanneer de waarschuwing verschijnt dat er bestanden zullen worden gewist, en klik vervolgens op “Start”
6) Wanneer de update klaar is klikt u op “Close” (of “Sluiten”)
7) Ontkoppel de mp3 speler van de PC – hij zou nu terug moeten werken.
^ Reactie #13 geschreven door een gast op donderdag 5 juli 2007 om 19:00:46.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
DE OPLOSSING, zie ook: http://gsci.nl/site.aspx?taal=nl&retFK=5

Dixit

1) Voer het bestand « setup.exe » uit de map “DRIVER” die zich op bijgeleverde CD bevindt. Dit bestand zal de "Sigmatel MTPMSCN Firmware Download" installeren.
2) Druk de “play” knop van de mp3 speler in en houd deze ingedrukt. Sluit de mp3 speler aan op de PC en blijf de “play” knop ingedrukt houden
3) De computer zal een “Rescue” unit (reddingseenheid) herkennen…houd de “play” knop nog steeds ingedrukt… Volg de wizard “Nieuwe Hardware gevonden” van windows, en laat windows de driver automatisch installeren…en blijf de “play” knop ingedrukt houden.
4) Voer de software uit die in punt 1) werd geïnstalleerd…Wanneer de software de mp3 speler heeft gedetecteerd kan u de “play” knop loslaten
5) Klik het vak “Format Data Area” aan, klik “Ok” wanneer de waarschuwing verschijnt dat er bestanden zullen worden gewist, en klik vervolgens op “Start”
6) Wanneer de update klaar is klikt u op “Close” (of “Sluiten”)
7) Ontkoppel de mp3 speler van de PC – hij zou nu terug moeten werken.

Bij mij werkt dit niet. Al bij het aansluiten van de MP3 Speler gebeurt er nix (PC kan de MP3 USB niet vinden denk ik), maar op m'n MP3 Speler zie ik wel USB CONNECT staan en dit beeld veranderd niet. Dus mijn MP3 speler wordt zelfs niet erkend door mijn PC!! Iemand een oplossing?

Opmerking van de crew

Je kan best een nieuw onderwerp in het correcte subforum starten. Zo kan je nadien je vraag snel terugvinden en blijft alles overzichtelijk ;).
Martijn
^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op donderdag 5 juli 2007 om 19:08:31.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Staan die usb (2) poorten wel aan op je computer?
^ Reactie #15 geschreven door een gast op vrijdag 6 juli 2007 om 21:01:58.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik weet het niet. Bij Deze Computer, vind ik een MP3-icoontje terug met daaronder MTP PLAYER. Als ik daarop klik, kom ik bij een hardeschijf genoemd Internatal Storage die 1,85 GB groot is. In dit hardeschijf zie ik allemaal onderverdelingen van mappen (VOICE,...)

Een minuutje later, als ik een paar bestanden erop wil zetten krijg ik dit:
"Het bestand X kan niet worden gekopieerd: er is geen antwoord van het apparaaat of de verbinding met het apparaat is verbroken."

Als ik een nieuw map wil maken zegt hij: "De nieuwe map kan niet in deze locatie worden gemaakt. Het apparaat antwoordt niet meer, of de verbinding is verbroken."

Het icoontje dat bij het aansluiten van mijn MP3speler op de PC rechtsonderaan in dat balkje stond, is verdwenen. Nu kan ik mijn MP3speler niet op een correcte manier afsluiten... Wat moet ik nu doen?
^ Reactie #16 geschreven door een gast op vrijdag 6 juli 2007 om 21:23:05.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Gast op 06/07/2007 21:01:58:

Ik weet het niet. Bij Deze Computer, vind ik een MP3-icoontje terug met daaronder MTP PLAYER. Als ik daarop klik, kom ik bij een hardeschijf genoemd Internatal Storage die 1,85 GB groot is. In dit hardeschijf zie ik allemaal onderverdelingen van mappen (VOICE,...)

Een minuutje later, als ik een paar bestanden erop wil zetten krijg ik dit:
"Het bestand X kan niet worden gekopieerd: er is geen antwoord van het apparaaat of de verbinding met het apparaat is verbroken."

Als ik een nieuw map wil maken zegt hij: "De nieuwe map kan niet in deze locatie worden gemaakt. Het apparaat antwoordt niet meer, of de verbinding is verbroken."

Het icoontje dat bij het aansluiten van mijn MP3speler op de PC rechtsonderaan in dat balkje stond, is verdwenen. Nu kan ik mijn MP3speler niet op een correcte manier afsluiten... Wat moet ik nu doen?

Ik heb het ondertussen veranderd. Alle mensen met dezelfde problemen: ziehier de oplossing: Ga naar "apparaatbeheer" en zoek daar je mp3 speler (MPT PLAYER) op klik op eigenschappen en ga naar het tabblad stuurprogramma's. Dan 'stuurprogramma bijwerken' dan 'ja, alleen deze keer
dan ik wil zelf kiezen (geavanceerd)' dan 'niet zoeken ik bepaal zelf welk stuurprogramma' en kies dan voor 'usb massa' opslag.

Nu zie ik alleen nog niet hoe ik de USBkabel uit mijn MP3 player moet verwijderen (normaal gezien moet je via 'Verwisselbare Schijf' de GENERIC USB DISK DEVICE ofzoiets moet uitschakelen en dan pas mijn USBkabel eraf trekke?)
^ Reactie #17 geschreven door een gast op vrijdag 6 juli 2007 om 21:30:05.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Ik heb het ondertussen veranderd. Alle mensen met dezelfde problemen: ziehier de oplossing: Ga naar "apparaatbeheer" en zoek daar je mp3 speler (MPT PLAYER) op klik op eigenschappen en ga naar het tabblad stuurprogramma's. Dan 'stuurprogramma bijwerken' dan 'ja, alleen deze keer
dan ik wil zelf kiezen (geavanceerd)' dan 'niet zoeken ik bepaal zelf welk stuurprogramma' en kies dan voor 'usb massa' opslag.

Nu zie ik alleen nog niet hoe ik de USBkabel uit mijn MP3 player moet verwijderen (normaal gezien moet je via 'Verwisselbare Schijf' de GENERIC USB DISK DEVICE ofzoiets moet uitschakelen en dan pas mijn USBkabel eraf trekke?)

Hierop heb ik nogmaals een oplossing gevonden. Als je Verwisselbaar Schijf icoontje rechtsonderaan je scherm weg is, dan kan je via START -> UITVOEREN -> RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

Dat laatste moet je kopieeren/typen in het uitvoeren balkje. Als alles goed is verlopen moet je op de SAFELY REMOVE HARDWARE komen waar je je hardware (USB MASS STORAGE) kan laten stoppen :)

DIT IS ZEER BELANGRIJK!!! Zolid appaartjes zijn hééél kwetsbaar, slechts een enkel foutje kan rampzalig zijn voor je MP3!! (zie bv. ERROR CODE 000099)
^ Reactie #18 geschreven door een gast op vrijdag 6 juli 2007 om 21:45:06.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
eeyyy ik vraag me af hoeveel uren je MP3 moet laden als ie compleet plat is????
^ Reactie #19 geschreven door een gast op maandag 20 augustus 2007 om 19:16:47.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wat te doen als je het installatie ceedeetje van je ZOLID niet meer hebt??

kan iemand mij helpen de bestanden te vinden om mijn avi en mpeg etc om te kunnen zetten in smv bestanden die wel door mijn zolid gelezen worden?

dank!

Opmerking van de crew

Suriv
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten