Multidesk.be » Forums » Java » ArrayList wil niet werken in Linux (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door SMG op vrijdag 4 mei 2007 om 17:00:53.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik ben een lichte overstap aan het overwegen naar Linux maar zit met een probleem. Ik zou moeten kunnen programmeren maar blijkaar wilt er iets niet mee.

In windows heb ik geen enkel probleem met een bepaalde code in Java nl de ArrayList maar in Linux blijkt dit niet te werken. Java zelf zou geinstalleerd moeten zijn (weliswaar versie 1.4.2 maar dit zou moeten werken vanaf 1.2, althans als ik dit allemaal moet geloven :D).
Ik heb al het Compiler Compliance Level op 6 gezet. Dit was in het begin het probleem bij Windows.

Ik gebruik Eclipse 3.2.2 en Ubuntu 4.07.

Vriendelijk bedankt ;)
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op zaterdag 5 mei 2007 om 10:52:25.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat werkt er niet? Kan je de import niet vinden of wat?

Installeer ook eens de JRE 1.5 (als jar) en link die eens in Eclipse. Kan je daarmee de code wel runnen?
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zaterdag 5 mei 2007 om 11:41:38.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De import kan hij wel vinden.
Ik krijg volgende melding van Eclipse bij het toepassen van ArrayList:

Dixit

the type ArrayList is nog generic; it cannot be parameterized with arguments <PersoneelsLid>

In Windows werkt dit zonder problemen.

Problemen met de java bibliotheek zouden er niet mogen zijn. Ik heb al de javax.swing.* en java.awt.geom.* gebruikt en daar zijn geen problemen mee.
Het importeren van import java.util.* is geen probleem, enkel gebruik maken van de ArrayList is onmogelijk.

Waar kan ik de JRE 1.5 vinden als JAR? Ik heb al zitten proberen te installeren met een RPM maar daar zit ik met afhangkelijkheden als probleem.
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op zaterdag 5 mei 2007 om 11:46:17.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Probeer eens of het zonder <Object> achter de ArrayList te zetten wel gaat.
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door thekid op zaterdag 5 mei 2007 om 11:56:06.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
maar dan verliest ie het voordeel van de generics classe, en moet ie steeds weer casten.

Verder, nog nooit netbeans geprobeerd in Linux? Deze komt samen met de 1.6sdk als ik met niet vergis, misschien kan je deze probleemloos installeren?

Als je het ziet zitten via .net kan je ook steeds Mono eens een kans geven, biedt nu ook als C# .net 2.0 aan, en gebruikt op sommige plaatsen zijn eigen libraries, maar gelijkt over het algemeen goed op de Windowscodering. Hier wordt standaard Glade als IDE voor gebruikt, deze is normaal ook beschikbaar op linux systemen.

Een goeie code editor voor C++ in linux heb ik, de Anjuta IDE ik ga dan straks de links invullen, ben nogal in een passieve modus vandaag ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Martijn op zaterdag 5 mei 2007 om 12:06:14.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Gewoon om te testen hoor :).

@SMG: Foutje van mij, ik bedoelde gewoon met JAR als archief: unzippen naar een map en die map in de preferences bij Eclipse (Java->Instelled JREs) zetten.
Martijn Wouters
^ Reactie #6 geschreven door SMG op zaterdag 5 mei 2007 om 16:49:09.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als ik gebruik maak van een andere versie werkt niets werkt geen enkele API niet meer uit de bibliotheek. Waarschijnlijk zal ik het dan weeral verkeert installeren (zoals we gewend zijn aan Linux ;))

Ik kan nu met de Eclipse naar de 1.6 te laten leiden niet meer tenzij basis code zoals een int declareren. Een string is zelfs al teveel gevraagd :D
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten