Multidesk.be » Forums » Sitechecks » www.brasschaattriatlonclub.be (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op maandag 30 april 2007 om 17:37:37.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zou graag mijn eerste site willen laten checken.
Deze staat online sinds begin januari, maar heb eigenlijk nooit de mening gevraagd van de andere webmasters. Hierbij doe ik dat dus wel.

Als je commentaar hebt, mag je die gerust leveren, hoe afkrakend ook (ben wel wat gewoon), maar zeg dan ook aub erbij wat ik eraan kan verbeteren

Link: http://www.brasschaattriatlonclub.be

grtz,
kilian

Opmerking van de crew

Ik heb de link even in de je tekst geplaatst, is gemakkelijker voor zij die de website willen bezoeken ;).
Martijn
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.8 % door Martijn op maandag 30 april 2007 om 18:08:59.
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op maandag 30 april 2007 om 18:18:24.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het eerste wat mij opvalt, is de relatief zware foto op de homepage; denk een beetje in de richting van wat nuttig is: hoeft die foto echt daar te staan? ;)

1. In Opera (versie 9) klopt er iets niet met de ruimte onder je menu.
  2. Je pagina valideert niet correct.
  3. Ik zou in je menu ofwel alle onderdelen met een hoofdletter laten beginnen, ofwel alle onderdelen in kleine letters plaatsen; beetje uniformiteit scheppen op dat vlak. Dito voor het submenu overigens, maar dat is logisch.
  4. Ik zou de velden in je contactformulier even lang maken.
  5. Ik zou bij de tabel met links de randen verbergen.
  6. Algemeen zou ik (en dat is deels ook persoonlijke smaak) werken met titels op je pagina; de fotopagina (copyright) is hier een goed voorbeeld van. Het fotoarchief valt daar een beetje in het niets. Overigens: wat is het nut van een archief met 1 jaar in? Waarom ook niet 2007 daar reeds zetten?
  7. Als ik in je submenu een item aanklik, verdwijnt dat submenu bij het laden van de pagina opnieuw, niet echt intuïtief en zelfs lastig naar mijn (niet zo bescheiden) mening.
  8. Tot slot nog een "kleinigheidje": wanneer ik een nieuwsitem aanklik, lijk ik op een andere webpagina uit te komen; waarom neem je niet gewoon de lay-out terug op in die nieuwspagina? Incorporeer de informatie gewoon in je bestaande lay-out, dat lijkt mij ideaal.

Geen van deze puntjes is afbrekend bedoeld, ik heb ook elke keer, waar nodig, gepoogd er een/mijn voorstel tot oplossing bij te formuleren.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op maandag 30 april 2007 om 21:02:06.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hier ben ik lang mee bezig geweest, maar ik heb in zo verre ik het kon alles voor jou beandwoord/uitgevoerd:

1. Ik denk dat hij zoals IE werkt, en naar de sheet voor FF kijk. Kan ik van m'n
CODE
  1. <link rel="stylesheet" href="CSS-template.css" type="text/css">
  2. <!--[if IE]>
  3.     <link rel="stylesheet" type="text/css" href="CSStemplateie.css" />
  4. <![endif]-->
  5.  
niets maken zodat het ook in Opera werkt?
2. Weet ik, en ik heb me voorgenomen om in het verlof daar eens echt werk van te maken
3. Done
4. Deze zijn toch even lang? Enkel het bericht is langer, omdat smal anders nie makkelijk werkt.
5. Done, maar ik vind het een beetje kaal nu.
6. Titels zal ik aan werken. Fotoarchief heb ik nu verwijderd. Alle foto's staan in Coppermine, en daar is een extra categorie in "archief".
7. Hoe doe je dat?
8. Done
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.65 % door Kilian op maandag 30 april 2007 om 21:02:23.
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op dinsdag 1 mei 2007 om 12:49:08.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
1. Normaal gezien, als je site valid is, zal deze in Opera en Firefox er doorgaans hetzelfde uit zien.

4. Ik zou de inputs allemaal even lang maken.
5. Geen idee, weet niet welk script je gebruikt hé. Best kijken welke pagina geladen is en aan de hand daarvan een bepaald submenu tonen.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door Kilian op dinsdag 1 mei 2007 om 15:04:21.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
1. valid zal voor verlof worden...
4. beter zo?
5. moet ik dan voor iedere pagina een ander bestand maken? ik wekt nu gewoon met js en hover's
^ Reactie #5 geschreven door Simon op dinsdag 1 mei 2007 om 19:42:24.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik had hem op één of andere manier al eens gezien en ik vind het wel geslaagd als eerste site.

• Zoals Martijn al zei, is er inderdaad een ruimte tussen je content en menu in Opera.
  • Ik mis ook een titel op sommige van je pagina's. Als ik bv. op de homepage en nieuwspagina surf, zie ik niet echt veel verschil tussen beide. Een titel (ook al is het een kleine) zou handig zijn :).
  • Ik vind het forum wel iets onduidelijk en je moet nogal lang klikken voor je echt een onderwerp of bericht kan posten. Ik zou gewoon je sub-boards op de hoofdpagina zetten en dan wordt: "OPEN FORUM voor leden en niet-leden" je categorie. Zo lijkt het of er al meer instaat en het is iets gebruiksvriendelijker vind ik.
  • Kan het zijn dat er sommige foto's te kort zijn bij de kledij? Nu zie ik meestal het fluo-vestje.

Voor de rest, het is echt al heel goed voor je eerste site (thumbsup).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.87 % door Simon op dinsdag 1 mei 2007 om 19:43:28.
^ Reactie #6 geschreven door Kilian op dinsdag 1 mei 2007 om 20:13:44.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
1. zal volgens martijn na het valideren beter zijn
2. home en nieuwspagina is aangepast
3. je kan rechtstreeks naat een subboard gaan door op de link van het hoofdboard te klikken. Is dit niet duidelijk?
4. damn, dat was ik helemaal vergeten. dat staat er nu al een paar maanden op. offline gehaald, en zal eens foto's (laten)maken
^ Reactie #7 geschreven door Simon op dinsdag 1 mei 2007 om 20:19:03.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
1. valideer dan eens zou ik zeggen ;): CSS-validator en HTML-validator

3. Ah, nu zie ik het staan op het forum, dit linkjes onder het hoofdforum, maar ik vind het wel een beetje klein. Nuja, dat is persoonlijke mening, je doet ermee wat je wilt ;).

4. Je kan ook zoiets zetten als "geen foto beschikbaar" ofzo ;).

^ Reactie #8 geschreven door Kilian op dinsdag 1 mei 2007 om 20:32:17.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
1. die validatie ga ik in de zomervakantie eens echt werk van maken. ik wil dat hij dan 100% valid is, maar daar steekt echt veel werkt in, en nu met de examens die eraan komen...

2. de grootte zal ik eens achter zoeken, het forum is nl. niet door mij geschreven.

4. goed idee, ik zal weer eens moeten aanpassen, maar jah, ik heb punten gevraagd waar het beter kon, dus ik maak er tijd voor he ;)

--edit--
4.: done
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.78 % door Kilian op dinsdag 1 mei 2007 om 20:39:51.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten