Multidesk.be » Forums » C en C++ » Beginnersprobleem (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Simon op donderdag 19 april 2007 om 18:35:37.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik ben eerst begonnen met C, maar op aanraden van thekid overgestapt op C++.
Toen ik met C werkte (gowja, gewoon wat tekst afdrukken en rekensommetjes maken :)), ging het goed om dingen af te drukken via de functie printf().
Nu met C++ weet ik dat ik ook printf kan gebruiken maar ik wil ook wel eens kijken of cout << "..."; werkt, maar helaas, ik krijg telkens een foutmelding dat cout niet bestaat of zoiets. Hetzelfde geldt voor het headerbestand iostream.
Ik heb nochthans op de gewone manier bloodshed ge´nstalleerd en aangevinkt dat headerbestanden automatisch gelinkt moeten worden.:
Ik denk eerder dat het het aan het aan bloodshed zelf ligt, maar ik weet het niet zeker
hier de code:
CODE
  1. #include <iostream.h>
  2.  
  3. //klein testprogrammake
  4.  
  5. main()
  6. {
  7.     cout << "Hello world\n";
  8.    
  9.     getchar();
  10.    
  11.     return 0;
  12. }

En hier de log van de compiler:

Dixit

Compiler: Default compiler
Bezig met uitvoeren van g++.exe...
g++.exe "D:\Mijn documenten\Mijn programma's\testje.cpp" -o "D:\Mijn documenten\Mijn programma's\testje.exe" -I"C:\Dev-Cpp\lib\gcc\mingw32\3.4.2\include" -I"C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward" -I"C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\mingw32" -I"C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2" -I"C:\Dev-Cpp\include" -L"C:\Dev-Cpp\lib"
In file included from C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/backward/iostream.h:31,
from D:\Mijn documenten\Mijn programma's\testje.cpp:1:
C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/backward/backward_warning.h:32:2: warning: #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <iostream> instead of the deprecated header <iostream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.

Uitvoering voltooid
Compilatie succesvol

Ik hoop dat iemand kan helpen?

Sorry dat ik jullie hiervoor moest lastigvallen (blush), ik was gewoon de int voor de mainfunctie vergeten (blush).
Nu werkt alles :).
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 19 april 2007 om 18:41:08.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ben niet mee, is da nu al opgelost? :D

Vroeger zat cout in de include conio.h :D vind trouwens de printf functie handiger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.59 % door thekid op donderdag 19 april 2007 om 18:41:43.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Simon op donderdag 19 april 2007 om 18:42:41.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, het is al opgelost :).

Maar ik denk dat ik ook meer printf zal gebruiken. Als de haakjes (<<;) zijn verwarrend :).
^ Reactie #3 geschreven door thekid op donderdag 19 april 2007 om 18:44:36.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ge moet dan eens met cin werken :D dan moogde de haakjes >> azo gaan zetten etc, meer moeite dan het waard is
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op maandag 23 april 2007 om 17:33:53.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
cout zit in std en geloof dat je iostream moet includen. als je er using std; bij zet onder de includes of std::cout zou het moeten werken
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten