Multidesk.be » Forums » Feedback » Bijlages bij privéberichten (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op vrijdag 13 april 2007 om 11:07:13.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vroeg mij af of het mogelijk is af en toe een bijlage te gebruiken bij privéberichten, ik heb dit al een paar keer nodig gehad, omdat bvb backslashes van een C/C++ code worden gefilterd, en dat ik dan toch liever de source doorstuur. Ik had da nu opgelost door gewoon in een topic een bijlage op te laden, en dan de resulterende code in mijn pb te plaatsen, maar ik vermoed dat er ook een reden is waarom je dit niet kunt.

Dusja, even informeren. Zou dit zo blijven in de toekomst, en mag in nood bovenstaande manier gebruikt worden? 't is niet dat ik bij iedere pb een bestandje van een paar mb zou opladen, hé :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door Simon op vrijdag 13 april 2007 om 11:16:27.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 13/04/2007 11:07:13:omdat bvb backslashes van een C/C++ code worden gefilterd, en dat ik dan toch liever de source doorstuur.

Komt mij bekend voor :).

Ik heb dit ook al voorgehad en dan heb ik net als thekid ook gewoon mijn bestand upgeload in een topic en de locatie ervan gekopieerd.

En nu we toch bezig zijn :), ik weet dat dit al verschillende malen is aangehaald maar ik zou het wel handig vinden moest er een sectie zijn met de verzonden berichten of dat je kan zien of je al op een bepaald bericht geantwoord hebt. Gewoon dan bv. de tekst in het vet plaatsen of onderlijnen of een icoontje voor het bericht. Soms durf ik wel eens vergeten of ik nu al geantwoord heb of niet :D.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.73 % door Simon op vrijdag 13 april 2007 om 11:17:18.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 13 april 2007 om 11:19:18.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10180
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Beter is in dat geval direct te mailen naar het slachtoffer in kwestie, dat belast de server van Multidesk.be niet.
Via een pb'tje kun je emailadressen uitwisselen.

PB is voor berichten, niet voor complete mails, vandaar dat het simpel is gehouden.

:)

edit; met die "verzonden berichten" dat is een goed idee.
Wellicht kan Martijn ons wat wijzer maken ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.12 % door Wheeldigger op vrijdag 13 april 2007 om 11:21:49.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op vrijdag 13 april 2007 om 11:29:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bwa ... Verzonde mails ook gaan bijhouden, er zijn al mensen die zitten te klagen dat ze te weinig ruimte hebben om hun inkomende bij te houden.

Wat me anders wel een echt leuke functie lijkt is om al je PM's te sturen naar je email adres. Ik ben iemand die graag alles bij wilt houden van mails. Die functie zou echt wel handig zijn voor mij ;)
^ Reactie #4 geschreven door Simon op vrijdag 13 april 2007 om 11:34:47.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Verzonden mails bijhouden hoeft niet per se de database nog meer te belasten hoor, een bijkomende kolom in de tabel met de user_ID van het lid die het bericht verzonden heeft kan er al voor zorgen dat je gemakkelijk de verzonden berichten van dat bepaalde lid kan ophalen :).

Ja, dat kan inderdaad nog handig zijn, misschien onderaan nog een extra optie:
"geselecteerde berichten doormailen naar je emailadres"?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.24 % door Simon op vrijdag 13 april 2007 om 11:34:53.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 13 april 2007 om 11:56:37.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat natuurlijk alleen werkt als je een geldig emailadres ingevuld hebt ;)
^ Reactie #6 geschreven door SMG op vrijdag 13 april 2007 om 12:00:47.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

En wie heeft dat nu niet gedaan? ;)
^ Reactie #7 geschreven door Suriv op vrijdag 13 april 2007 om 12:13:43.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Simon op 13/04/2007 11:34:47:

Ja, dat kan inderdaad nog handig zijn, misschien onderaan nog een extra optie:
"geselecteerde berichten doormailen naar je emailadres"?

Ik weet niet of je het al gemerkt hebt, maar die optie bestaat al. In het bericht zelf, in het balkje met "beantwoorden", "citeren", "verwijderen", staat er ook "Email dit bericht".
Voila, daar heb je je functie ;).
^ Reactie #8 geschreven door thekid op vrijdag 13 april 2007 om 12:19:44.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 13/04/2007 11:19:18:

Beter is in dat geval direct te mailen naar het slachtoffer in kwestie, dat belast de server van Multidesk.be niet.
Via een pb'tje kun je emailadressen uitwisselen.

PB is voor berichten, niet voor complete mails, vandaar dat het simpel is gehouden.

er staat wel degelijk dat ik dit enkel in nood gebruik, dus het is niet voor constant complete mails te versturen, dit is uiteraard handiger via de gewone e-mailclients. Een voorbeeld was gisteren dat Simon en ik code aan het uitwisselen waren, maar het is nogal moeilijk om fouten hierin te vinden aangezien al de slashes verwijderd waren, en wie weet dan ook nog welke andere tekens :D

enfin, daarmee dat ik dus mijn antwoord per bijlage heb gestuurd zodat het niet mis-geïnterpreteerd kon worden.

Verder vind ik het idee van verzonden berichten onthouden best wel ok, ik heb dit ook al eens voorgesteld, maar SMG vond dat dit teveel naar de DB zou schrijven, ik weet niet of Martijn daar dan ook op geantwoord had

@wheelie, als je niet registreerd met een geldig e-mailadres is dit een stomme fout van de gebruiker zelf, en moet ie maar zijn profiel aanpassen. Het is steeds leuk dat je de meest "onmogelijke" dingen uitzoekt om erop te wijzen, enkel ontbreekt een oplossing meestal, hé ;) Of dat je het in het extreme trekt, zoals ik erop wees dat pb met bijlage enkel in nood mochten gebruiken, en wees ik ook op mijn werkwijze, ik stel niet voor om constant dit zo te doen, en denk ook niet dat de meeste vaste leden dit van plan zijn ;)

In dit laatste opzicht met bijlages nog een opmerking dan, ik zou graag de mogelijkheid hebben mijn eigen bijlages wat op te kuisen, dus dingen die niet meer online moeten mogen verwijderd worden, alleen kan je ze niet direct zelf wissen dacht ik. Hoelang blijven die normaal online staan, en is het evt mogelijk deze zelf te wissen?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door SMG op vrijdag 13 april 2007 om 12:39:44.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@suriv, is wel waar maar niet zo globaal. Ik wil een functie waar ik alle mails selecteer en elke mail wordt verzonderen naar mij ;)

Nu moet ik dan elke mail apart gaan selecteren en zeggen email dit bericht. Is veel werk (redhat) (ik weet het, het is een luxe probleem ;))
^ Reactie #10 geschreven door Suriv op vrijdag 13 april 2007 om 12:39:47.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 13/04/2007 12:19:44:

In dit laatste opzicht met bijlages nog een opmerking dan, ik zou graag de mogelijkheid hebben mijn eigen bijlages wat op te kuisen, dus dingen die niet meer online moeten mogen verwijderd worden, alleen kan je ze niet direct zelf wissen dacht ik. Hoelang blijven die normaal online staan, en is het evt mogelijk deze zelf te wissen?

Als je een bijlage verwijdert, worden alle links gebroken naar dat bestand, en wordt een onderwerp in de fora soms onbruikbaar (en dat is hoofdzakelijk het doel van bijlages). Vandaar dat me dat geen optie lijkt.
^ Reactie #11 geschreven door thekid op vrijdag 13 april 2007 om 12:41:57.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 13/04/2007 12:39:47:

Dixit

Dixit thekid op 13/04/2007 12:19:44:

Als je een bijlage verwijdert, worden alle links gebroken naar dat bestand, en wordt een onderwerp in de fora soms onbruikbaar (en dat is hoofdzakelijk het doel van bijlages). Vandaar dat me dat geen optie lijkt.

Ja, daar ga ik volledig mee akkoord, maar het gaat over bvb programma's die upgeload zijn waar martijn dan bvb alle links naar de laatste versie heeft veranderd (mijnen pacman bvb), dan hoeven die andere zips daar ook niet meer te staan, aangezien ik dan toch de enige ben die daar nog aan kan.
^ Reactie #12 geschreven door Suriv op vrijdag 13 april 2007 om 12:48:09.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Iedereen kan er nog aan - Ga naar iemands profiel > toevoegingen > toegevoegde bijlagen.
^ Reactie #13 geschreven door thekid op vrijdag 13 april 2007 om 12:49:56.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

aha :D dank u voor mij erop te wijzen, weeral een reden om die dingen te kunnen wissen :D
^ Reactie #14 geschreven door Simon op vrijdag 13 april 2007 om 13:27:57.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bijlagen verwijderen kan in sommige gevallen wel handig zijn, maar er zijn altijd gebruikers die er eventueel misbruik van kunnen maken. Bv. als een probleem opgelost is, alle screens verwijderen, dan wordt dit wel moeilijk voor mensen die ok dit probleem hebben en daaruit de oplossing willen halen.

Misschien kan dit een functie zijn enkel voor moderators? Zij hebben dan nog altijd controle over wat er precies verwijderd wordt.
Maar zolang het de server niet belast denk ik dat het niet nodig is sommige bijlages te verwijderen.
^ Reactie #15 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 13 april 2007 om 14:27:16.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Dixit

Dixit Simon op 13/04/2007 13:27:57:
Misschien kan dit een functie zijn enkel voor moderators? Zij hebben dan nog altijd controle over wat er precies verwijderd wordt.

Voila :D(whip)
^ Reactie #16 geschreven door Martijn op vrijdag 13 april 2007 om 16:59:50.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13787
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Verzonden PB's bijhouden, PB's doorsturen naar je e-mailadres (zoals bij je notitieblok), bijlagen toevoegen, het staat allemaal al op de todolist en aan die bijlagen en doormailen ben ik zelfs al bezig :).

Die bug dat backslashes eruit gehaald worden, zou binnenkort ook opgelost moeten zijn trouwens :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #17 geschreven door Simon op vrijdag 13 april 2007 om 17:06:03.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat vind ik nu wel goed dat er aan gewerkt wordt (thumbsup).

Nu hopen dat de ontwikkeling verloopt zonder teveel problemen :).
^ Reactie #18 geschreven door Martijn op vrijdag 13 april 2007 om 17:07:15.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13787
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
't Moet toch tussendoor gebeuren, dus een time schedule is er niet, ofja: When it's done ;-).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #19 geschreven door thekid op vrijdag 13 april 2007 om 18:28:17.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ideaal, klinkt goed :D Anders moeten Simon en ik maar blijven zeuren met het opsturen van die bijlages :D
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten