Multidesk.be » Forums » Feedback » Bijlage opgeven (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op zaterdag 31 maart 2007 om 21:29:56.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi,

Zoals jullie waarschijnlijk al meerdere malen gezien hebben zijn er verschillende gebruikers die problemen hebben bij het meegeven van een bestand als bijlage.

De reden is simpelweg omdat het een log-bestand is. Dat is een extentie die niet toegelaten is op het forum en sommigen slagen er niet in om dat om te zetten naar de extentie txt.

Wat is de reden dat log een niet toegelaten extentie is en is het niet mogelijk om die extentie toch toetelaten?

Bedankt op voorhand.
Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door Simon op zaterdag 31 maart 2007 om 21:34:05.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat de reden is om een logtekst niet toe te staan, weet ik niet. Misschien heeft het iets met beveiliging ofzo te maken. Maar het is zeker niet moeilijk om dat aan te passen en dat is vlug geregeld.

De keuze daarvoor ligt natuurlijk volledig bij Martijn, maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen :).
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 april 2007 om 02:05:33.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10180
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat werkt natuurlijk aan 2 kanten, men zou de log natuurlijk ook als .txt kunnen opslaan.
Ik ga het hier eens proberen nu :)

edit; het is wat bewerkelijk, maar zeker niet ondoenlijk.
Iemand die zich kan aanmelden op msn, en gaan msnnen, kan een log als txt opslaan.
(zelfs zo'n binair onbenul als ik kan het :D )

Maar we zullen het oom Martijn eens vragen.
Hoewel ik dus niet begrijp dat hijackthis de log als .log opslaat....
kladblok (notepad) kan met .txt en .log overweg overigens.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 59.74 % door Wheeldigger op zondag 1 april 2007 om 02:15:30.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zondag 1 april 2007 om 09:40:10.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Tja het is dan ook een log :D

Ik denk echter niet dat het moeilijk zal worden voor LOG toe te voegen, ik was het eigenlijk ook al eens van plan om te vragen ;).
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op zondag 1 april 2007 om 11:37:19.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13787
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik pas het aan een van de dagen zie :-).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door joke op zondag 1 april 2007 om 13:49:31.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Stom van mij dat ik het al niet vroeger gevraad heb.

Bedankt Martijn, weer een ergernis minder.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 april 2007 om 20:18:37.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Martijn op 01/04/2007 11:37:19:

Ik pas het aan een van de dagen zie :-).

Randinformatie

1 april? :D
^ Reactie #7 geschreven door Martijn op zondag 1 april 2007 om 22:37:14.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Allemaal goe liggen gehad eh (rolleyes).

Aanpassing is bij deze doorgevoerd :).
Martijn Wouters
^ Reactie #8 geschreven door joke op zondag 1 april 2007 om 23:56:28.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dan zal ik dat maar tegelijk testen.
HJT-log: 7b357259afb5c046dd05b361c24ca99e.log

En het werkt ook nog.

Bedankt.
Joke
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.72 % door joke op zondag 1 april 2007 om 23:57:46.

^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op maandag 2 april 2007 om 01:04:35.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voer eerst, in de mate van het mogelijke een het volledige stappenplan uit.

Pas daarna kan je aan de volgende instructies beginnen:

• Je hebt blijkbaar geen enkele firewall geïnstalleerd. Het is de hoogste tijd om er één te installeren.

• Na het downloaden moet je moet tijdens het uitvoeren alle programma's (ook je browser) sluiten. Dus om deze richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.

• Scan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een BIJLAGE met de nieuwe HijackThis log ter controle.
    Post ook het laatste rapport van AVG_Anti_Spyware als BIJLAGE.

:D
^ Reactie #10 geschreven door joke op maandag 2 april 2007 om 14:31:57.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Allé vooruit, ne kus van de juffrouw (thumbsup)en een bank vooruit. Rome en Parijs zijn ook niet op één dag gebouwd.

Ik weet dat nu dat log een toegelaten extensie op het forum is dat teksten in het Stappenplan moeten aangepast worden. Dat zal kortelings ook wel gebeuren samen met de andere teksten die in de rapportering ook nog gebruikt worden. Want het stappenplan is niet de enige plaats waar dat dit voorkomt.

In de zelfde optiek wil ik ook voorstellen dat het artikel
Hoe kan ik een logbestand van hijack this op het forum plaatsen? zou aangepast worden aan de actuele situatie. Als in dat artikel alleen de uitleg gegeven wordt over het gebruik van Hijackthis en voor de andere programma’s verwijzen naar het Stappenplan dan zou dat heel wat duidelijker zijn en problemen voorkomen.
Bijvoorbeeld de link om HijackThis te downloaden. Gebruik je deze uit het Stappenplan dan wordt HijackThis op je pc geïnstalleerd zoals het hoort en zijn de problemen zoals het unzippen of het installeren in een tijdelijke map of op het bureaublad van de baan.

Als dat aangepast is kunnen wij in het Stappenplan ook verwijzen naar dit artikel op dezelfde manier zoals we dat nu doen voor het gebruik van Veilige Modus.

Joke

(thumbsup)

^ Reactie #11 geschreven door Martijn op maandag 2 april 2007 om 18:01:58.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het artikel is bij deze ook bijgewerkt!
Martijn Wouters
^ Reactie #12 geschreven door joke op maandag 2 april 2007 om 20:00:27.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dan zitten we duidelijk op een andere golflengte want ik lees er onder:

Door frankw op 22.07.04 om 18:34:13 (13539 keer bekeken)

Joke

^ Reactie #13 geschreven door Martijn op dinsdag 3 april 2007 om 09:31:09.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kijk eens bovenaan dat artikel :).

Dixit

Opmerking
Een recentere tekst over hoe u spyware te lijf kan gaan, kan u vinden in dit artikel.
Martijn Wouters
^ Reactie #14 geschreven door SMG op dinsdag 3 april 2007 om 10:14:16.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je kan toch nu ook gerust de zin

Dixit

Ik vraag nog eens extra om alle logs als .txt op te slaan en als bijlage in je bericht te plaatsen.
veranderen naar gewoon:

Dixit

Ik vraag nog eens extra om alle logs als bijlage in je bericht te plaatsen.
^ Reactie #15 geschreven door joke op dinsdag 3 april 2007 om 11:02:32.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Martijn op 03/04/2007 09:31:09:
Kijk eens bovenaan dat artikel

Ik beken Martijn, ik had dat niet gezien, mijn exkuus daarvoor.

Maar ik vrees dat ik niet de enige zal zijn die daar over ziet. De bedoeling van mijn vraag is eigenlijk een volledige aanpassing van het artikel. En in het artikel enkel de beschrijving over het gebruik van HijackThis overhouden.

Nu heb je twee artikels die bijna hetzelfde beschrijven en dat kan alleen maar verwarring scheppen. Bijvoorbeeld zoals ik al aanhaalde, de linken die aangeboden worden om HijackThis te downloaden. In dit bewuste artikel wordt een link aangeboden die veel onervaren gebruikers alleen maar problemen geeft terwijl in het Stappenplan een andere link staat die volgens mij deze problemen niet geeft.

Nog een reden waarom ik dat vraag is het volgende. In heel de procedure om spyware van een pc te verwijderen worden veel extra programma's gebruikt die na de opkuis geen enkel nut meer hebben op de pc en alleen maar problemen kunnen veroorzaken. Binnenkort komt er een programma beschikbaar waarmee je al deze extras op een gemakkelijke manier kan verwijderen. Voorwaarde is natuurlijk dat de extraprogramma's op de correcte manier geïnstalleerd worden. Eén probleemgeval is bevoorbeeld al HijackThis. Als je dat installeerd zoals in het stappenplan voorgesteld word dan is dat altijd op dezelfde manier. Het kan dan met het nieuwe programma ook volledig verwijderd worden. Installeer je dat op de manier volgens de oude linken dan kan dat met het nieuwe programma niet verwijderd worden. En wie houd niet van een opgeruimde pc zonder overtollige rommel?

Dixit

Dixit joke op 02/04/2007 14:31:57:
Rome en Parijs zijn ook niet op één dag gebouwd.

Ik weet dat nu dat log een toegelaten extensie op het forum is dat teksten in het Stappenplan moeten aangepast worden. Dat zal kortelings ook wel gebeuren samen met de andere teksten die in de rapportering ook nog gebruikt worden. Want het stappenplan is niet de enige plaats waar dat dit voorkomt.

Hoi SMG,

Bovenstaande nog niet gelezen? Onze teksen worden over heel de lijn aangepast, ook deze die je aanhaalt. In de loop van deze week of begin volgende week zal dit in orde komen.

Groetjes,
Joke

^ Reactie #16 geschreven door SMG op dinsdag 3 april 2007 om 12:16:57.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik beken, ik had het niet gelezen, mijn excuus daarvoor ;)
^ Reactie #17 geschreven door Martijn op dinsdag 3 april 2007 om 12:32:46.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het artikel verwijderen zou gebruikers nog verder verwarren wanneer ze oude onderwerpen lezen. Ik stel voor om (aangezien dit blijkbaar de enige goede oplossing is) het huidige artikel te verzijderen, op een melding die de bezoekers doorwijst naar de nieuwere versie na.

Het probleem ligt 'm eigenlijk in het begin, waar we het bestaande artikel hadden moeten vervangen :).
Martijn Wouters
^ Reactie #18 geschreven door Xeno op dinsdag 3 april 2007 om 22:58:12.
Xeno's avatar
Multiviteit: 1935
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@Jullie zijn goed bezig jongens, simplificiëren is ook niet altijd eenvoudig en voor de hand liggend.

Xeno:)
Carpe Diem

^ Reactie #19 geschreven door joke op donderdag 5 april 2007 om 23:54:43.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi Martijn,

In de kop van het artikel http://www.multidesk.be/artikels/artikel/123/ staat dus dat het een oude versie is en de link naar het Stappenplan staat er ook bij dus iedereen die de oude link gebruikt kan de nieuwe link vinden.

Maar, is het dan niet eenvoudiger of duidelijker om de volledige tekst van het artikel te verwijderen? Want velen zullen zoals ik het ook voorhad die verwijziging eenvoudig weg niet zien en oude informatie blijven gebruiken.

Of indien je het artikel toch wil behouden, wis dan de volledige tekst en hou in die tekst alleen de link naar het recente artikel, het Stappenplan over. Op die manier is het onmogelijk om oude informatie te blijven gebruiken.

JOKE
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.49 % door joke op vrijdag 6 april 2007 om 00:11:41.

• Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten