Multidesk.be » Forums » Sitechecks » De zoveelste check (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Suriv op woensdag 28 maart 2007 om 19:53:51.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voor de x-aantalste keer plaats ik een sitecheckske online... :d

Je mening over de algemene vorm, kleuren, enz graag :).

http://home.scarlet.be/suriv_crew/testpagina/

Buiten de sitecheck, heb ik hierrond ook een vraagje: zoals je ziet staat er rechts een rode bol. Het probleem is dat die eigenlijk in het midden van de balk moet staan.

Met CSS staat er al background-position:center right;, maar toch wil het niet lukken. Er zijn ook geen (voor zover ik zie) paddings die roet in het eten gooien.

Alvast bedankt :).
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 28 maart 2007 om 19:59:48.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vind het blauwe kleur te fel en met teveel contrast op de andere delen van je site. Allé, het eerste dat ik naar zat te staren was die blauwe balk onder je proces wiki ;) die zou ik toch iets lichter maken dat het meer in je site past, hetzelfde voor de menu items eigenlijk. Indien je dan toch dat blauw gebruikt, zou ik een ander kleur gebruiken voor je je hightlight (zwart op fel blauw, evt wit proberen?)

mijn idee zou dus zijn dat blauw iets minder fel te maken.
Al de rest vind ik heel mooi, maar ik zou ook iets meer padding gaan toepassen, maar dat is mijn persoonlijke smaak ;)

*edit*

voor die background-position, mja, ge kunt evt fixed waarde nemen, hé ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.78 % door thekid op woensdag 28 maart 2007 om 20:01:44.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door k_a_lf op woensdag 28 maart 2007 om 20:01:07.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mijn mening: dat blauw vind ik een foute kleur:d zeker in combinatie met dat grijs... vraag me niet wrm maar ik vind dat gwn:-p:-d
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #3 geschreven door Simon op woensdag 28 maart 2007 om 20:07:33.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vind het huidige ontwerp beter.

Wat ik toch zeker zou veranderen zijn volgende dingen:
  • Je footer staat nu gewoon los van je site, ik zou deze er meer in integreren
  • Zoals thekid al zei is het blauw nogal fel, ik zou een andere kleur gebruike, toch zeker voor het menu, omdat ik de tekst daarin tamelijk onleesbaar vind.

En voor wat gaat die balk met verloop onder je header dienen? Anders zou ik deze ook gewoon weglaten.

Dit is natuurlijk allemaal een eigen mening en van mij moet je er zeker niet naar luisteren :D.
^ Reactie #4 geschreven door Suriv op woensdag 28 maart 2007 om 20:35:27.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt voor jullie reacties :).

Die background-position:middle right; werkt niet, dat ziet hij als gewoon middle (en dus links uitgelijnd).

Ook moet thekid me even duidelijkheid scheppen: wat bedoel je met meer padding? waar? en de highlight?

Ik heb ook een poging gedaan om die footer te integreren en het menu wat lichter te zetten.

PS Nog niet getest op IE6.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op woensdag 28 maart 2007 om 20:50:21.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ziet er goed uit in opera 9.10 op een laptopscherm (ASUS) (thumbsup)
^ Reactie #6 geschreven door k_a_lf op woensdag 28 maart 2007 om 20:57:29.
k_a_lf's avatar
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ziet er een stuk beter uit zo als met dat blauw;-) alleen het blauw in de titel steekt me nog een beetje de ogen uit maar dat kan zijn dat dat wel went natuurlijk:p
^ Reactie #7 geschreven door thekid op woensdag 28 maart 2007 om 21:07:04.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik bedoelde in je titels zelve, en in de menu's, 'k weet niet, ik heb altijd grote knopkes leuker gevonden :D

De highlight, daar had ik over de huidige menuselectie, alhoewel dat het nu wel al beter past met het lichtere blauw. Je footertekst en je link tekst zijn volgens mij ook niet goed leesbaar in het zwart, er staat nu gelijk een streep door uwen tekst ;)

ik zou evt ook de margin-bottom van de titels op bvb 5px zetten, zodoende is er een beetje meer ruimte tussen de titel en de alinea, nu staat het wat opeen, maar dat is een persoonlijke keur (en dan natuurlijk dubble hoogte voor de alinea's erboven, maar allé :D)

*edit*
in IE ziet ie er zo uit ;)

Bijlage: be395392ebb1d863dcb3909723aa50d0.jpg

*edit*
en, nog 1tje :D zijn dat mijn gedachten of is de lijntjes tussen de menu's nu 2px's te breedt? ze steken er gelijk juist een klein beke uit
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.97 % door thekid op woensdag 28 maart 2007 om 21:10:48.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #8 geschreven door Simon op woensdag 28 maart 2007 om 21:12:46.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Paars is inderdaad beter dan dat blauw, maar (begrijp me nu niet verkeerd) ik vind dat nu niet direct het meest sfeervolle kleur.

Dat bedoelde ik inderdaad met footer integreren, maar zoals thekid al zei is het nu wel moeilijk leesbaar. Probeer eens iets met wit te doen of eventueel een vette tekst?

Menu is al beter leesbaar voor mij, maar ik vind je kon ook gewoon de tekst in het wit plaatsen :).
^ Reactie #9 geschreven door Suriv op woensdag 28 maart 2007 om 21:26:37.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@ thekid: thx voor je screenshot. Kheb nu een aparte stylesheet voor IE6 (hier te vinden).

En het zijn geen gedachten: die lijntjes steken inderdaad eruit. Maar kweet niet hoe het op te lossen. De rand van het menu is namelijk een background-image. Als ik de padding verander, zal ook de background-image opschuiven.

@ Simon: Paars? :s Ziet iemand ook paars, want ik zie blauw en lichtblauw.

Ivm footer: wit had ik al geprobeerd, geeft min of meer hetzelfde effect. Op de bovenste blauwe balk (waar trouwens, om op je vraag in je eerste reactie te antwoorden, waarschijnlijk nog wat icoontjes komen) staan nu de witte letters, in de footer de zwarte (in het vet)
In het vet lijkt er nog steeds een streep door te staan (of vergis ik me?), en in de balk onder de header past vet niet.
^ Reactie #10 geschreven door k_a_lf op woensdag 28 maart 2007 om 21:32:12.
k_a_lf's avatar
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik vind het ook naar de paarse kant ze suriv;-)
^ Reactie #11 geschreven door Simon op woensdag 28 maart 2007 om 21:37:21.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zie toch ook wel meer paars dan blauw.
Zeker in de footer.

Wat ik ook vind is dat je met die gradients een glazig effect bereikt hebt (mooi trouwens (thumbsup)), maar dit vindt je nergens terug in de rest van je site, ik zou dit dan ook doortrekken in de header enzovoort.

En nog een tip, een paar icoontjes kan de boel wat opfleuren en zijn gemakkelijk voor de gebruiker.
Kijk eens op http://www.famfamfam.com
^ Reactie #12 geschreven door SMG op woensdag 28 maart 2007 om 21:58:19.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vind het meer helder dan tevoren. Het groene was drukker.
De footer is zeker positiever dan het vorige, het witte was een beetje te erg ;)

Ik zou echter zeker nog 1 ding veranderen.
Als de inhoud een beetje te lang wordt krijg je een nogal lelijk effect met de index: screenshot
En op de screenshot thekid ziet het er nog iets minder goed uit.
^ Reactie #13 geschreven door Suriv op woensdag 28 maart 2007 om 22:09:24.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Normaalgezien is er nu "ondersteuning" voor IE6, dus wat in de screenshot van thekid staat zou niet meer mogen zo zijn.

Ik heb ook het probleem met de 2px die uit het menu steken comfortabel opgelost door de rand ipv als achtergrond van het menu als achtergrond van de content in te stellen. De grijze achtergrond van het menu wordt nu ook doorgetrokken omdat ik alle div's in één div#container gestoken heb :).

EDIT:
Nu je het zegt, het heeft een wat paarse tint.... :d
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.81 % door Suriv op woensdag 28 maart 2007 om 22:10:03.
^ Reactie #14 geschreven door thekid op woensdag 28 maart 2007 om 23:46:18.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja in IE zit ie goed in elkaar nu, enkel nog de dashed lijnen die zo hard opvallen ;)

Ik blijf erbij, dat blauw vind ik op niks gelijken ;) Je hebt en mooie layout maar in mijn ogen past het blauw van nu er niet bij, ik zou meer naar een soort blauwgrijs toe werken, 'k wil het wel eventjes proberen voor u hoe het eruit zou zien :D

mja, 'k ga straks eens rap iets posten van screen hoe ik bedoelde met de padding :D
^ Reactie #15 geschreven door thekid op donderdag 29 maart 2007 om 00:34:25.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb iets teveel zitten prutsen me dunkt :D

http://users.telenet.be/kidsoftware/suriv/
^ Reactie #16 geschreven door thekid op donderdag 29 maart 2007 om 01:55:19.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
En, volgens het testen hier werkt deze hierboven in IE6, FF, Opera ;) Had er zelfs niet speciaal om gekeken.

Het feit dat je red_orb.png trouwens niet goed staat is omdat de hoogte van de blok waarin ie staat niet even hoog is als uw horiz_balk, waardoor ie dus wel in het midden staat van je Textblokbla Lorem Ipsem, maar niet van de balk.

dmv van a rond de divs te zetten bewegen de menuopties ook in IE, anders zijn ze kleurloos
^ Reactie #17 geschreven door SMG op donderdag 29 maart 2007 om 06:41:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 29/03/2007 00:34:25:

Ik heb iets teveel zitten prutsen me dunkt :D

http://users.telenet.be/kidsoftware/suriv/

Waaw ;)
^ Reactie #18 geschreven door Simon op donderdag 29 maart 2007 om 10:24:33.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nice thekid,
Als Suriv het zou gebruiken zou ik dan toch iets veranderen aan de header, deze past er niet echt meer bij nu.

@Suriv: misschien zou je ontwerp beter uitkomen als je de menu-items iets meer plaats geeft. En wat ik dan zou doen is de subitmens iets kleiner maken en een ander effect geven.

**EDIT**
Ik zie net dat het bij thekid ook zo was :p.

Wat ik dan in Surivs layout beter vind, is dat de footer doorloopt over de hele pagina, zo vormt het meer een geheel.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 22.78 % door Simon op donderdag 29 maart 2007 om 10:25:30.
^ Reactie #19 geschreven door thekid op donderdag 29 maart 2007 om 10:28:57.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
't is waar simon, maar doordat ik die gradient op de achtergrond gebruitke kwam die footer er niet meer schoon in, daarmee dat ik hem in de container geplaatst heb. Denk vooral op lange pagina's dat het niet zo zou opvallen dat ie niet over de volledige breedte gaat.

En van die header ook akkoord, het blauw past niet meer :D
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten