Multidesk.be » Forums » C en C++ » Direct3D en Mipmaps (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door NightCreature op woensdag 14 maart 2007 om 15:40:57.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik moet dus een texture kunnen vullen met een plaatje waarvoor mipmaps zijn gemaakt. Ik heb die data in het geheugen staan en niet op disk. Ik mag geen gebruik maken van D3DX aangezien dit het makkelijker zou maken. Hoe doe ik dit. Heeft iemand een idee???

Ik weet trouwens wel hoe ik een LPDIRECT3DTEXTURE9 variabele aanmaak. Weet alleen niet hoe locken werkt.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 14 maart 2007 om 15:44:06.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
gedver, had daar gisteren een algoritme voor gevonden tijdens het zoeken voor uw andere directx vraag, wacht wi, 'k ga nog eens zoeken ervoor :D maar in essentie is het gewoon de texture delen door 2 tot je op het punt komt van 1 image grootte 2x2 (dus: 128x128, 64x64, 32x32, 16x16, 8x8, 4x4, 2x2)

als je wil zoek ik nog eens achter dat algoritme ook om mipmaps te genereren...

*edit*

was eerste link in google, had weeral chance :D
http://www.gamedev.net/reference/articles/article1233.asp

*edit2*
heb nu nog eens tegoei uw vraag gelezen, en ik vermoed dat ik volledig naast de kwestie heb geantwoord :D maar op gamedev vind je wel veel goeie tutorials omtrent dX wi
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.3 % door thekid op woensdag 14 maart 2007 om 15:47:51.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op woensdag 14 maart 2007 om 16:55:01.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja idd ik heb al een lib om mipmaps te genereren en heb deze methode van hetzelf vullen van een texture ook alleen nodig op kaarten die niet zelf mipmaps kunnen genereren, zoals Intel integrated graphics, klote kaarten.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #3 geschreven door NightCreature op woensdag 14 maart 2007 om 21:08:46.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
je kan als je een texture locked namelijk een level specificeren. Natuurlijk weer eens eerst op Inet gaan zoeken voor ik de SDK erop na sloeg :p
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten