Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Kwaliteit

• Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door pietkeun op maandag 12 maart 2007 om 20:37:41.
pietkeun's avatar
Multiviteit: 1088
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zou hoogste kwaliteit norm moeten worden? Ongeacht de prijs.
Gedaan met rommel en fakes.(fuckyou)
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 12 maart 2007 om 20:41:42.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
inzake wat? kleren, voeding, pc, console (arme wii :D), spellekes, programma's?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door pietkeun op maandag 12 maart 2007 om 20:53:02.
pietkeun's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
het leven.
Neem nu een simpele aansteker, je kan geen goeie wegwerpaansteker meer bekomen omdat rommel de markt overspoeld heeft.
Ik ben een beleefde jongen maar zou graag mijn colere eens luchten over GELD voor niets.:D
"Opvoeden is een nieuwe generatie proberen te vullen met de eigen vooroordelen."
^ Reactie #3 geschreven door Simon op maandag 12 maart 2007 om 20:58:59.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mja,
dat zou natuurlijk wel handig zijn voor diegene die dat echt wensen.

Maar je kan er nu eenmaal niet onderuit denk ik dat er fake gemaakt wordt en soms kan dat nog goed zijn ook, en soms ook slecht. Het probleem is dat het wel toegestaan is: "je mag dingen namaken zolang er een zichtbaar verschil is, hoe klein ook". Daarom is het zeer moeilijk om fake spullen te onderscheppen.

Diegene die dat maken weten ook wel dat daar veel mee te verdienen valt. Producten die normaal duur zijn verkopen aan een lage prijs omdat ze eigenlijk fake zijn is toch wel slim :).
^ Reactie #4 geschreven door Suriv op maandag 12 maart 2007 om 21:37:48.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tegenwoordig moeten producten goedkoop zijn, das het enigste wat telt.

Je mag van (bij wijze van spreken) een computer verkopen waarvan je garandeert dat hij 20 jaar zal meegaan, maar nogal hoog geprijsd staat, weinig mensen gaan hem kopen omdat het eerste waar ze naar kijken de prijs is.

Hoogste kwaliteit zal wel nooit norm worden, vanwege bovenstaande reden, en omdat er dan geen concurrentie meer (mogelijk) is, want er zal altijd wel iemand zijn die z'n producten goedkoper (en minder kwalitatief) verkoopt.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op maandag 12 maart 2007 om 21:51:43.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het hangt er volgens mij echt wel vanaf in welke subcategorie hoor...

Ik heb al geregeld spullen gekocht in hongarije voor nog geen 6 €, maar gaan nog steeds mee (van die toffen merken als Sancred, founded 1995 :D als jeans bvb). Die zijn te koop in de gewone winkelcentra daar, en moet zeggen kwaliteit is goed

Inzake eten, daar geef ik je gelijk in, spruitjes in de Lidl komen nu eenaam niet overeen met spruitjes in de spar. De lidl is goeiekoper (met misschien 10 c) maar hun groenten zijn kwalitatief niks waard, geef mij maar Spar groentjes dan, al is het wat duurder. Van worteltjes hetzelfde trouwens

Qua spelconsoles, geef ik je weeral gelijk, de wii is bvb een opgedreven Gamecube met een innovatieve controller, maar nintendo verplicht je wel een 2de klasse console te kopen, ipv gewoon die controler voor de Gamecube te presenteren, of een betere console te maken, en misschien wel goedkoper, maar gaat stukken kleinere levensduur hebben, is jammer genoeg niet krachtig genoeg, daar wordt je dus wel een beetje afgezet (ben er voorzichtig mee, maar over 2-3 j gaan de games daar toch niet meer meekunnen op die console, dus 250 € hopa in het water)
Een PS3/Xbox is dan weer stukken duurder, en ook kwalitatief een stuk beter (sorry voor evt fanboys, is eigenlijk als een neutraal standpunt bedoeld :D)

van nen aansteker, koopt u dan nen Zypo om te hervullen, hé, hebde een goedje vast dan, en moet ge gewoon af en toe naast de brandstof ook eens de wiek vervangen (om de zoveel jaar), maar het kost ook stukken meer hé

1 gouden regel, ge betaald voor kwaliteit. Als je een microgolf voor 5 € ziet en eentje voor 50 € moede achteraf niet komen klagen dat den dien van 5 € maar nen maand meeging, eerder content zijn dat het zolang duurde eer em kapot was :p
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Simon op dinsdag 13 maart 2007 om 19:51:51.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Van mij mogen bv. kleren en zo goedkoop verkocht worden als de kwaliteit wel goed is.

Ik vind wel dat ze niet moeten beginnen knoeien met voedsel (en zeker niet met de Cola!!! :D)

Wat die aansteker betreft: je kan ze inderdaad in alle vormen en figuren kopen, maar meestal is het dan wel brol. Zoals thekid zegt schijnt zo'n zypo wel goed te zijn, maar die wel niet om weg te smijten natuurlijk :p.
^ Reactie #7 geschreven door Suriv op dinsdag 13 maart 2007 om 21:07:02.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Dixit

Dixit Simon op 13/03/2007 19:51:51:
(en zeker niet met de Cola!!! :D)

Ze kunnen daar niet veel méér me knoeien :d.
^ Reactie #8 geschreven door moromir op zaterdag 28 april 2007 om 11:37:31.
moromir's avatar
Multiviteit: 78
gun_rifle
See the light?
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 13/03/2007 21:07:02:

Randinformatie

Dixit

(en zeker niet met de Cola!!! :D)

Ze kunnen daar niet veel méér me knoeien :d.

Dat zou ik nog niet direct gaan beweren....
Ga eens naar marroco en je ziet duidelijk dat het namaak is.

Abraham lincoln : Is to deny that there is a God governing the world. It is a truth which I thought needed to be told."

^ Reactie #9 geschreven door pietkeun op zaterdag 28 april 2007 om 13:44:24.
pietkeun's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Wat die aansteker betreft: je kan ze inderdaad in alle vormen en figuren kopen, maar meestal is het dan wel brol. Zoals thekid zegt schijnt zo'n zypo wel goed te zijn, maar die wel niet om weg te smijten natuurlijk :p.

Een goede wegwerpaansteker is een goede en een slechte een slechte.
Het probleem is dat die goede van vroeger niet meer te koop zijn enkel brol voor goedkope prijzen die verspilling zijn in energie en geld. We krijgen bijna de keus niet meer om iets meer te betalen voor standaardkwaliteit in eenvoudige zaken.
Btw ik heb zippo, maar als ik hem buitenshuis gebruik geraak ik hem gegarandeerd kwijt.;)
^ Reactie #10 geschreven door k_a_lf op zaterdag 28 april 2007 om 17:24:48.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
het is zoals thekid eerder al zei: voor kwaliteit betaal je meer... hoewel het ook wel eens leuk is om goedkope rommel te lopen op het 1 of ander marktje ofzo en dan was het leuk zolang het duurde:-p:-d maar dan weet je wel dat dat niet lang mee gaat gaan...
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #11 geschreven door moromir op donderdag 3 mei 2007 om 19:25:37.
moromir's avatar
Multiviteit: 78
gun_rifle
See the light?
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit k_a_lf op 28/04/2007 17:24:48:

het is zoals thekid eerder al zei: voor kwaliteit betaal je meer... hoewel het ook wel eens leuk is om goedkope rommel te lopen op het 1 of ander marktje ofzo en dan was het leuk zolang het duurde:-p:-d maar dan weet je wel dat dat niet lang mee gaat gaan...

Producten uit made in china(china natuurlijk)gaan nooit lang mee;)
Ik nam ooit eens wat speelgoed vast uit M.I.C en het ging gewoon kapot in men handen.

EN NEE ME HANDEN HEBBEN GEEN DUISTERE KRACHTEN:)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door moromir op donderdag 3 mei 2007 om 19:25:51.

Abraham lincoln : Is to deny that there is a God governing the world. It is a truth which I thought needed to be told."

^ Reactie #12 geschreven door Wheeldigger op donderdag 3 mei 2007 om 21:51:13.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ook in China maken ze kwaliteitsproducten.
Waar wij scheel op kijken is dat we hier alleen de brol importeren omdat de verscheping goedkoper is als je bulk neemt.
Een kwaliteits product van daar is hiet net zo duur, maar zal dat nog moeten verschepen waardoor er minder winsten zijn.

Over wegwerp aanstekers; er gaat niets boven die ovale BIC :)
^ Reactie #13 geschreven door pietkeun op donderdag 3 mei 2007 om 22:50:59.
pietkeun's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
volledig mee eens,
see you Wheely
weet je, er waren tijden dat Ersatz volgens sommige mensen beter was!
^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op donderdag 3 mei 2007 om 23:14:59.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zag bij Cranenbroek een trekhaakdoos voor 1 euro, gekocht, made in China, en zag er ook uit als 1 euro....
Kocht daarna een goede, 5 euro, guess what.... made in China :)

Kwaliteit? och... Ik heb een Nokia 3310 en een Mercedes 190.....
^ Reactie #15 geschreven door dommelschaap op zondag 12 augustus 2007 om 01:52:57.
dommelschaap's avatar
Multiviteit: 110
the one and only
de enige echte
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zal liggen aan hoeveel je het gebruikt en waarvoor. een pc voor alleen je email heeft minder nodig dan eentje waar je ook de nieuwste spellen op wil spelen. en kwaliteit hoeft ookniet altijd garant te staan voor kwaliteit. vaak wel als je kijkt naar het merk a merken staan meestal wel garant voor kwaliteit
^ Reactie #16 geschreven door Wheeldigger op zondag 12 augustus 2007 om 02:09:08.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kwaliteit is relatief;
Een huisvrouw die soms een hamer nodig heeft om een spijker in de muur te slaan, zal na 10 jaar zeggen dat haar goedkope hamer toch wel beste kwaliteit was.
Een timmerman die na een jaar zijn hamer versleten heeft, zal toch zeggen dat zijn dure hamer kwaliteit was.
^ Reactie #17 geschreven door pietkeun op zondag 12 augustus 2007 om 07:41:08.
pietkeun's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
jongens toch, er is geen timmerman meer die ik ken met een hamer op zak.
Wat ik wel weet is dat we de rommel worden opgedrongen, soms hebben we zelfs niet de mogelijkheid iets deftigs te kopen.
^ Reactie #18 geschreven door Corona op zondag 12 augustus 2007 om 08:58:26.
Corona's avatar
Multiviteit: 1388
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Niemand dwingt je om iets te kopen; als je iets koopt waarvan de kwaliteit niet naar je zin is, dan ben je volgens mij een dommerik.
Het kan wel eens zijn dat de kwaliteit van iets tegenvalt natuurlijk, maar dan weet je dat voor de volgende keer.

En voor de rest weet je dat we in een wegwerpmaatschappij wonen; alles is zo complex geworden, dat het veel duurder is om iets te repareren dan om het te herstellen; gevolg, gooi weg die printplaat, gooi weg die gsm, buiten met die printer (ik heb zelfs al gelezen dat sommigen iedere keer een nieuwe printer kopen, gewoon omdat de inktpatronen bijna evenveel kosten als een nieuwe printer).

Tot hier mijn filosofische overwegingen op een mooie zondagmorgen:D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 90.9 % door Corona op zondag 12 augustus 2007 om 09:08:02.
^ Reactie #19 geschreven door opelkoenjas op maandag 13 augustus 2007 om 14:07:12.
opelkoenjas' avatar
Multiviteit: 43
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 03/05/2007 23:14:59:

Zag bij Cranenbroek een trekhaakdoos voor 1 euro, gekocht, made in China, en zag er ook uit als 1 euro....
Kocht daarna een goede, 5 euro, guess what.... made in China :)

Kwaliteit? och... Ik heb een Nokia 3310 en een Mercedes 190.....

(thumbsup) Prachtige vergelijking! (thumbsup)
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten