Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Naar Vista (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 7 maart 2007 om 09:55:51.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Amaai, dat zou een dure grap zijn. Ik denk daar niet aan mee te doen. Ik heb mijn berekenings onkostennota eens op een rijtje gezet en goed bezien, het was zeker verschietachtig.

Mijn scanner van Canon is niet comfortabel met Vista en er zouden geen drivers voor uitkomen, contact gehad met canon. Scanner is net 2 jaar oud en werkt nog prima.

De modem van Thomson ADSL SpeedTouch nog geen nieuwe driver en hoogstwaarschijnlijk komt daar ook geen driver voor, contact gehad met Belgacom en raden mijn een nieuwe modem aan, modem is net 1 jaar oud en werkt prima. Gewoon schandalig.

Mijn brandprogramma Nero 6 en PowerDVD 5 zijn niet comfortabel met Vista, weer bijkomende onkosten.

De totale onkosten om de overstap van Vista te doen zijn,

120€ voor nieuwe scanner.
100€ voor nieuwe ADSL modem.
90€ voor upgrade van Nero en PowerDVD.
220€ upgrade Vista Home Premium.

Een totale som van 530€.

Dat voor een pc die pas 3 maanden verouderd is. Deze pc op zijn eigen is wel compleet comfortabel met Vista, maar wat er allemaal extra bij komt zien.(blush)

Opmerking van de crew

Hier komt geen vraag bij te pas dus verhuist dit onderwerp naar debatten.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 7 maart 2007 om 11:00:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik snap het toch niet, meeste mensen denken dat ze verplicht zijn om de upgrade te doen.
Ze zijn het niet!!! Als een producent van software ineens de hele support voor Windows XP (of 2000) stopt dan zijn ze dom! Ze verliezen zo zeer veel klanten.

Upgrade naar een ander OS wanneer jij dat nodig vindt! Als je een volledig nieuwe PC koopt kan je dat doen.

Mijn computer is een half jaar oud en volledig compatibel met Vista. Ik zie echter de drang voor de upgrade niet dus ik blijf nog wel even bij XP zitten. Ik moet de fancy dingen allemaal niet hebben. Geef mij maar beter een PC die snel is ipv schoon.
^ Reactie #2 geschreven door brol op woensdag 7 maart 2007 om 12:53:06.
brol's avatar
Multiviteit: 177
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik geef je gelijk, ik zou het zeker ook niet doen voor heel de poespas van schoonte, mijn windows xp draait perfect en ben er ook te vreden over en blijf daar ook nog bij. enkel wil ik bedoelen dat vista het toekomst beeld moeten geven, maar met grote gebreken:)
Wie graag iets wil bijleren, moet er dan ook iets voor over hebben.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 7 maart 2007 om 14:08:11.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je moet niet denken dat je de toekomst in kan gaan met een oude PC. Dat beeld is ook raar! De schuld ligt hier niet bij Microsoft (wat sommige mensen wel beweren).

Het is nu eenmaal zo dat hardware dat verouderd is helaas al verouder is als het 2 jaar oud is. Dit is nu eenmaal IT.

Al de vorige OS'en kon je probleemloos draaien omdat het weinig van je systeem verwachten. Echter MS heeft veel in veiligheid veranderd waardoor de fabrikanten een totaal andere dirvers/software moeten maken. Dit moeten ze dan doen voor verouderde hardware.
Zij zien daar het nut niet van in (en ik geef hen wel een beetje gelijk). Spijtig maar het is nu eenmaal zo.

Het enige wat ik kan zeggen is dat Windows XP (en 2000) nog niet afgeschreven zijn (link)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.06 % door SMG op woensdag 7 maart 2007 om 14:08:20.
^ Reactie #4 geschreven door Sporzafanaat op woensdag 7 maart 2007 om 16:51:50.
Sporzafanaat's avatar
Multiviteit: 725
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit SMG op 07/03/2007 11:00:32:

Ik snap het toch niet, meeste mensen denken dat ze verplicht zijn om de upgrade te doen.
Ze zijn het niet!!! Als een producent van software ineens de hele support voor Windows XP (of 2000) stopt dan zijn ze dom! Ze verliezen zo zeer veel klanten.

Upgrade naar een ander OS wanneer jij dat nodig vindt! Als je een volledig nieuwe PC koopt kan je dat doen.

Mijn computer is een half jaar oud en volledig compatibel met Vista. Ik zie echter de drang voor de upgrade niet dus ik blijf nog wel even bij XP zitten. Ik moet de fancy dingen allemaal niet hebben. Geef mij maar beter een PC die snel is ipv schoon.

volledig akkoord maar uiteindelijk is het geen kwestie van willen maar van moeten hé. Als je met de technologie mee wilt zijn zul je sowieso moeten overstappen op Vista. Ik ken niemand nog uit mijn omgeving die Windows 95 of 98 draait.
Visit: www.anderlecht-online.be
Games, news, forums and much more!

^ Reactie #5 geschreven door SMG op woensdag 7 maart 2007 om 18:39:42.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nu Win 98/95/Me/NT is wel een beetje overdreven. Het OS wordt helemaal niet meer ondersteunt.
Het OS is simpelweg een gevaar voor de rest. Het bevat veel te veel lekken (constant lekken die zich opstapelen) die je amper allemaal kunt gaan dichten via Firewall.

Moesten er nog veel meer mensen met deze besturingssystemen werken dan zou het internet geen leuke plek zijn. Allemaal zombie PC's, constant virussen, spyware tot en met, ...

Echter mensen die met 2000 of XP zitten moeten zich momenteel geen zorgen maken. XP moet nog ondersteunt worden tot 2 jaar na het uitbrengen van Vista (dus 2009). Windows 2000 ondersteuning is al afgelopen maar het is nog een zeer veel gebruikt OS.
Als MS nu de ondersteuning hiervoor zou stoppen zouden ze de schietschijf worden van vele ondernemingen die met Win 2000 Pro en Server werken (en dit zijn er wel heel veel!).
Volgens mij zal de ondersteuning voor Win 2000 zeker nog duren tot 2008. Echter langer zou ik niet echt hopen. Vista zal tegen dan meer ingeburgerd worden en de bedrijven zullen overschakelen naar Vista.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten