Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Het ophangen van Saddam

• Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Hoobastank_RML op vrijdag 5 januari 2007 om 17:22:27.
Hoobastank_RML's avatar
Multiviteit: 1030
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zijn jullie het ermee eens of oneens? Ik ben het er mee eens, omdat zijn daden echt niet goed te keuren zijn en met de hoogste straf bestrft moeten worden!

Opmerking van de crew

Ik zal het laten staan maar als het uit de hand loopt vliegt het weg. Blijf zeker vriendelijk en in het AN spreken! Baseer op feiten en geef je mening op een fatsoenlijke manier.
SMG
The person who types this is an Idiot:D

Microsoft: You've got questions, we've got dancing paperclips!
^ Reactie #1 geschreven door Dreams op vrijdag 5 januari 2007 om 17:25:28.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mwah... We moeten liefst mee oppassen wat we hier gaan zeggen. Als je iets verkeerd zegt, kan je sommige mensen boos maken...
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #2 geschreven door SMG op vrijdag 5 januari 2007 om 17:29:25.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik ben tegen de doodstraf in zijn geheel! Iemand ophangen is volgens mij gewoonweg slecht. Als die persoon het nu juist niet gedaan heeft, wat dan?

Bij Sadam is het natuurlijk wel een beetje anders. De kans dat hij dat niet heeft gedaan is zeer klein. Echter met zelfmoord doe je eigenlijk hetzelfde als wat hij heeft gedaan. Zijn wij dan beter als hem? Persoonlijk vind ik van niet...

Een opsluiting kan ook een ferme straf zijn, zeker in overbevolkte gevangenissen :d
^ Reactie #3 geschreven door thekid op vrijdag 5 januari 2007 om 17:35:11.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nee, ik ben sowieso tegen de doodstraf.

Dat saddam niet bepaalde de braafste was, daar zeg ik niks over, maar doden als straf, zelfs al deed hij het zelf, vind ik niet kunnen.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Merijn op vrijdag 5 januari 2007 om 17:41:43.
Merijn's avatar
Multiviteit: 300
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De doodstraf van Saddam is niet alleen om hem te "vermoorden" hé, wees maar gerust dat dit onder enorme politieke druk staat. En ik vind ook dat wij ons regels (lees: wetten) niet moeten opdringen aan andere staten.
Ik ben niet voor de doodstraf, maar ik ben er ook niet compleet tegen.
Je moet je altijd eens in de plaats stellen van slachtoffers. Dan zou je het misschien makkelijker kunnen begrpijpen. Dit is nu moeilijk in de situatie van Saddam en slachtoffers maar bijv. Dutroux en slachtoffers.
Maar ik dwaal af want ik ben hier een essay('tje :D) aan het schrijven over de doodstraf en niet meer over Saddam.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.23 % door Merijn op vrijdag 5 januari 2007 om 17:42:41.
^ Reactie #5 geschreven door SMG op vrijdag 5 januari 2007 om 17:49:21.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat is dan ook nog een punt, politiek! De doodstraf mag niet politiek getint zijn. Zo kan een doodstraf nooit eerlijk (hoe eerlijk een doodstraf dan mag zijn(?)) verlopen.

Het is een barbaarse manier om van iemand vanaf te raken. Ook is de doodstraf duurder dan iemand levenslang in de gevangenis te houden (klinkt raar maar het is zo). Al de paperassen enz zijn veel duurder dan een persoon voor 50 jaar in leven te houden.
^ Reactie #6 geschreven door Merijn op vrijdag 5 januari 2007 om 18:16:28.
Merijn's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nee, de doodstraf mag niet politiek getint zijn, de doodstraf van Saddam was dit wel, maar dit is nu toch wel een aparte zaak ook hé. Dit kan je toch niet vergelijken met een "gewone" misdadiger.

Barbaars is het wel. Maar altijd de daden van de misdadiger in je gedachten houden.
En duurder, dat heeft er volgens mij toch zeer weinig mee te zien.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.28 % door Merijn op vrijdag 5 januari 2007 om 18:16:48.
^ Reactie #7 geschreven door thekid op vrijdag 5 januari 2007 om 18:31:05.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Merijn op 05/01/2007 18:16:28:

Nee, de doodstraf mag niet politiek getint zijn, de doodstraf van Saddam was dit wel, maar dit is nu toch wel een aparte zaak ook hé. Dit kan je toch niet vergelijken met een "gewone" misdadiger.

Barbaars is het wel. Maar altijd de daden van de misdadiger in je gedachten houden.
En duurder, dat heeft er volgens mij toch zeer weinig mee te zien.

Als ik uw redenering moet volgen, dat moeten zowel Saddam, als alle volgelingen die effectief de executies van de mensen in Tikrit (waar dit proces over ging zekers?) uitgevoerd hebben ook afgeschoten worden, hé ;)

Het gaat hier niet alleen over Saddam, die moorden pleegt, hé, hij gaf de bevelen, zij schieten ze neer (of gasaanval), wie is dan de grote schuldige? Degene die de moord deed, of degene die de moord beval?

Moest iedereen hun gezond verstand volgen, ipv blindelings de wil van 1 man te volgen, 't zou ook al een verschil maken ;)

Je zegt aan de slachtoffers denken, tja, zijn zij gebaat met nog een dode erbij? En heeft de man die de misdaad pleegde dan wel daadwerkelijk een straf, heeft hij spijt betoogt? Een levensverkortende straf is natuurlijk heel zwaar, maar de dag erna zijn de slachtoffers er niet mee gebaat, en de overlevende kennissen/familieleden, hebben zij dan die periode kunnen sluiten achter hen?

ik weet het niet, heb er maar mijn vragen bij. Een leven beëindigen om een misdaad te veroordelen, is gelijk een moord met een gerechterlijk alibi. Het blijft moord...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #8 geschreven door Dreams op vrijdag 5 januari 2007 om 18:31:30.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Er zijn zelfs al artikels geschreven, waarbij dat ze beweren dat Saddam nog niet dood is.

Of je het wilt geloven of niet, dat beslis je zelf.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #9 geschreven door SMG op vrijdag 5 januari 2007 om 18:31:33.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tja maar meestal is de doodstraf voor iemand die een moord heeft begaan. Iets tegen de wet dus.
Wie geeft je dan het recht om hetzelfde te doen bij die persoon. Oke ja zijn daden zijn niet goed te praten maar als je iemand vermoord ben je zelf ook aan het moorden.
Dus in het ene geval mag het maar in het andere niet. Ma & pa hebben altijd zoveel moeite gedaan om je te leren om niet het spreekwoord oog om oog tand om tand te gebruiken. Wees de slimmere persoon.

De slachtoffers zullen natuurlijk het ergste willen voor de misdadiger (een beetje logisch). Als iemand €5 steelt wil je toch ook dat hij goed gestraft wordt. Echter dit is emotioneel getint en dat het ook niet eerlijk.
^ Reactie #10 geschreven door Suriv op vrijdag 5 januari 2007 om 20:51:18.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat zijn de alternatieven dan? Levenslange gevangenisstraf? Dat zou toch niet lang duren/helpen... Misschien wordt hij zelfs al vermoord binnen de gevangenis.

Dat hele proces & ophanging stond onder enorme politieke druk... het kon gewoon niet anders aflopen dan een doodstraf.
^ Reactie #11 geschreven door Hunter op vrijdag 5 januari 2007 om 21:17:03.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 05/01/2007 20:51:18:

Wat zijn de alternatieven dan? Levenslange gevangenisstraf? Dat zou toch niet lang duren/helpen... Misschien wordt hij zelfs al vermoord binnen de gevangenis.

Dat hele proces & ophanging stond onder enorme politieke druk... het kon gewoon niet anders aflopen dan een doodstraf.

maar waarom ophangen dat is zo stom, dan zou ik toch liever een kogel door de kop hebben want dan ben je direct dood.
maar waarom ze ook met het proces zijn gestopt is als ze moesten doorgaan van wie de wapens en het gas leverde zouden ze mensen in amerika moeten beschuldigen. en die kan men dan weer niet veroordelen dus zou het slecht zijn voor de staat daar en ik saddam maar direct gedood en hebben ze het proces niet helemaal gedaan.
maar persoonlijk ben ik ook tegen de doodstraf, ze zouden veel meer afzien moesten ze wegrotten in een gevangenis :p
For Pony !
^ Reactie #12 geschreven door Suriv op vrijdag 5 januari 2007 om 21:19:05.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hunter op 05/01/2007 21:17:03:
maar waarom ophangen dat is zo stom, dan zou ik toch liever een kogel door de kop hebben want dan ben je direct dood.

Als je goed opgehangen wordt breekt je nek; maw directe dood ;).
^ Reactie #13 geschreven door Hunter op vrijdag 5 januari 2007 om 21:25:18.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 05/01/2007 21:19:05:

Dixit

meestal is dat niet goed gedaan en dan spartel de veroordeelde een 10tal minuten en dan stikt hij gewoon.
For Pony !
^ Reactie #14 geschreven door Suriv op vrijdag 5 januari 2007 om 21:36:06.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoe bedoel je, meestal? Was je er zelf al bij? De beul heeft daar dus wel tabellen voor om de lengte en de rekbaarheid van het koord te berekenen op basis van het gewicht, grootte, enz van de veroordeelde.
^ Reactie #15 geschreven door Dreams op vrijdag 5 januari 2007 om 22:15:38.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 05/01/2007 21:19:05:

Dixit

Dat klopt. En Saddam was wel direct dood ze, geloof me maar. Hij leefde max. nog 1 minuut na dat die werd opgehangen.
^ Reactie #16 geschreven door Merijn op vrijdag 5 januari 2007 om 22:53:18.
Merijn's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Saddam had wel gevraagd om dood door de kogel, zodat hij kon sterven als militair, maar dit verzoek is afgewezen geweest.

Dixit

Moest iedereen hun gezond verstand volgen, ipv blindelings de wil van 1 man te volgen, 't zou ook al een verschil maken

Das geschiedenis :-/ ...

Dixit

Als ik uw redenering moet volgen, dat moeten zowel Saddam, als alle volgelingen die effectief de executies van de mensen in Tikrit (waar dit proces over ging zekers?) uitgevoerd hebben ook afgeschoten worden

Leiders worden altijd veroordeeld, zie neurenberg processen.
Had Hitler geen zelfmoord gepleegd had deze ook doodstraf gehad, net als nog een paar andere Duitse kopstukken van 40'-45'
^ Reactie #17 geschreven door Hunter op zaterdag 6 januari 2007 om 08:43:47.
Hunter's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Merijn op 05/01/2007 22:53:18:

Leiders worden altijd veroordeeld, zie neurenberg processen.
Had Hitler geen zelfmoord gepleegd had deze ook doodstraf gehad, net als nog een paar andere Duitse kopstukken van 40'-45'

Das ook logisch dat niet alle mensen die daar aan deel hebben genomen vermoord moeten worden.Als uw leiders zeggen gij moet die doden of wij doden uw familie dan denk ik dat iedereen de andere gaan dode (tenzij je familie zo onuitstaanbaar is :p)

Dat was ook een adagia bij de Romeinen:
"Eius nulla culpa est cui parere necesse sit."
Hij die moet gehoorzamen treft geen schuld.

vind het ook maar logisch anders moesten ze bijvoorbeeld altijd alle militairen van een bepaald regime doden als het regime tenonder was gegaan. dan was het bijna elke keer bij een nieuw regime een genocide. (n)
For Pony !
^ Reactie #18 geschreven door opelkoenjas op maandag 13 augustus 2007 om 14:17:37.
opelkoenjas' avatar
Multiviteit: 43
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Dreams op 05/01/2007 22:15:38:

Dat klopt. En Saddam was wel direct dood ze, geloof me maar. Hij leefde max. nog 1 minuut na dat die werd opgehangen.

Wat is het nu? Direct dood of nog 1 minuut in doodsstrijd? :D

PS: 1 minuut in doodsstrijd zal wel een eeuwigheid lijken, denk ik.
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
^ Reactie #19 geschreven door Suriv op maandag 13 augustus 2007 om 14:37:19.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als alles goed verloopt breekt de nek bij ophanging. Directe dood dus.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten