Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Desktop Shell Replacements (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op maandag 1 januari 2007 om 17:39:03.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ben redelijk recentelijk overgeschakelijk op SharpE desktop environment. Als vervanger van mijnen explorer doet ie meer of goed genoeg zijn werk. Had vroeger nog gewerkt met Litestep, maar dat deed wel geregeld eens moeilijk.

Moet zeggen, leuk om te gebruiken, en gebruikt niet veel resources. Meer informatie valt hier te vinden: http://www.sharpe-shell.org/

Iemand die dit ook gebruikt of iets gelijkaardigs?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door Suriv op maandag 1 januari 2007 om 18:37:26.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik gebruik Litestep, soms ook wat problemen mee, maar nu ga ik eens SharpE proberen :).

~~~~~~~~EDIT~~~~~~~~
Ik heb het geprobeerd, en ik vind dat litestep er nog steeds torenhoog bovenuit steekt.

Waar ik mij het meest aan erger is dat er geen bureaublad-icoontjes zijn.
Zomaar even nog een greep uit het aantal negatieve bemerkingen: geen digitale klok, systray staat op de verkeerde plaats naar mijn zin, de startmenu-icoontjes werken niet, er staan 2 taken zichtbaar in taakbeheer, het start 5 processen op enz enz...

Litestep blijft dus mijn shell :).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 73.35 % door Suriv op maandag 1 januari 2007 om 18:47:35.
^ Reactie #2 geschreven door thekid op maandag 1 januari 2007 om 20:06:51.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hoe dadde, geen bureablad iconen? er staan er genoeg op de mijne hoor :D

Systray kunde verplaatsen, klok kan je digitaal maken :D
En ik vind dat het geheugen gebruik heel goe meevalt, programma's starten snel op enz...

Litestep wilde niet meer installen, en ik denk dat ze dat project stil gelegd hebben, maar ben niet zeker
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door tha_tux op maandag 1 januari 2007 om 20:13:06.
tha_tux's avatar
Multiviteit: 671
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoeveel kb is dat geheugen gebruik dan van litestep en SharpE bij mijn explorer is het ongeveer 12000 KB ?
Fantasie is belangrijker dan kennis, maar kennis is macht !!!
^ Reactie #4 geschreven door thekid op maandag 1 januari 2007 om 20:23:33.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mja, hangt grotendeels af van hoeveel actieve modules er draaien, met deze sharpE zit ik rond de 9.000 kb (alle 6 de processen samen)
^ Reactie #5 geschreven door Suriv op maandag 1 januari 2007 om 20:25:30.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Litestep rond de 10 000 kb, en als hij blokkeert rond de 20 000...

Maar het zint me niet dat er 2 taken zichtbaar zijn en er zoveel processen draaien...
^ Reactie #6 geschreven door thekid op maandag 1 januari 2007 om 21:46:09.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ge bedoelt deze?

http://www.multidesk.be/bijlage/db33b9ea03ec14a947099bafed2b7f97.jpg

Bijlage: db33b9ea03ec14a947099bafed2b7f97.jpg
^ Reactie #7 geschreven door Suriv op maandag 1 januari 2007 om 21:55:03.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, ik bedoel die ja, samen met in tabblad "toepassingen" 2 toepassingen van sharpe.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 64.91 % door Suriv op maandag 1 januari 2007 om 21:55:34.
^ Reactie #8 geschreven door thekid op maandag 1 januari 2007 om 22:03:41.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ewel, ik heb er 4 staan zie, ik vind het tenminste duidelijk, als litestep te modules binnen zijn programma uitvoert, weet je niet echt wat er runt, hÚ, nu is alles mooi benoemt en duidelijk.

Maar ik laat me niet uit wat de beste manier is ;) Ik vind wel dat het vlot draait
^ Reactie #9 geschreven door Suriv op maandag 1 januari 2007 om 22:12:18.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik hou het bij het standaardthema van Litestep, want alle andere thema's die ik geprobeerd had die stond geen bureaubladicoontjes toe.
^ Reactie #10 geschreven door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 15:52:24.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 01/01/2007 22:12:18:

Ik hou het bij het standaardthema van Litestep, want alle andere thema's die ik geprobeerd had die stond geen bureaubladicoontjes toe.

en zelfs dat hangt af van de ge´nstalleerde modules, je kunt jDesk, xDesk enz installeren, zodat bureaublad iconen ook werken in de andere thema's

Ik had echter het probleem dat bij de installatie, zelfs het standaardthema niet goed werkte (kon geen modules vinden, alhoewel ze effectief op de aangegeven niet-gevonden locatie stonden).

Toen ik zocht achter een update van Litestep op http://www.lsdev.org vond ik gelijk niet direct meer info (laatste versie is van 2005?). Kreeg het ook niet direct opgelost, wat wel jammer is, want litestep was vroeger steevast mijn shell, tot mijn nieuwe computer 2 maanden geleden. Nu kreeg ik hem er niet op, heb dan maar beslist om iets anders te proberen.

SharpE is opensource, en versie 6 is stable, heb niks van problemen gehad. Gewonen puren install, en alles werkte, bureaublad iconen staan in het grijs en kunnen toegevoegd worden via rechtermuisklik -> SharpDesk -> New Desk Object

Alle balken kunnen transparant ingesteld worden en verplaatst naargelang gewoontje van de gebruiker, de optie cpu meter en geheugengebruik standaard zichtbaar vind ik wel handig. Start menu is wat zoeken (maar is steeds bereikbaar via rechtermuisklik op bureaublad -> Start Menu -> alle programma's zitten hier, en via de knop start vanboven (maar niet zo duidelijk op eerste zicht)

Als thema heb ik nu Relax ge´nstalleerd, en deze zit tussen de 10 voorge´nstalleerde thema's.

Tot daar mijnen "review" *hmm*
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.34 % door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 15:53:56.
^ Reactie #11 geschreven door TruTh op dinsdag 2 januari 2007 om 16:47:45.
TruTh's avatar
Multiviteit: 773
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hmmm...als ik bij LiteStep een nieuw thema wil installeren krijg ik altijd "toegang geweigerd" :@ Ik denk dat het tijd is om SharpE eens te proberen :p
^ Reactie #12 geschreven door Suriv op dinsdag 2 januari 2007 om 16:51:35.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Heh, wat hebben jullie tegen Litestep :'(

Of wat heeft litestep tegen jullie... (6)
^ Reactie #13 geschreven door TruTh op dinsdag 2 januari 2007 om 17:10:06.
TruTh's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tjah....:p Bij mij zal het toch meer het tweede zijn (bonk)

EDIT: Aha, die SharpE werkt toch beter :d

EDIT 2: Kan je eigenlijk thema's downloaden voor SharpE?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 22.68 % door TruTh op dinsdag 2 januari 2007 om 17:36:55.
^ Reactie #14 geschreven door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 18:17:40.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit TruTh op 02/01/2007 17:10:06:

Tjah....:p Bij mij zal het toch meer het tweede zijn (bonk)

I agree, misschien een update aan windows gebeurd sindsdien die bepaalde dingen niet toelaat, vroeger werkte dat zonder problemen op mijn pc.

*edit*
Probleem gevonden

Dixit

Dixit Google Cache Wiki pagina's Litestep FAQ op 1 dec 2006 21:36:03 GMT:
Error: Could not locate module.

If you get an error that states "Error: Could not locate module. Please check your configuration."

Please check Windows XP(SP2 and higher) and Windows Vista's Data Execution Prevention. There is a simple set of instructions for adding litestep to the DEP exclusions list here.

This does NOT apply to Windows 2000, or versions of Windows XP Prior to SP2.

It is worth noting that the default setting on a standard Windows XP install yes 'opt-in', meaning that litestep would not be affected. If your DEP setting is "Turn on DEP for essential Windows programs and services only", then this should not be causing any problems with litestep.

*end edit*

Dixit

Dixit TruTh op 02/01/2007 17:10:06:

EDIT: Aha, die SharpE werkt toch beter :d

EDIT 2: Kan je eigenlijk thema's downloaden voor SharpE?

Ja, 'k heb er zelfs een belgische site voor gevonden ;) (wel engelstalig)
http://sharpe-themes.be/news.php

*edit 2*
Screenshotje van SharpEnvironment : Relaxed

Bijlage: e1aed8b8c2cb3bbbdc73304c496b133b.jpg
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.05 % door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 19:07:40.
^ Reactie #15 geschreven door TruTh op dinsdag 2 januari 2007 om 19:15:46.
TruTh's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt :d Oja, die relaxed is een van de basisskins zie ik hier net :p
^ Reactie #16 geschreven door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 21:00:23.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Om nog even de rest van de opensource desktop shells te tonen (buiten litestep en sharpe dan)

Opensource:

*edit*
Closed source:

*end edit*

Met deze bovenste heb ik nog niks van ervaring echter. Zijn er mensen die een van de andere ook gebruiken?

Van BB4Win (BlackBox 4 Windows) weet ik echter niet of het opensource is, maar 'k vermoed van niet.

*edit*
Voor de volledigheid heb ik ook de gevonden closed source shells op geplaatst.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 33.74 % door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 21:07:02.
^ Reactie #17 geschreven door TruTh op dinsdag 2 januari 2007 om 21:00:42.
TruTh's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hmmm....ik ga toch maar terug naar The Good Ole' XP-Style :p
^ Reactie #18 geschreven door thekid op dinsdag 2 januari 2007 om 21:07:52.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit TruTh op 02/01/2007 21:00:42:

Hmmm....ik ga toch maar terug naar The Good Ole' XP-Style :p

Geen fan van de shell's? Zo'n 3D desktop met da spherexp gedoe ziet er wel leuk uit :D
^ Reactie #19 geschreven door Suriv op dinsdag 2 januari 2007 om 21:11:52.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Kheb hier iets gelijkaardigs gevonden op zdnet over een 3d desktop...

Maar kga die spherexp eens proberen :p.

~~~ ~~~EDIT~~~~~~
WOW!!
Ongelooflijk, die SphereXP... Je bent het centrum van een bol en de oppervlakte van de bol is je bureaublad...
Ik denk dat ik die een tijdje ga proberen :).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.7 % door Suriv op dinsdag 2 januari 2007 om 21:20:24.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten