Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » BOEFJES!! (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Hoobastank_RML op maandag 18 december 2006 om 20:49:45.
Hoobastank_RML's avatar
Multiviteit: 1030
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik erger mij er een beetje aan hoeveel hier over illegale dingen worden "gebabbeld" dit is niet te tollereren en zou moeten worden bestraft! BOEFJES koop da tenminste Morpheus of Limewire PRO dan betaal je tenminste nog iets ervoor! stelletje boefjes!
The person who types this is an Idiot:D

Microsoft: You've got questions, we've got dancing paperclips!
^ Reactie #1 geschreven door Simon op maandag 18 december 2006 om 20:53:52.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vind nu wel niet dat er hier veel over illegale dingen gepraat wordt. En als iemand hierover begint, dan is er altijd wel iemand die zegt dat dit niet is toegestaan.

Ik zou graag eens een topic zien, waarbij dit zo is (linkje?).

En het is niet omdat er 1 of 2 mensen dat doen, dat alle 3187 leden hier illegale software en muziek downloaden.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.72 % door Simon op maandag 18 december 2006 om 21:02:49.
^ Reactie #2 geschreven door Wheeldigger op maandag 18 december 2006 om 21:01:55.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Indien dat idd voorkomt dat er illegale, dan wel minder legale zaken hier op de site terechtkomen, kan men altijd via de knop een mod contacteren, dan wel via pm.
Er zal dan passende actie ondernomen worden.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.61 % door Wheeldigger op dinsdag 19 december 2006 om 18:22:13.
^ Reactie #3 geschreven door Suriv op maandag 18 december 2006 om 21:07:39.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dit forum is niet gelijk aan de realiteit ivm illegaal downloaden.
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op maandag 18 december 2006 om 22:13:40.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hoobastank_RML op 18/12/2006 20:49:45:Ik erger mij er een beetje aan hoeveel hier over illegale dingen worden "gebabbeld" dit is niet te tollereren en zou moeten worden bestraft! BOEFJES koop da tenminste Morpheus of Limewire PRO dan betaal je tenminste nog iets ervoor! stelletje boefjes!

Ik erger mij vooral aan mensen die denken dat, wanneer ze geld betalen aan iets of iemand bij het downloaden, ze rechtmatig bezig zijn. Vergis u niet; betalen voor het gebruik van een filesharing programma of dienst betekent niet dat je per definitie legaal bezig bent. Grootste actuele voorbeeld is dat van onze (ondertussen beruchte) Russische MP3-winkel...

Doorgaans is hier de regel dat zaken die over illegaliteit gaan meteen gemodereerd worden; bijvoorbeeld door het sluiten van het onderwerp of het verwijderen van de post in kwestie. Zoals eerder reeds aangeven: spot je toch nog iets dat niet helemaal snor lijkt te zijn, steek dan zelf je handen uit je mouwen en gebruik de functie "waarschuw een crewlid". De beste stuurlui staan aan wal luidt het wel eens...
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door xander op maandag 18 december 2006 om 22:14:53.
xander's avatar
Multiviteit: 263
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb limewire pro (a)
ma of die zo legaal is spreek ik mij ni uit :d
^ Reactie #6 geschreven door TruTh op dinsdag 19 december 2006 om 16:32:47.
TruTh's avatar
Multiviteit: 773
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
_O_ --knip-- _O_
Euhmm (blush), heb ik teveel gezegd?

Opmerking van de crew

Ja, je hebt teveel gezegd.
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 14.81 % door SMG op dinsdag 19 december 2006 om 16:40:47.
^ Reactie #7 geschreven door SMG op dinsdag 19 december 2006 om 16:39:56.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hoobastank_RML op 18/12/2006 20:49:45:Ik erger mij er een beetje aan hoeveel hier over illegale dingen worden "gebabbeld" dit is niet te tollereren en zou moeten worden bestraft! BOEFJES koop da tenminste Morpheus of Limewire PRO dan betaal je tenminste nog iets ervoor! stelletje boefjes!
zelfs als je geld geeft is het nog slechter! Je moedigt de makers van het programma dan aan!
Hier op MD geven we geen hulp met illegale dingen. Echter het gebruik van p2p programma's enz is legaal als je er geen illegale content mee download. Het is dus soms wel moeilijk om dit uit te maken.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 16.65 % door SMG op dinsdag 19 december 2006 om 16:41:58.
^ Reactie #8 geschreven door TruTh op dinsdag 19 december 2006 om 16:42:19.
TruTh's avatar
Multiviteit: 773
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mjah, ik gebruik dat soort programma's soms wel , maar niet elke dag ofzow :p

Echt niet! :p
^ Reactie #9 geschreven door xander op dinsdag 19 december 2006 om 18:53:33.
xander's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja truth... ik geloof je...

Opmerking van de crew

Xander je bent al een aantal keren gewaarschuwd: zeg iets nuttigs of zeg niets. Volgende maal heb je een ban aan je broek.
Martijn
^ Reactie #10 geschreven door Hoobastank_RML op dinsdag 19 december 2006 om 20:29:35.
Hoobastank_RML's avatar
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@ SMG
Ja deze grens is ook onduidelijk, ik hoorde dat de VVD nu ook wil dat P2P programma's al illegaal worden ofzo. Nu is alleen uploaden van zulk materiaal illegaal dacht ik.

Wat bedoel je dan met "Illegale contenten"?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 14.22 % door Hoobastank_RML op dinsdag 19 december 2006 om 20:32:27.

^ Reactie #11 geschreven door Simon op dinsdag 19 december 2006 om 20:36:31.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb ook ooit eens in Clickx of PCM gelezen dat downloaden van muziek, films, programma's, ... niet strafbaar is.
Maar wel als je eigen muziek, ... op het net zet. Dit is dus meestal wat zo'n progs doen zoals Limwire. Je PC wordt doorzocht en dan kan iedereen dit downloaden.
^ Reactie #12 geschreven door Dreams op dinsdag 19 december 2006 om 20:48:09.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je mag downloaden... Maar je mag het alleen maar voor je zelf gebruiken. Daarmee bedoel ik dan, bv. een muziek op cd zetten dat je gedownload hebt, en daarna naar buiten gaan, en op een fuifje afspelen dat mag dus niet.

Maar je download iets, en je luistert het op je pc dat mag. Is zoveel kere gezegd, ze hebben Kazaa naar de rechtbank geroepen, en kazaa heeft gewonnen. Dat was zo'n 2-3 jaar geleden. De rechter zei persoonlijk: Kazaa is legaal.

Maar dan heb ik nog een recentere artikel gelezen dat het nietmeer mag. En dat veel mensen al een boete hebben gekregen. Alhoewel,.. ik denk dat dat bestemd is voor sommige landen(neem ik aan...)

Ik heb het aan informatica leerkrachten gevraagd, aan mensen die kennis hebben over dit soort onderwerpen, en ze hebben gezegd; Het mag, maar je moet het voor je zelf houden wat je gedownload hebt.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #13 geschreven door Hoobastank_RML op dinsdag 19 december 2006 om 20:49:08.
Hoobastank_RML's avatar
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dit kan je volgens mij uitschakelen, aan het begin wanneer je je pogrammatje voor het eerst opstart! (Ik zal maar geen verdere uitleg geven :P) Maar als je download dan wordt het wel gelijk weer gedeeld dacht ik.

^ Reactie #14 geschreven door Simon op dinsdag 19 december 2006 om 20:51:20.
Simon's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Downloaden is wel zielig voor die artiesten enzo. Zij moeten ook hun brood verdienen :p.

Leve De iTunes-store. :p
^ Reactie #15 geschreven door Martijn op dinsdag 19 december 2006 om 21:10:30.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Dreams op 19/12/2006 20:48:09:

Je mag downloaden... Maar je mag het alleen maar voor je zelf gebruiken. Daarmee bedoel ik dan, bv. een muziek op cd zetten dat je gedownload hebt, en daarna naar buiten gaan, en op een fuifje afspelen dat mag dus niet.

Maar je download iets, en je luistert het op je pc dat mag. Is zoveel kere gezegd, ze hebben Kazaa naar de rechtbank geroepen, en kazaa heeft gewonnen. Dat was zo'n 2-3 jaar geleden. De rechter zei persoonlijk: Kazaa is legaal.

Maar dan heb ik nog een recentere artikel gelezen dat het nietmeer mag. En dat veel mensen al een boete hebben gekregen. Alhoewel,.. ik denk dat dat bestemd is voor sommige landen(neem ik aan...)

Ik heb het aan informatica leerkrachten gevraagd, aan mensen die kennis hebben over dit soort onderwerpen, en ze hebben gezegd; Het mag, maar je moet het voor je zelf houden wat je gedownload hebt.

Dit is volstrekte onzin. In BelgiŽ is het illegaal downloaden EN uploaden van auteursrechtelijk materiaal verboden bij wet. Eigen gebruik of niet, dat maakt niet uit. Wat wel mag in BelgiŽ is een gekochte CD rippen om de liedjes te beluisteren via een ander medium. In het Verenigd Koninkrijk mag dat bijvoorbeeld bij wet niet.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #16 geschreven door Hoobastank_RML op dinsdag 19 december 2006 om 21:15:10.
Hoobastank_RML's avatar
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dan denk ik dat er een verscillende wet voor is in BelgiŽ en in Nederland. Want hier is het volgens mij zo dat downloaden nu nog legaal is voor eigen gebruik, maar dat VVD (Nederandse Partij) het wil verbieden! Uploaden is hier echter wel illegaal.

^ Reactie #17 geschreven door xander op dinsdag 19 december 2006 om 21:48:19.
xander's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
tenzij je sabam betaald...
en aangezien mijn ouders dat betale heb ik het volste recht te downloade!
(hoop ik voor ik illegale zever ga vertelle)
^ Reactie #18 geschreven door k_a_lf op dinsdag 19 december 2006 om 21:49:47.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFōMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hoe kun je in godsnaam sabam betalen???
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #19 geschreven door xander op dinsdag 19 december 2006 om 21:52:59.
xander's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
uhm, ge weet wel, zo me briefjes enzo???
nee, sabam is een of ander ding da ge moet betale as ge muziek in wachtzaal, winkel,... af wilt spele
(iemand betere verklaring???)
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten