Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Chip in je hoofd? (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door TimS op woensdag 16 juni 2004 om 13:43:00.
TimS heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 209
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo allemaal,

Voor school ben ik bezig met een onderzoek naar de mogelijkheden om de computer met je gedachten te besturen.

Er zijn verschillende bedrijven mee bezig. Een bedrijf in amerika is zelfs al zover dat het \'chips\' d.m.v. hersenoperatie in de hersenen van gehandicapten aanbrengt, zodat deze mensen via hun gedachte bijvoorbeeld de lampen aan en uit kunnen zetten. Volgens de planning zou het rond 2007 mogelijk worden om mensen die verlamd zijn vanaf de nek weer volledig te laten lopen etc.

Natuurlijk heeft ook het leger interesse in deze technologie. De Amerikaanse DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) sponsorde een deel van het onderzoek. Het doel was om soldaten makkelijker met complexe situaties om te laten gaan.

Nu vraag ik me af wat iedereen van deze ontwikkelingen vindt.
Zelf ben ik van mening dat dit een geweldige uitkomst is voor gehandicapten of mensen die door een ziekte/ongeluk geen controle meer hebben over hun lichaam. Maar een chip in het hoofd plaatsen van \'gezonde\' mensen vind ik te ver gaan. Al zou het me niets verbazen als het gaat gebeuren in het leger.
Deze tekst werd het laatst bewerkt door TimS op woensdag 16 juni 2004 om 13:44:15.
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op woensdag 16 juni 2004 om 13:46:00.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Naar mijn (bescheiden) mening gaat het in de nabije toekomst niet gebruikt worden voor 'slechte' doelen, zoals die chips bij mensen die in het leger werken, maar eerder dus voor goede doelen, zoals gehandicapten.

Randinformatie

Nu maar hopen dat er geen bugs in de firmware e.d. gaan zitten :-P

Binnenkort misschien Microsoft Windows FB (for brains) (6)
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door Dendeze op zondag 22 augustus 2004 om 22:33:35.
Dendeze's avatar
Multiviteit: 1695
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zou wel handig zijn, als ze dat bij mij doen wordt ik alleen maar luier en luier
maar is dan toch simpel he om tijdens school gegevens door te sturen zouw formudabel zijn

Nooit meer leren, alles kopieren

Wil er zo wel eentje :p

Kan alleen van pas komen, moet dan wel al ne keer op andere mensen getest zijn ze
wil ni ineens (ongewenste) spastische neigening int midden van de straat krijgen :d
^ Reactie #3 geschreven door *Scorpia* op woensdag 1 september 2004 om 12:24:35.
*Scorpia*'s avatar
Multiviteit: 1004
Coffee
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Interesting :)

maja, ik denk toch dat het misbruikt zal worden...
(:c) Once in a while, I go to the Opera but most of the time I Explore... (bunny)
^ Reactie #4 geschreven door Dendeze op woensdag 1 september 2004 om 17:24:18.
Dendeze's avatar
Multiviteit: 1695
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hoe zo ;)
^ Reactie #5 geschreven door *Scorpia* op vrijdag 3 september 2004 om 11:50:23.
*Scorpia*'s avatar
Multiviteit: 1004
Coffee
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zo zo

(cheerleader)
(:c) Once in a while, I go to the Opera but most of the time I Explore... (bunny)
^ Reactie #6 geschreven door Prowling NightStalker op woensdag 6 oktober 2004 om 23:33:27.
Prowling NightStalker's avatar
Multiviteit: 49
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik volg scorpia...
volges mij gaan ze da wel kunne maken enzo al die blah blah blah...
ma da ga in de verkeerde handen terecht komen en ze gaan da zodanig aanpassen... da ze nog maar denke die vaas tegen zijne kop ofzo en da gebeurt... dom vb. ma ge snapt wel wak bedoel :)...
^ Reactie #7 geschreven door CyberOps op donderdag 7 oktober 2004 om 11:07:55.
CyberOps' avatar
Multiviteit: 481
Error 404 - User not found.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mja allemaal goed en wel, maar dan gaan de armen weer benadeeld zijn en de rijken helemaal niet, aangezien ze zich een betere, modernere en snellere "versie" v/d chip kunnen veroorloven. Zo gaat de kloof ts. arm en rijk alleen maar groter worden... (denk ik) De ene gaat meer tegelijk kunnen doen dan de andere, meer in zelfde tijdspanne,... etc
Deze tekst werd het laatst bewerkt door CyberOps op donderdag 7 oktober 2004 om 11:12:21.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten