Multidesk.be » Forums » ASP » doc op http-source kopiŽren naar lokaal path (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Bebo op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:22:06.
Bebo's avatar
Multiviteit: 172
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ziet iemand een oplossing voor het volgende probleem:

ik zou via een asp-formulier een .doc bestand dat beschikbaar is op een http-server willen kopiŽren naar een lokaal path

met het volgende lijkt het niet te lukken

<%
dim fs
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fs.CopyFile "http://xxx.xxx.xxx.xxx/docs/xxx.doc","c:\temp\"
set fs=nothing
%>
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:05:27.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
effe informeren:
- Is het de bedoeling om dit op de PC van de websitegebruiker te plaatsen?
Indien ja, gelukkig dat da azo niet gaat of de pc's zouden nog eens meer aangevallen worden :D gewoon via een url beschikbaar maken

- Is het de bedoeling dit op je webserver te bewaren?
Indien ja, versta ik de bedoeling niet :D maar dan nog, moet je op de webserver ZELF toegang hebben met de webserveraccount in de map "C:\temp", dit zal dus nooit op de gebruiker van de website zijn pc in de map "C:\temp" komen ;)

En dan nog, je moet ook nog de bestandsnaam specifiŽren dacht ik bij dit commando

- Wil je een fileUploader aanmaken?
Dan moet het toch wel een stuk anders, dan raad ik dundas.upload component aan, gemakkelijk te gebruiken
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Bebo op dinsdag 31 oktober 2006 om 13:27:34.
Bebo's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 31/10/2006 12:05:27:

- Is het de bedoeling dit op je webserver te bewaren?
Indien ja, versta ik de bedoeling niet :D maar dan nog, moet je op de webserver ZELF toegang hebben met de webserveraccount in de map "C:\temp", dit zal dus nooit op de gebruiker van de website zijn pc in de map "C:\temp" komen ;)

ik zal mijn bedoeling even verduidelijken;

ik beheer op mijn pc een bescheiden webserver binnen ons intranet, waarop (via asp-formulieren) een databank beschikbaar is voor het beheer van dossiers; aan die dossiers kunnen .doc's gekoppeld worden (in de zin een lijst van url's wordt aangemaakt ifv. het dossiernummer en de beschikbare .doc's);

daarnaast is er nog een 'officiŽle' applicatie, onlangs ontwikkeld om overkoepelend dossiers te gaan beheren; ik heb toegang tot de applicatie, maar voor het overige heb ik geen rechten (& in feite nog niet veel zicht over hoe het eigenlijk werkt);

de ontwikkeling is echter nog verre van volledig is & allesbehalve gebruiksvriendelijk, zodat we in zekere zin (al is het voor het beheer van oudere - nog niet afgehandelde - dossiers) genoodzaakt zijn om onze databank verder (ten dele parallel) te blijven gebruiken;

mijn gesteld probleem: bepaalde documeten beschikbaar in die 'officiŽle' applicatie zou ik - liefst zo automatisch mogelijk (enkel de naam van het document hoop ik nodig te hebben - willen integreren in onze databank;

op zich zou een gewone link kunnen volstaan <a href="http://xxx.xxx.xxx.xxx/docs/xxx.doc"> werkt zonder probleem

maar het zou nuttiger zijn om het betreffende document binnen te halen op onze webserver & het zijn vaste benaming geven ifv ons dossiernummer; enerzijds, wordt het document dan geÔntegreerd (cf. lijst links); anderzijds, wordt het mogelijk om die documenten mee te indexeren voor onze zoekfunctie
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.28 % door Bebo op dinsdag 31 oktober 2006 om 13:30:24.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:19:28.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
'k ga je een .net downloader schrijven, je zou gewoon dan een textfile met per lijn een bestandsnaam, en de downloader kan het dan allemaal achter elkaar binnentrekken ;)

wel een beetje geduld :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Bebo op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:42:07.
Bebo's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hartelijk dank alvast!
^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:46:49.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als je wilt kan dat ook aan een database gekoppeld worden, en wil je dat ie hem automatisch aanpast, kan je een veldje bijmaken afgehaald bvb, indien niet waar dan haalt ie hem af, en plaatst ie het veldje op waar.

Moet dan wel wat over de database weten, evt via pm
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten