Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » wat is een videokaart? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
1 gast leest dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Bondmeister op woensdag 11 oktober 2006 om 18:54:23.
Bondmeister heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 56
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zit met een rare vraag... Wat is nu juist een videokaart? Is dit iets dat je aan je monitor aansluit zodat je draadloos tv kunt bekijken?
Maak er mischien een artikel van?
alvast bedankt
//Bond goes Bond\
^ Reactie #1 geschreven door Dominikske op woensdag 11 oktober 2006 om 19:12:49.
Dominikske's avatar
Multiviteit: 224
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
een videokaart is eigenlijk een interface tussen je beeldscherm en je computer zelf. Deze zorgt er eigenlijk voor dat datgene wat zich in je computer afspeelt, zichtbaar is op je scherm. (heel simpel uitgelegd)
- - - Shadow - - -
^ Reactie #2 geschreven door Bondmeister op woensdag 11 oktober 2006 om 19:55:52.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
huh? het gene wat zich in je computer afspeelt zichtbaar is?
//Bond goes Bond\
^ Reactie #3 geschreven door Dreams op woensdag 11 oktober 2006 om 20:30:12.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3478
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat je dus op je scherm tevoorschijn ziet, dat gebeurt allemaal dankzij uw video-kaart.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #4 geschreven door Dominikske op woensdag 11 oktober 2006 om 21:21:36.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, een klein voorbeeld ter verduidelijking:

Als je bijvoorbeeld word opent, dan gebeurd dit uiteraard in je computer, dus de processor, harde schijf en het ram-geheugen zullen al zeker werken om dit te verwezenlijken. Maar ook de videokaart zal moeten werken, en dit om aan jou Word te tonen.

* Je opent word. --> deze actie gebeurt in je computer (dus niet in je scherm), maar de videokaart zorgt er voor dat jij op een grafische manier (daarom ook grafische kaart genaamd) een programma te zien krijgt met een wit blad waar je kan typen, en dit op je beeldscherm.

==> de interface tussen computer en beeldscherm = videokaart

Hoop dat dit een beetje een duidelijk voorbeeld is.
Snap je wat ik hiermee bedoel?
- - - Shadow - - -
^ Reactie #5 geschreven door Bondmeister op woensdag 11 oktober 2006 om 21:22:39.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja snap het thx :), maar bestaan er ook apparaten waarme je zonder distributie naar tv kan kijken op je pc?
//Bond goes Bond\
^ Reactie #6 geschreven door Dominikske op woensdag 11 oktober 2006 om 21:32:53.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dan denk ik al dat je bedoelt om eigenlijk tv te kijken op je pc via internet. Er zijn een aantal zenders die online te gebroadcast worden.

Een andere manier om zonder distributie tv te kijken op je pc zou bijvoorbeeld via een antenne kunnen zijn, maar dan heb je een tv-tunerkaart nodig, waaraan je je antenne kan bevestigen via een kabel ook.
Er is ook nog een mogelijkheid om via een (moderne, duurdere) tv-tunerkaart een aantal kanalen te ontvangen zonder kabel te bevestigen, deze dient dan als antenne.

Zo zijn er ook een aantal digitale kanalen beschikbaar, maar ben even de naam kwijt...

Ik hoop dat je er een beetje aanuit kan, want het is nogal een warboel geworden.
- - - Shadow - - -
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten