Multidesk.be » Forums » Apple/Mac » Apple versus Microsoft (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 2 augustus 2006 om 22:57:01.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
vooraf: het is niet mijn bedoeling een apple-windows gevecht te beginnen. die zie je al genoeg op andere fora. ik wil gewoon eens weten of er mensen zijn die uit hun ervaringen een vergelijking kunnen maken tussen de twee besturingssystemen.
de situatie is namelijk als volgt: mijn vader stelde me gisteren voor dat hij mijn computer (dell dimension 5000, win xp) zou overnemen en dat hij me in de plaats een notebook van apple zou betalen. ik vond het eerst een héél mooi aanbod, maar nu loop ik al twee dagen te twijfelen. zo heb ik enkele vragen over:

MUZIEK
-ik heb bij mijn huidige computer "speciale boxen" (gewoon, beter dan de standaard geleverde boxjes). die zorgen ervoor dat ik de computer op kot kan gebruiken als muziekinstallatie, omdat de kwaliteit even goed is als een versterker. is het bij zo'n macbook ook zo'n goede kwaliteit dat een versterker overbodig wordt? of is er een mogelijkheid om een versterker op aan te sluiten zodat ik de macbook als muziekinstallatie kan gebruiken?
-na enkele jaren heb ik nu ook een muziekcollectie op mijn computer. (.mp3 en .wma) ik neem aan dat itunes die extensies wel kan afspelen? of moet ik alles converteren naar een andere extensie? maar nog belangrijker: ik heb bij alle liedjes de juiste tags gemaakt. worden deze tags probleemloos gelezen door mac/itunes, of mag ik alles opnieuw gaan doen?

NETWERK
-op ons kot hebben we een netwerk waardoor we gemakkelijk muziek/bestanden kunnen wisselen. gaat dit met een macbook even probleemloos gaan? zo is er iemand die met windows xp pro al geen bestanden kan wisselen, wat geeft dat dan met mac osx?
-hier thuis hebben we een draadloos netwerk. momenteel moet ik gewoon een usb-adapter in mijn computer steken en windows xp regelt alles. zonder problemen heb ik altijd een verbinding. ik vraag me af of dit met zo'n macbook ook zo gemakkelijk zal zijn. (het is een siemens santis usb adapter, zijn die vb. compatibel met mac osx?)

HARDWARE
-met windows kan je er zeker van zijn dat de printers, mp3-spelers,... die je koopt compatibel zijn. maar is dit bij apple echt zo'n groot probleem? mijn printer is van canon, ik heb een mp3-speler van een onbekend merkje. zullen deze dingen dan nog wel werken? met windows is plug&play echt heel letterlijk, maar ik denk dat dat bij mac nog niet zo eenvoudig is...
-kan je met mac ook gemakkelijk partities maken? ik zou dan graag één partitie voor mac/één voor windows en één voor data maken. is dit gemakkelijk of gaat dat problemen geven?

SOFTWARE
-het is natuurlijk ook door die bootcamp dat ik het nu "durf" een mac te kopen. toch nog een vraagje: ik las dat je 10GB vrij ruimte moet hebben op je harde schijf. zo'n macbook heeft 60GB, dan blijft er nog maar 50GB over. is dat niet weinig? bij die windows versie die je installeert heb je een geldige versie nodig. kan ik mijn huidig registratienummer dan ook gebruiken? ook als mijn vader dan deze computer met bijhorende windows xp gaat gebruiken?
-ik ben nu al tien jaar gewoon aan windows. als er een probleem is, kan je het dikwijls oplossen omdat je alles goed weet staan, uit gewoonte. bij mac zal alles wel anders zijn, maar iemand vertelde eens dat mac echt onlogisch in elkaar zit op dat vlak. uiteraard is zoiets persoonlijk, martoch...
-op zich ben ik heel tevreden van de dell die ik nu heb. normaal zou ik er absoluut niet aan denken hem te vervangen, maar omdat mijn vader nu met dat aanbod kwam en ik die apples toch wel heel mooi vind, ben ik dus hard aan het twijfelen.
zo heeft mijn computer nu 3.00GHz (ipv 2.00GHz bij macbook), een harde schijf van 160GB (ipv 60GB bij macbook), een 17inch scherm (ipv 13.3 inch). op zich zit alles dus in het voordeel van dell. ik vraag me ook af of die apple niet trager zal gaan als ik meerdere programma's open heb staan. (zeker in vergelijking met mijn huidige computer).

ANTIVIRUS
-ik heb momenteel een abonnement bij mcafee. (ook hier heel tevreden, op zich zou ik niet willen veranderen). het blijkt wel dat mcafee niet werkt op apple. zijn er goede (liefst gratis) alternatieven voor antivirus-beveiliging voor mac?

enfin, ik twijfel dus hard. hopelijk kan er iemand wat verduidelijking brengen/overtuigen.

alvast bedankt.
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op donderdag 3 augustus 2006 om 00:33:21.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een mac is een stuk stabieler, maar minder software voorhanden, ofwel andere software (gelijkend).
3 gig comp met xp = best gelijk aan 2 gig mac, omdat de basis software beter is.
Avast KLIK HIER \":D\" is een goede gratis scanner.
Aan de laptop kunnen ook behoorlijke speakers, eventueel geholpen door een versterker, sluit je gewoon aan op de (koptelefoon)uitgang... let er wel op, volume niet te hoog zetten, dan is dat een lijn-uitgang gelijk op je pc.
Ach, je hebt geleerd met windows om te gaan, de basis is hetzelfde :D dus een mac zit binnen een jaar ook wel ingebakken :D

Meer weet ik niet....(thumbsup)
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op donderdag 3 augustus 2006 om 10:42:21.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een draadloos netwerk met Windows XP-computers gaat en normaal gezien zou USB ook moeten werken.

Qua drivers liggen de kaarten soms anders. Er bestaan printers die bijvoorbeeld helemaal niet werken met een Mac...

Partitioneren gaat, maat of dit op je Mac-laptop eenvoudig gaat, betwijfel ik. Zeker met die installatie van Windows XP ernaast. Voor meer informatie over het installeren van Windows XP op een mac, steek je best je licht eens op bij OSXproject.org of gewoon bij de Bootcamp-software van Mac zelf :).

Officieel mag je geen serienummer gebruiken voor twee installaties. Een Mac zit onlogisch in elkaar, als je er mee begint te werken. Na een tijdje ga je zien dat alles WEL (of ook) logisch in elkaar zit.

Wanneer je niet perse een Mac nodig hebt, vraag ik me af waarom je er perse één zou kopen. Je kan dezelfde functionaliteit hebben op een Windows-computer en je gaat dan geen dualboot draaien. In feite zou je een heleboel problemen vermijden door geen Mac te kopen. Om alles zelf te kunnen vergelijken, kan je best gewoon eens binnen springen in een Apple store (hoewel dat niet de officiële naam is) als IT Pro of Mac Line.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door xboes op donderdag 3 augustus 2006 om 11:13:07.
xboes' avatar
Multiviteit: 501
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Vooreerst, partitioneren gaat wél gemakkelijk op een mac, maar (zoals bij ne wintel) doe je dit best voor je begint te werken met de mac. Je kiest je partities (overigens met een mooie grafische layout) en klikt op een knopje, zo simpel is het.

Netwerken is helemaal geen probleem, het gebruikt dezelfde standaard (wifi b/g...) dan ieder ander apparaat.

Qua drivers, tja, als je een redelijk nieuwe printer hebt zal je wel drivers kunnen vinden op hun website. En wat die plug & play betreft: hier overtreft mac toch wel windows xp ze. Ik kom nog veel tegen dat je onder xp moet heropstarten, terwijl dit bij mac écht wel plug & play is, dus hier moet je je geen zorgen maken (zéker niet alsje die nieuwe tiger-versie hebt die standaard bij nieuwe macs wordt geleverd).

En dat een Mac onlogisch in mekaar zit, is bullshit (natuurlijk, ik weet ook dat dit een kwestie van smaak is...). Het is gewoon omdat we zo gewoon zijn geraakt met het onlogische windows, dat de overstap naar een logisch systeem zoals mac os X plots "onlogisch" wordt, wat op zich natuurlijk helemaal onlogisch klinkt ;-)

Wat de snelheid van de processor betreft: de nieuwe macbook werkt met de nieuwe intel core 2 duo, waarbij het aantal Ghz niet te vergelijken valt met de huidige pentium IV's (vergelijk het met intel in de pc's en de oude Motorola PowerPC chips in de oude mac's: total different ballgame...)

Ik zou de macbook zeer zeker aanraden (deels omdat ik hem zelf wel wil hebben ;) ), maar ik raad je dan toch wel aan om hem te upgraden (via de website of eventueel via de winkel indien dit mogelijk is).
Zo kun je een schijf van 80 of 100 gieg kiezen, en vooral het geheugen zou ik optrekken naar 1 Gb...

Ook, als je nog student bent (of aangesloten zijt bij een of ander onderwijsinstelling): ga naar de apple store website, en kies daar voor "onderwijs", daar krijg je altijd een procent (meestal 100 euro op een laptop)...

alsje nog vragen hebt, stel ze maar
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op donderdag 3 augustus 2006 om 13:00:20.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mag ik er even bij aantekenen dat er bar weinig problemen of vragen zijn op fora omtrent mac.... zegt dat iets?
Het enige nadeel is de prijs natuurlijk, maar als je zo'n sponsor als jij achter je hebt.... :D
Behalve dan dat zo'n mac er ook nog eens gelikt uitziet....
Overigens met een externe hd is de opslag ook nog eens te vergroten.
^ Reactie #5 geschreven door Martijn op donderdag 3 augustus 2006 om 13:16:12.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 03/08/2006 13:00:20:

Mag ik er even bij aantekenen dat er bar weinig problemen of vragen zijn op fora omtrent mac.... zegt dat iets?
Het enige nadeel is de prijs natuurlijk, maar als je zo'n sponsor als jij achter je hebt.... :D
Behalve dan dat zo'n mac er ook nog eens gelikt uitziet....
Overigens met een externe hd is de opslag ook nog eens te vergroten.

Omdat het ook gewoon minder gebruikt wordt en de bezitters van een Mac doorgaans meer van informatica kennen dan de gemiddelde Windows-gebruiker ;).

Prijs van een basis-Mac is tegenwoordig minder in hun nadeel (waar dat een aantal jaren geleden zeker nog wel was). De accesoires kunnen daarentegen wel wat kostelijker zijn.
Martijn Wouters
^ Reactie #6 geschreven door een gast op donderdag 3 augustus 2006 om 13:43:41.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik denk dat ik overtuigd ben. deels door de reactie van xboes die een duidelijk gekleurde mening had (pro-mac :-)).

-het antwoord op de vraag waarom ik zou overschakelen, is dat alles bij apple er zo ontzettend knap uitziet. je kan alles wat je met windows kan (soms meer) en het ziet er ontzettend mooi uit. ook als ik rondsurf op die site van apple en al die tools van mac os x zie, krijg ik er heel veel zin. ge kunt me misschien wel zien als een "gadget"-man en al die snufjes van mac, die werken (!), verleiden me dan wel.

-de upgrade naar 1GB voor geheugen ging ik inderdaad ook doen. een externe harde schijf hebben we hier ook liggen sinds vorige week, dus ik zal daar idd gebruik van gaan maken.

-ik heb al eens gekeken voor de printer. canon biedt effectief een driver aan voor mijn model. perfect dus!

-ik heb nog één struikelpunt. ik gebruik vaak photoshop en zou het programma niet echt kunnen missen. (klinkt pretentieus, want ik ben geen professionele fotograaf ofzo, maar ik vind het wel heel leuk om er mee te spelen.). de versie die ik nu heb, is een beetje illegaal. ik ben dan ook maar een arm studentje die al mijn geld in mijn studies enzo moet steken... sorry, meneer adobe. maar als ik dus die apple zou hebben, zou mijn versie niet meer werken. is het dan gemakkelijk om aan een gratis versie van photoshop te geraken? ik zie de illegaliteit van mijn vraag wel degelijk in, maar ach...
als dat nog in orde zou kunnen komen, ga ik helemaal voor die macbook en wordt die bootcamp idd overbodig.

alvast bedankt voor de reacties!
^ Reactie #7 geschreven door xboes op donderdag 3 augustus 2006 om 14:50:15.
xboes' avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
nog heel even beantwoorden:

ik ben inderdaad een beetje pro-mac, maar dat is omdat ik hier thuis de twee heb liggen en dus wel heel goed kan vergelijken. Spijtig genoeg is de mac een beetje gedateerd (een oude PowerPC G4 aan 450Mhz), daarom werk ik voornamelijk nu op windows...

wat je vraag over photoshop betreft: ik ben ook student, en ik heb photoshop zowel op windows als op mac runnen...
^ Reactie #8 geschreven door Martijn op donderdag 3 augustus 2006 om 17:29:22.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Via bootcamp kan je vele programma's gewoon draaien, zou goed moeten lopen in principe.

Op de rest van de vraag kunnen we hier echter niet ingaan, cfr. de Multiquette :).
Martijn Wouters
^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op donderdag 3 augustus 2006 om 17:57:08.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Heb ff wat gezicht, en een legale link gevonden... neem tenminste aan da VNUNET geen illegaliteit wenst :D

http://downloads.vnunet.nl/zoek/adobe+photoshop.html

Ook voor mac....

Mocht dit wel illegaal zijn... well, run faster than Martijn :D
^ Reactie #10 geschreven door Martijn op donderdag 3 augustus 2006 om 19:06:18.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Is dat geen trialversie, en dan nog voor Windows?
Martijn Wouters
^ Reactie #11 geschreven door xboes op donderdag 3 augustus 2006 om 19:56:26.
xboes' avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
is inderdaad voor windows, maar ik denk wel dat het de volledige versie is (is ongeveer 160Mb groot), ofwel is het een trialversie maar waar je een volledige van kan maken alsje een serial hebt...
^ Reactie #12 geschreven door *Poison_Ivy* op zaterdag 5 augustus 2006 om 05:32:28.
*Poison_Ivy*'s avatar
Multiviteit: 1474
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Ik zou de macbook zeer zeker aanraden (deels omdat ik hem zelf wel wil hebben ),

:P

Heb nu anderhalve maand een macbook in bezit, en ben er helemaal weg van :D
Mn allereerste Mac.. gewoon toevallig op de site van de Fnac gezien (ga hem daar vooral niet halen daar spelen ze met uw voeten dat het niet mee schoon is ... heb een heel week aan het bellen geweest ed.. )

Ben 'm uiteindelijk gaan halen in't stad, op de Rijnkaai (Mac factory), voorradig, kon 'm meteen meenemen !!
vriendelijk personeel, uitgebreid mogen proberen en rondkijken, ... aanrader wat mij betreft !!! zeker tov eerdere negatieve ervaring met fnac -_- (normaalgezien tevreden van, maar dat was nu ivm macbook in handen krijgen, geen doen ... )

Ze hebben er daar meteen ook meer geheugen ingestoken (heb nu 1 Gb: 2 x 512 MB)
krij je nog geld terug van het RAM reepje dat er oorspr. inzat, dat nemen ze dus terug !
Harde schijf dat ging daar wel niet (of althans niet meteen ter plekke daar)
En (niet onbelangrijk gezien de telenetlimieten..) alle software updates ineens opgehaald daar (stelden ze voor) (draadloos trouwens, dat werkt dus geweldig ... net terug van een maandje vakantie, hotspot wordt zò herkend, spreekt meteen voor zich ..)

Beetje te laat om uitgebreid mn ervaringen neer te posten
(niet dat'k niet wil, maar die lappen tekst bespaar ik jullie :D )
maar als je specifieke vragen ofzo hebt, stel ze gerust !!!
Voor zover ik natuurlijk zelf al zicht heb erop, want dus nog nieuw mee, en op reis niet zo echt mee knn experimenteren ;) (nu volop mee bezig)

Antivirus, een vb van een gratisse is ClamXav,
http://www.markallan.co.uk/clamXav/

Heb hier ook Photoshop op, maar nog niet echt veel mee knn doen, dus kan ik nog niet beoordelen hoe vlot het loopt .. is overigens de vorige versie omdat PF 9 CS2 Final nog niet klaar is voor IntelMacs .. zou maar eerst iets zijn voor volgend voorjaar.
Als je evtl van een legale versie op je PC een key hebt, dan kan je die door adobe laten omzetten voor een voor de mac

Harde schijf relatief weinig wel (ben veel minder gewoon .. maar toch (a) want van de 60 GB kruipt al 20 GB in geinstalleerde software en MacOSX zelf.. dus daar schiet maar een "kleine" 40 GB van over .. tenzij je na aankoop de hele handel onieuw installeert en software die je niet nodig hebt, extra talen, ... maar heb ik geen ervaring mee (nog niet)

Accessoires helaas wel nogal duur .. mighty mouse, 55 € ... (en heb ze nog geen maand gehad... mn tamme ratje heeft de draad half doorgebeten ... :( )
Muis iig toch wel handig ivm switch van een pc eerst toch wat te overbruggen ivm rechtermuisklik ed
Maar kan je gelijk welke muis nemen .. compatibel norm.gezien

En voor de rest .. hij's om kwijlend op neer te vallen (drool)
Heb de witte genomen, maar met in die winkel de zwarte te zien staan, die's ook lang niet mis :P
Nog geen moment spijt gehad , maar dat is persoonlijk natuurlijk
Niet datk iets heb tegen Windows ofzo, geen "overstapper"... maar ben echt 100% tevreden van mn MacBook .. komt niet in te plaats, maar "erbij" :P

Eerst wat schrik dat het scherm zou tegenslagen (13'" en zo'n breedbeeld glansscherm) maar dat valt dus enorm mee !!! gene last van reflectie, en je merkt amper (wegens resolutie en breedbeeld wschl ) dat het "kleiner" is

batterij gaat uuuuuuuren mee !!
herent hier meteen de netwerken van de halve wijk
supersnel

Er zijn wel een aantal negatieve dingen over te vinden op het net als zo hij té warm worden, verkleuren, whinen, moo-en, ... maar ik heb hier nog in de verste verte al iets van gemerkt ..

ow ja, de usb poorten (slechts 2) staan wel beetje dicht op elkaar vind ik pers. niet té, maar had toch wel een paar mm verder uit elkaar gemogen wanneer je bv USBstick en muis hebt insteken, die raken elkaar wat ... maar zeker niet onoverkomelijk ofzo .. het is om iets 'minder goed' te zeggen he :D

Men zegt idd dat er niet veel software voor is en dat je je windows progjes niet kan draaien, dat is wel zo, maar uit mij voorlopige ervaringen, geeft het uistekende alternatieven voor windows progjes, of ZIT het gewoon al in MacOsX IN (bij hulpprogramma's ed..) dus dat valt allemaal wel mee , althans als ik voor mezelf spreek :)

Even wennen natuurlijk wel, en instellingen naar je smaak/voorkeur zetten.. maar vind het zelf enorm meevallen... niet dat mac/apple fanboy ofzo he (allez.. fangirl ;) ) .. maar gewoon de laptop op zich mi.. echt enorm goed, en had nood aan nieuw OS (norm. gezien Vista geweest op ene nieuwe PC laptop, maar te veel uitgesteld ... kon ik niet meer op wachten ... gewoon in the wild gestort en macbook gehaald :P)
Paar keine dingetjes zo, maar dat is denkk gewoon omdat ik het nog moet vinden om naar wens in te stellen ed .. dat was bij Windows XP ook .. halfjaar later ontdek je nog dingen die je eerder al aan het zoeken was om in te stellen zoals je wou .. zal bij Mac ook wel zijn, is normaal lijkt me :)

Wat pics van The Gorgeous ... (loveit) :

foto macbook
foto inhoud doos
foto macbook - dicht

Dit is natuurlijk allemaal persoonlijke ervaring he, ik kan niet garanderen dat hij iedereen zo gaat bevallen :D .. maar het is IMHO een pràchtding :P :P ...

Opmerking van de crew

imageshack gehoste plaatjes weggehaald :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.47 % door *Poison_Ivy* op zondag 6 augustus 2006 om 04:59:23.
^ Reactie #13 geschreven door Ghost op zaterdag 5 augustus 2006 om 11:13:58.
Ghost's avatar
Multiviteit: 338
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
- Muziek
Ik zie hier nergens een probleem om al je muziek over te nemen naar mac (itunes), hij zal gewoon alles kunnen afspelen en de tags zullen gewoon herkend worden, itunes geeft dan nog eens het voordeel dat hij zelf constant in de database zal gaan kijken en namen geeft aan de nummers etc...

Je boxen zal je gewoon kunnen aansluiten op je macbook zonder probleem, in het slechste geval zal je er een versterker "moeten" tussenplaatsen maar persoonlijk denk ik niet dat dat zal nodig zijn.

Wat ik wel aanraad is een externe hd (250GB, firewire ofzo) om alles in backup te nemen...

- Netwerk
Ikzelf heb nog geen enkel probleem gevonden met netwerk, gewoon laten zoeken, paswoord ingeven en je bent vertrokken. Is zelfs makkelijker dan bij windows.

- Hardware
Hier klopt het wel een beetje dat je enorm moet opletten met oudere printers, als je een recente printer hebt dan vind je er gewoon de drivers voor en is er geen enkel probleem.
Voor de rest is alles gewoon plug and play en heb ikzelf nog geen enkel probleem ondervonden met bv mp3 speler, usb muis, fototoestellen, etc...

- Antivirus
Ik zou niet weten waarom je dat zou nodig hebben, beveilig gewoon deftig je netwerk en schakel je firewall in. Virussen "bestaan" maar is enorm miniem voor mac os, je moet trouwens ook altijd je wachtwoord ingeven voor je iets kan installeren dus een virus kan zich niet zomaar nestelen in je mac. Een mac heeft dan ook geen dos en bios waar de virussen normaal op gebasseerd zijn.

Ik zou dus zeggen gewoon kopen, je zal er geen spijt van krijgen!

Zelf ben ik een jaar terug ook overgestapt en ben ondertussen al in het bezit van een:
- Powerbook G4 met 1gig ram
- Mac mini dual core (intel) en 1gig ram
- 20" Apple cinema display en nogwat ander kleinere accesoires zoals de isight etc...

Zelf heb ik wel "slechte" ervaring met de mighty mouse en gebruik ik nu weer gewoon een logitech, ik vond de muis niet erg handig en was iets te laag voor men hand. Onlangs is er een nieuwe bluetooth mighty mouse uitgekomen met ook een rechter knop aanwezig (deze miste ik enorm op de standaard mighty mouse)
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten