Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Windows Vista en Office 12* (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Suriv op maandag 19 juni 2006 om 17:45:19.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Omdat er nogal offtopic gegaan werd in vorige topics, is het beter er een nieuw topic over te starten.

Heeft iemand hier al ervaring met windows vista? positieve of negatieve?
kortom, zeg erover wat je wil;)

Opmerking van de crew

Even je bericht in de correcte categorie geplaatst en de titel aangepast.
Martijn
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 19 juni 2006 om 17:55:33.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
thekid

Dixit

dienen beta 2 is echt wel de moeite, werk er thuis al mee, en moet zeggen, leuk om mee te werken, er is veel veranderd, en een download van 3.2 GB is ook wel serieus de moeite maar allé :D ben toch content da'k hem afgehaald heb :D

En 'k heb toch al 1x die vorte schaakcomputer op level 2 eraan gedaan, op level 4 kreeg ik een pandoering van jewelste, 't was niet te doen :D

Suriv

Dixit

Hm, alsk over een week een laptop heb (met eindelijk een grotere harddisk) zal ik hem eens installeren op een virtual machine om te testen:)

En, zit er een schaakcomputer in?:p

thekid

Dixit

Ja, iets van chess titans, wel tof spel, 3d gerenderd, vrij moeilijk zo te zien, want als ik tegen maten speel win ik wel geregeld, en hier op level 2 slechts 1x gelukt, en dan nog per toeval, want 'k had een zet gedaan om mijn koningin te vrijwaren, waardoor ik plots de mogelijkheid had om hem schaakmat te zetten :D

zitten wel toffe spellekes bij wi, maar vice city draait er perfect op, dus momenteel beperk ik mij tot vice city in de plaats :D en schaken als ik mij moet bezighouden

Suriv

Dixit

GTA Vice rulez (shake)
en San Andreas? wat heb je nog allemaal uitgetest?

thekid

Dixit

Worms Armageddon werkte er niet op, kleuren waren totaal de mist ingegaan

SA heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien het een redelijk aangepaste engine is van vice city, verwacht ik geen problemen...

Met videostreaming wel problemen, vlc crashed bij het verspringen tussen nieuwsdeeltjes (vtm nieuws), net zoals windows mediaplayer 11 ook doet, maar oplossing heb ik gevonden door via vlc de stream te bewaren naar de harde schijf, en dan kijk ik wel achteraf naar het nieuws...

Den IIS heb ik geïnstalleerd ervan, maar nog niet mee zitten werken, da's voor later. Limewire draait niet, de interface gaat volledig in de mist, en is totaal onleesbaar gekomen... Als vervanging heb ik Cabos geïnstalleerd, die ik toch wel een stukske beter vind dan limewire, maar 't is volledig onbekend, hé :D

office packet nog niet geïnstalleerd, ga zien hoe openoffice reageert erop.

Windows defender (of wat het ook is) is verdorie vervelend, en 'k ga binnenkort eens zoeken om bepaalde de dingen uit te schakelen, maar is soms intressant... Sluit steeds de normale werking van de pc af, zelfs voor de domste dingen zoals bv een bestand hernoemen, totdat je toelaat om het te veranderen, of het annuleert, en ik vind da toch een "kl°te" programma op de Vista...

Verder is de interface wel heel leuk, het meeste gaat een stuk sneller om te bladeren en programma's te starten, een toffer startmenu (is nu een soort verkenner geworden, ipv menu's)...

Verder werkte aMSN niet, heb ik in de plaats wel Gaim kunnen installeren.

En als laatste, wmplayer 11 doet steeds mijn grafische driver crashen bij opstart, of wisselen naar het "now playing" vensterke... 'k heb dan uiteindelijk sonique geinstalleerd, maar kon evengoe winamp erop gezet hebben (was uit nostalgie :D)

nog vragen ;) kan alles wel maar vanaf 22u vanavond testen, wi, overuren

Suriv

Dixit

Klinkt veelbelovend (dream)
kga volgende week dat ook eens proberen:)
Maar zo te horen nog veel problemen....

thekid

Dixit

Ochja, kan evengoe aan mijn eigenste pc liggen hoor... En is inderdaad nog steeds in ontwikkeling, dus vrij normaal, ik denk niet dat deze versie meer fouten bevat dat indertijd Whistler, en het draait een stuk stabieler dan Windows 95/98/98se/Millenium/XP home (eerste editie)

maar den besten blijft (van windows dan) nog steeds den 2000 voor thuisgebruik en den 2003 voor servergebruik (persoonlijke visie dan, hé)

kinderziektes zijn normaal, hé, en het feit dat sommige applicaties er ook niet voor geschreven zijn, maakt dit geheel nog iets ingewikkelder... Het zal wachten worden op Vista software

+ wie weet is microsoft eindelijk eens op de goede weg door oudere programma's gewoon niet meer backward compatibel te maken... 't wordt eigenlijk eens tijd dat ze eens komaf maken met die ondersteuning voor zelfs windows 3.11 programma's, want da's de reden dat hun systeem zo "crashvaardig" is, ben er zeker van mochten ze enkel progs toelaten die pas draaien op een win2000 dat da een hele stap vooruit is... de rest zien we wel

btw, zouden we hiervoor niet beter een Windows Vista Beta 2 (RC1) topic maken, kunnen we iets beter discussieren, zonder dat het iets donkerder is om te lezen :s
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.92 % door thekid op maandag 19 juni 2006 om 18:00:12.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door thekid op maandag 19 juni 2006 om 17:56:38.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
heb het zo onleesbaar mogelijk gekopieerd, onze conversatie in wat is .dlm? maar zoals ik zei, zit nog op mijn werk, hé later misschien (tenzij martijn de ot berichten overzet naar deze thread :d ;) ;) ;) )

*edit*
Laat maar zitten, had effe niks te doen :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.97 % door thekid op maandag 19 juni 2006 om 18:01:26.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door Suriv op maandag 19 juni 2006 om 18:03:38.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Jij wérkt niet echt hé:d
^ Reactie #4 geschreven door thekid op maandag 19 juni 2006 om 18:41:50.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

jawel wi, alleen is het wat rustiger het laatste jaar, de meeste projecten zijn toch al klaar, en zeggen da'k er nog maar een goe 2 jaar werk :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.63 % door thekid op maandag 19 juni 2006 om 18:42:10.
^ Reactie #5 geschreven door Suriv op maandag 19 juni 2006 om 18:45:03.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

(thumbsup)
Kga ma niet verder offtopic gaan zkr, ...:d
^ Reactie #6 geschreven door thekid op maandag 19 juni 2006 om 19:16:35.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, nog eens mijn ervaring met Vista neerpennen, hé

De Visual Studio express pakketten werken er probleemloos op momenteel :D

Qua antivirus heb ik avast personal draaien, en werkt perfect.

Voor spyware is standaard windows defender geïnstalleerd, ben er maar matig "enthousiast" over.

Bij wijziging ip adres direct wordt gevraagd of dit een publiek of een privaat netwerk is, vind ik wel goe

Qua browsers is er niet direct iets standaards geïnstalleerd, wel kunt u vanaf het bureaublad direct de setup van IE7 runnen (is dus eigenlijk nog steeds gebundeld, maar anders hadde genen browser om mee te starten)

Firefox werkt perfect erop :D

Verschrikkelijk zijn de talloze pop-ups, zelfs als je maar de kleinste dingskes probeert te veranderen (bvb een bestand hernoemen, moet ge al 2x op continue klikken, da is al 2x teveel, mijn gedacht), vind da niet zo positief, steekt zelfs tegen op den duur, maar nog niet genoeg momenteel om het af te leggen (wil eerst eens weten in hoever die dingen maar blijven doorgaan)

Windows mediaplayer vind ik nog steeds verschrikkelijk om mee te werken, geef mij maar nen Sonique (niet meer in ontwikkeling), of de goeie oude winamp (versie 5 momenteel dacht ik), da's stukken eenvoudiger... Voor videospeler gebruik ik VLC in openGL rendering, en niet de standaard directX rendering (gewoonweg omdat bij de start en het einde van het filmke, uw scherm steeds gereset wordt, met opengl doet ie da niet)

Zoals gezegd, werkt limewire er niet op. Cabos werkt er wel perfect op, en is opensource, dus geen pop-ups, reclame, of vragen om up te graden...

met deze java incluis:
*edit*
java version "1.5.0_03"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_03-b07)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.5.0_03-b07, mixed mode, sharing)
*/edit*

Positieve punten die ik terugvond:
- De hele mooie achtergronden :D
- De nieuwe interface, is heel goed
- Beter takenbeheer in die zin dat bij het vastlopen van applicaties, dat de CTRL+ALT+DEL toets tenminste altijd reageert, ipv vroeger nog geregeld eens op de reset knop te moeten duwen (XP bvb)
- Het nieuwe startmenu, stuk eenvoudiger, en compacter

verder nog niet genoeg kunnen testen, dus 't zal voor later zijn

Ook zit media center geïnstalleerd, werkte goed, maar heb momenteel mijn tv kaart niet in de pc zitten, dus nog niet verder bekeken

Het welcome center vind ik ook wel nog intressant, en ook de personalize knop die ervoor zorgt dat uw beeldscherm eigenschappen toch een grote verandering doormaken bij vroeger ('t is toch iets anders werken)

Randinformatie

Voor da suriv begint, heb vroeger gestopt met werken :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.26 % door thekid op maandag 19 juni 2006 om 19:21:16.
^ Reactie #7 geschreven door Suriv op maandag 19 juni 2006 om 19:46:10.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Die talloze pop-ups, vanwaar komen die? komen die van het programma waar je de kleinste dinkstjes probeert te veranderen of, zoals je in ander topic al zei, van Windows Defender?

Vind jij WMP slecht? Ik vind dat een goed programma:)
En zit WMP 11 (beta fzo) al standaard op vista?

En kheb iets gehoord ivm doorzichtige schermen, klopt dat? En kheb al screenshots gezien van de verkenner waarin de mappen als ernorme dingen staan afgebeeld:s

Beeldscherm eigenschappen die veranderingen doormaken: hoedat?

En hoe zit het met Office 2007 (of hoe ze het noemen)? Is er daar al iets van te bespeuren op die public beta? En zo niet, kan je er Office XP/2003 op installeren?

Vele vragen, ma soit, ....:d
^ Reactie #8 geschreven door Frederic op maandag 19 juni 2006 om 22:21:00.
Frederic's avatar
Multiviteit: 277
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Over Office 12-vragen moet je hier terrecht :)
Office 12 is héél anders dan XP/2003, je muisknop is nu als het ware contextgevoellig.
Je kan, naast XP en 2003 ook 12 draaien zonder problemen. Wel is het zo dat standaard Office 12 als standaardopener wordt ingesteld, dus de bestanden die je ooit had gemaakt (bvb een word document) zal in 12 er héél raar uitzien. Microsoft heeft beloofd dit nog te fixen.
Waar ze niet van afwijken is het feit dat er een nieuwe start wordt gemaakt, dwz je krijgt een .DOC (97-2003) formaat en een .DOC (12) formaat, die onderling NIET compatibel zijn, hetgeen wel irritant is. Dit is een duwtje in de PDF richting (er zit trouwens standaard een PDF maker in ieder Office 12 applicatie)
^ Reactie #9 geschreven door thekid op dinsdag 20 juni 2006 om 00:05:21.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, die talloze dingen komen van Windows Defender, weet nu ook hoe het af te leggen, maar het stoort nog niet genoeg :D

Ja, ik vind windows mediaplayer slecht als je kijkt naar de alternatieven... Eenvoud in gebruik en dergelijke vind ik een heel goed punt van WinAmp, en heel krachtig, en niet zo "vervelend" in gebruik als mediaplayer... Wie weet is het door mijn ervaring voor windows mediaplayer 7 (of 6) uitkwam, en dat ik mij dan moest behelpen met andere tools zoals Sonique en Winamp...

Van doorzichtige schermen, ja, da klopt. Sommige zijn deels transparent, het startmenu is daar een voorbeeld van, is licht doorschijnend bij openen... De vensterrand zelf is het beruchte glas effect, wanneer de vensters niet gemaximaliseerd zijn, dwz er is een blur in de vensterrand en je kan wel degelijk iets opmaken van wat erachter zit, maar dan wazig... Wel leuke nieuwe interface

Ik bedoelde dat het een andere manier is om de eigenschappen van het beeldscherm (zoals resolutie, adapter, desktop, monitor, kleurdiepte) in te stellen, niet ingrijpend, maar 't valt toch op...

Ik ben nu net bezig met de public beta aan het installeren van Office 12, zie site van microsoft, nl: http://www.microsoft.com/office/preview/beta/getthebeta.mspx . Deze werkt volledig tot 1 februari 2007 (

Randinformatie

of andere tools die effect hebben beschikbaar komen
)
^ Reactie #10 geschreven door Suriv op dinsdag 20 juni 2006 om 07:50:52.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Over office 12: kheb gehoord dat de interface helemaal omgesmeten zal worden, en iets over een dikke balk vanboven. Tschijnt (!!) dat sommige mensen dat nogal ambetant gaan vinden. Klopt hier iets van? Gaan de mensen dat dan niet ambetant vinden?
Heeft iemand ondertussen al ervaring met office 12?

Is windows defender een beetje goed? Ik ik gok dat dat een anti-spyware programma is?

En nog een vraagje: denken jullie dat mensen vista gaan kopen? Want XP is voor velen al goed genoeg?
^ Reactie #11 geschreven door thekid op dinsdag 20 juni 2006 om 10:01:32.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ewel, ja, dienen office 12 ziet er op het eerste zicht nogal "idioot" uit... 'k weet dus niet of dit zo goed zal zijn, maar 'k heb er dan ook nog niet mee moeten werken, hé

Dien Windows Defender is de verderzetting van Microsoft Antispyware Beta, ge kunt al die ambetante meldingen probleemloos afleggen, dus, 't zit goed geïntegreerd in het systeem.

Vista kopen, da hangt ervanaf wat de prijzen ervoor zijn, maar het is zeker de moeite waard, ik zou het vermoedelijk zelf kopen :D

'k ga deze middag eens kijken om wat screenshots te nemen thuis...
^ Reactie #12 geschreven door SMG op dinsdag 20 juni 2006 om 14:40:25.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb office 2007 even geinstalleerd ;)
De pdf export is eruit vanwege problemen met adobe (het zal nadien gedownload kunnen worden als 'patch'
Er is een totaal ander formaat (nl achter elk basis formaat komt nu een x dus bvb .doc is dan nu .docx
De interface is ANDERS!!! Ikzelf ben er momenteel niet echt voor maar ik heb iemand dat niet echt veel met pc's werkt met die office laten werken en het is echt veel beter volgens hem. Hij kon wel degelijk dingen terug vinden die hij anders nooit zou vinden. Opdracht is dus een beetje geslaagd voor MS

Screenshots komen er aan ;) Ben nu SP1 van WIN2003 aan het installeren. Nadien komt Office 2007 met screenshots ;) (even geduld dus)
^ Reactie #13 geschreven door Martijn op dinsdag 20 juni 2006 om 15:42:38.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Die x achter elk bestandsformaat komt overigens omdat de gegevens nu in xml-formaat worden opgeslagen. De huidige generatie Office-producten zal die bestanden NIET kunnen inlezen, toch niet standaard (zoals dat was bij Office 2000 & XP). De functionaliteit zal nadien wel als patch beschikbaar gesteld worden, dus ook dat probleem... is er eigenlijk geen.

Voor de mensen die nog ietsje meer willen weten over die docx (en dergelijke): in feite zijn dit allemaal een soort van zip-bestanden. Probeer maar eens op de extensie van het bestand te veranderen in bijvoorbeeld .zip en het te openen met Winzip, Winrar en consoorten.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #14 geschreven door xboes op dinsdag 20 juni 2006 om 16:00:30.
xboes' avatar
Multiviteit: 501
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
en ik heb hier zo juist even de nieuwe outlook geïnstalleerd. Veel verschil qua layout is er niet, maar het geheel ziet er veel frisser uit dan de 2003-versie. Ook hier moet ik toegeven dat MS in de goede richting zit...
Qua functionaliteit (verbeteringen dan) heb ik hem nog niet echt goed kunnen testen, zit met examens...
^ Reactie #15 geschreven door Suriv op dinsdag 20 juni 2006 om 16:26:59.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Is het nu office 2007 of 12? Of is er nog geen naam voor?

En werkt OpenOffice erop? Wat vinden jullie trouwens beter op vista, openoffice of gwn office?
^ Reactie #16 geschreven door Martijn op dinsdag 20 juni 2006 om 16:29:13.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Office 2007 = Office 12, net als Office 2003 = Office 11 en Office XP = Office 10 = Office 2002 ;-).

Iedere suite zal zijn eigen aanhangers hebben vermoed ik.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #17 geschreven door SMG op dinsdag 20 juni 2006 om 16:30:21.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Oke het is dus getest ;)
Ik heb 17 screenshots voor je klaar staan:
CD key: Vraag achter cd key (die ik met veel plezier geeft ;))
Installatie: Een nieuwe Installatie die niet echt veel toont :p
Klaar: Installatie gedaan.
Product activatie: Activatie met Powerpoint op de achtergrond

Klaar met de eerste rommel nu de programma's:
Mijn favoriet: Powerpoint
Animatie: Hier kan je de animatie van die slide aanpassen > blijft een beetje zoals in 2003. Nogal een geluk wat dat was een goed systeem ;) (voor diegene die het willen weten: er zijn geen effecten bij gekomen :p)
Actieve help functie: De help functie is dus ook beter geworden (maar kan storend worden). Telkens als men over een functie komt krijgt met de help van dat onderdeel

Word:
Dikke knop linksboven: deze knop geeft je vooral keuzes van het bewaren en het openen (de vroeger file maar dan afgeslankt)

Access:
Beveiliging: Beveiliging is een punt geworden (net zoals bij 2003) maar nu zal hij niet af komen met een errorbox of 3 maar met een security alert
Tabel view: Een opgefriste tabelview die een beetje toffer is om mee te werken (maar wel tragen bij trage pc's)

Excel:
Excel optie: Hier zie je terug de layout een beetje die productiever moet werken
Font enz: Als je de font veranderd zal hij dit direct aanpassen om je een preview te tonen. Dus ga je over de verschillende kleuren zal hij je tekst meteen aanpassen zodat je alles meteen kan zien ;)

XML formaat:
Zoals Martijn al zei er is een nieuw formaat (dat momenteel nog niet ondersteunt word door andere programma's maar dat zou natuurlijk wel de bedoeling worden) Dit is ook het formaat waar office een ISO formaat van wil maken als ik mij niet vergis (bron)
Formaten op een rij: Hier krijg je de formaten eens op een rijtje. Je ziet meteen dat ze soms wel stukken kleiner zijn als de normale formaten. Ook zijn er bij de icoontje telkens 2003 op geplaatst als het gaat om het 'oude' doc, xls, ppt formaat.

Outlook:
Mail: Mailtje
RSS (eindelijk *zucht*): De ondersteuning voor RSS in outlook. Het is eindelijk een feit na lang wachten!!!
RSS: Even uittesten op multidesk.be (dit betekend dus dat je een nieuw icoontje moet klaarstomen Martijn ;))
Office diagnostics: Nieuwe functie die je computer blijkbaar test voor het gebruik van office. (kalender op de achtergrond)
De kalender: de outlook kalender natuurlijk niet vergeten. Spijtig dat ik de functie niet vond om een kalender te importeren vanuit het web :-/

Enkele opmerkingen van mijzelf:
Als je een tekst selecteerd dan komt er ineens de basis format die je kan toewijzen.
Een beetje zwaar als je een trage pc hebt
het dubbelklikken op de linkerboven balk kan niet meer :'( (die stomme knop staat in de weg ;))

Zo het zit erop. Ik hoop dat je hiermee een beetje wijzer door bent geworden. Ik dank natuurlijk de persoon die het voor mij heeft gedownload want anders kon ik dit nooit installeren (ik zou het toch nooit gedownload hebben uit mijn eigen)
Als er nog vragen zijn of opmerkingen stel ze maar gerust ;)

Randinformatie

PS: Martijn als je de identificatie gegevens wilt hebben voor de RSS van outlook mag je altijd een PM sturen. Zal office nog even op mijn virtuele laten staan ;)

/edit
Voor mij OpenOffice: Zeer goed programma. Helaas de mensen die het best kunnen gebruiken weten niet dat het bestaat of zitten al met hun Works opgeschept (waar ze eigenlijk niet om vroegen)
Office zelf: Ik vind het persoonlijk een van de betere programma's van MS. Je hoort wel vaak mensen klagen maar echt veel betere programma's zijn er niet. Helaas is MS nogal tegen andere en ondersteunen ze geen andere formaten zoals het ODT formaat. Hiervoor moet ik dus openoffice installeren omdat ik soms eens zulke bestanden binnen krijg.
Vergelijking OpenOffice - MS Office: OpenOffice: nogal traag. Draait moeilijk om mijn minder krachtige laptop (terwijl MS Office 2003 er perfect op draait). Natuurlijk het minpunt is de prijs van MS office ;) Maar momenteel moet ik mij hier geen zorgen om maken omdat ik toch mijn licenties krijg van mijn school. Als het natuurlijk zo ver komt zal ik met plezier overstappen hoewel ik office zeker zal missen.

/edit 2
Outlook: een iets of wat meer gevulde kalendar ;) heb dan uiteindelijk de instelling gevonden

+ punt: De accounts zijn overzichtelijker geworden
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.04 % door SMG op dinsdag 20 juni 2006 om 17:17:56.
^ Reactie #18 geschreven door Suriv op dinsdag 20 juni 2006 om 17:17:18.
Suriv's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Thx voor al je moeite SMG:)

en qua functies in office 2007? Zijn er wat bijgekomen of zijn het alleen verbeteringen van oude functies?
^ Reactie #19 geschreven door SMG op dinsdag 20 juni 2006 om 17:23:11.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als je het mij vraagt zijn er geen enkele functie bij gekomen tenzij het gedoe van op afstand aan een docuement werken.

Voor de gewone consument is office 97 zelf nog goed genoeg. Ik zie het nut er niet van in om te upgraden! Het zou zinloos zijn om er geld aan uit te geven als je de functies niet gebruikt.
=> Als je het mij vraagt werkt ongeveer 85% van de wereld met Office en nog geen 5% beseft wat hij heeft, wat het kan. Deze mensen zouden veel beter af zijn met OpenOffice dan MS office.

BVB heb jij ooit al eens een Macro geschreven in word zelf? Ik toch nog niet hoor. Ooit al eens enquêtes doorgestuurd en als je die terug krijgt precies zien wat die persoon veranderd heeft zonder enig zoekwerk? Ik niet. Ooit met 5 man tegelijk aan 1 document gewerkt? Ik niet enz.

Ooit al eens een brief getypt? Ik wel > en dit kan je zelfs met Wordpad. Waarom hebben sommige mensen Office vraag ik mij dan af (hebben ze geld teveel?)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.53 % door SMG op dinsdag 20 juni 2006 om 17:24:23.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten