Multidesk.be » Forums » Sitechecks » layout check (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door EYEball op donderdag 6 april 2006 om 10:50:52.
EYEball's avatar
Multiviteit: 186
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik ben aan een nieuwe layout bezig voor de site van onze taekwondo-club.
Je kan de voorlopige testpagina hier bekijken.

enkele opmerkingen:
-de achtergrond is momenteel nog niet hoe het moet zijn, maar daar wordt aan gewerkt. Nu staat er enkel een strook bovenaan omdat het een bijna vierkant prentje is, dit wordt aangepast naar een smalle lange rechthoek die ik op repeat-x zal zetten.

-over de letters van de banner zijn we hier wel vrij tevreden, maar misschien mag de schaduw een beetje zachter? Nu vinden sommigen hier de schaduw goed, anderen een beetje te scherp :p Graag jullie mening hierover.

-Is de navigatie duidelijk genoeg? (Enkel de eerste link 'Home' zal werken, de andere verwijzen naar pagina's die nog niet online staan.)

-Wat kan ik veranderen aan de witte achtergrond waar de navigatie en de tekst instaan? Ik zou die graag een beetje laten uitspringen tov. de achtergrond, maar ik weet niet zo goed hoe. Of is die witte achtergrond daar wel goed.

-Ik was ook aan het denken om de letters niet zwart, maar donkerblauw te maken. Maar dan ben ik wel een beetje bang dat de site algemeen 'te blauw' gaat ogen. Wat vinden jullie hiervan?

Een hele hoop opmerkingen van deze kant :) Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Als jullie nog aan iets anders denken, post het zeker en vast.

alvast bedankt
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op donderdag 6 april 2006 om 10:57:43.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vind het menu echt geslaagd, netjes. De banner bovenaan vind ik inderdaad te scherp, maar dat is smaak zoals je zelf al insinueerde.

Qua tekst in het midden zou ik de kleur zwart laten, maar de lettergrootte verkleinen en de tekst laten uitvullen. Eventueel kan je je titels cursief maken, oogt waarschijnlijk ook mooi in deze smalle lay-out.

Voor de rest oogt die lijn rond je kader een beetje raar, omdat hij aan de ene kant er niet is (of heel licht is misschien).

Eventueel kan je de banner bovenaan ook aanklikbaar maken, zodat hij je terugstuurt naar de homepage.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door buddha op donderdag 6 april 2006 om 11:02:16.
buddha's avatar
Multiviteit: 107
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Aloha EYEball,

Ziet er goed uit. Doe je zelf ook aan tkd? Heb het jarenlang beoefend. Misschien een detail maar de letters (tekens) zijn -volgens mij- Chinees en niet Koreaans. Misschien hier Koreaans voor zoeken?

Alvast veel succes met de site! Ik ga deze zeker en vast opvolgen.

Adios,

buddha

Happiness is a journey not a destination, work like you don't need money, love like you never been hurt, and dance like no one's looking
^ Reactie #3 geschreven door EYEball op donderdag 6 april 2006 om 12:42:36.
EYEball's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Jaja buddha, ikzelf doe al 14 jaar taekwondo. Ik ben secretaris van onze club en de enige die iets of wat kennis heeft van websites maken, vandaar :p
Die tekens kunnen best chinees zijn, onze trainer heeft die achtergrond gemaakt in photoshop. Daar kan hij dan weer goed mee overweg :)
Misschien kan hij er idd eentje maken met koreaanse tekens, ik zal het zeker melden.

Ik zal zeker de uiteindelijke versie ook hier posten, dan kan je eens rondneuzen :)

@Martijn:
Super dat je het menu geslaagd vindt :) Ik heb een beetje met photoshop leren werken door dit menu te maken :p Echte kenners doen dit waarschijnlijk ietsje sneller, ik ben er toch wel een tiental uren mee bezig geweest om alles uit te zoeken :)

Zou je de kader rond de tekst weglaten of juist helemaal laten zien?
Nu is het zo, boven en links geloof ik staat er een zwarte lijn, onder en rechts een witte. Ik dacht dat als de definitieve achtergrond er stond, dat de tekst enzo dan ogenschijnlijk een beetje dieper zou liggen.

alvast bedankt voor de reacties :)
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op donderdag 6 april 2006 om 12:50:16.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Feit is dat deze aanpak ietsje origineler is dan een helemaal zwarte kader. Ik denk dat je best even afwacht tot de definitieve achtergrond er staat, want dat kan toch wel anders overkomen.
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door EYEball op donderdag 6 april 2006 om 13:00:08.
EYEball's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb nu de tekst een beetje kleiner gemaakt, dit oogt idd beter vind ik zelf ook.
De cursieve titel is ook wel netjes vind ik zelf. Misschien moet ik die een beetje vetter zetten?

Als ik tijd heb zal ik die banner eens proberen te veranderen.

edit:
De tekst uitvullen vind ik persoonlijk nooit mooi, misschien komt dat bij deze tekst beter uit omdat ie allemeel hetzelfde is, maar bij een normale tekst vindt ik links uitlijnen beter :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 28.63 % door EYEball op donderdag 6 april 2006 om 13:03:34.
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op donderdag 6 april 2006 om 13:02:34.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
_O_ die aziatische tekentjes over de hele pagina zou leuk zijn :D
^ Reactie #7 geschreven door EYEball op donderdag 6 april 2006 om 13:04:38.
EYEball's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 06/04/2006 13:02:34:

_O_ die aziatische tekentjes over de hele pagina zou leuk zijn :D

Daar wordt een gewerkt :)
Zal waarschijnlijk iets voor volgende week zijn.
^ Reactie #8 geschreven door Martijn op donderdag 6 april 2006 om 19:16:06.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voor snel te kijken hoe een tekst oogt, kan je best gebruik maken van eentje van Lipsum.com :).
Martijn Wouters
^ Reactie #9 geschreven door EYEball op vrijdag 7 april 2006 om 13:24:54.
EYEball's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Martijn op 06/04/2006 19:16:06:

Voor snel te kijken hoe een tekst oogt, kan je best gebruik maken van eentje van Lipsum.com :).

Dus daar haalt iedereen die teksten altijd vandaan :)
Weeral iets bijgeleerd vandaag, whoehoe.
^ Reactie #10 geschreven door EYEball op vrijdag 7 april 2006 om 22:32:34.
EYEball's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb net de banner bovenaan een andere shaduwkleur gegeven.
Is dit beter dan de vorige vinden jullie? Of moet ie nog een beetje waziger toch?
De vorige shaduw was zwart en daardoor was de tekst zelf minder goed leesbaar dan nu.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten