Multidesk.be » Forums » ASP » Unspecified error (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door SMG op maandag 6 maart 2006 om 21:58:56.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Eigenlijk een nogal veel voorkomend probleem denk ik.
Ik maak een webpagina in ASP en als ik ze uitprobeer lukt alles als ik altijd lang wacht tussen elke actie dat ik onderneem. Als ik rap achter elkaar op links enz druk krijg ik een leuke error: Unspecified error
De webpagina is gelinkt aan een access databank (hier ligt het probleem ~ diene brol kan geen meerdere connecties aan als je het mij vraagt) maarja goed...
Kent er toevallig iemand een oplossing voor mijn probleem of misschien tips om deze error minder te laten verschijnen.
De code is volgens mij allemaal wel goed want het werkt (soms)
Zou het aan de grootte van de databank liggen? Ze is nl 36MB groot (ik denk eerder dat dit kan leiden tot een langere periode wachten voor het lezen maar toch geen error!?)

mvg ~ alvast bedankt

TheNight
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 12 maart 2006 om 13:35:07.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik denk dat ik de oplossing heb voor mijn probleem:
Je mag maar 10 connecties hebben met IIS 5.1 :'(

Dixit

Bron: Microsoft IIS 5.1

IIS 5.1 for Windows XP Professional is designed for users developing a Web service for home or for office use. It can service only 10 simultaneous client connections, only one Web site, and it does not have all the features of the server versions. IIS replaces the Personal Web Service (PWS), which was found in earlier client versions of Windows. PWS cannot be upgraded to run with Windows XP.

Dus als ik dit probleem wil opslossen zal ik mijn Windows 2003 Server moeten installeren of wachten :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.47 % door SMG op zondag 12 maart 2006 om 13:35:39.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 28 januari 2007 om 13:43:37.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Maar het aantal simultaneous client connections is niet gekoppeld aan licenties. Of is dit toch het geval? Kunnen de 10 connecties zonder licenties worden verhoogd?
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op zondag 28 januari 2007 om 13:50:50.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat is een ander soort aantal connecties geloof ik; dacht dat dat te maken had met Active Directory en toestanden. De beperking in Windows XP is specifiek van toepassing op IIS, omdat dat besturingssysteem in feite niet bedoeld is als webserver.

Indien je nog vragen hebt, start je best een nieuw onderwerp; zo blijft alles overzichtelijk :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door thekid op dinsdag 30 januari 2007 om 10:36:21.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat ook kan helpen is je database geregeld eens te comprimeren en herstellen, maakt de access db een stuk kleiner, en ook beter voor de werking samen met IIS. Hangt inderdaad ook wel af op welke server hem staat.

Nu als je goed wenst te testen, MySQL installeren of de gratis SQL Express Edition van Microsoft. Beide databasesystemen worden al goed ondersteund op de meeste hosts, en dan ben je tenminste van dienen access af ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 30 januari 2007 om 10:36:21.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat ook kan helpen is je database geregeld eens te comprimeren en herstellen, maakt de access db een stuk kleiner, en ook beter voor de werking samen met IIS. Hangt inderdaad ook wel af op welke server hem staat.

Nu als je goed wenst te testen, MySQL installeren of de gratis SQL Express Edition van Microsoft. Beide databasesystemen worden al goed ondersteund op de meeste hosts, en dan ben je tenminste van dienen access af ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten