Multidesk.be » Forums » Sitechecks » [Sitechecks]www.Coen-Design.be (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op vrijdag 27 januari 2006 om 16:51:53.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo iedereen,

Ik zou mijn site willen laten checken op de volgende punten:

- Code
- Laadtijd
- Design
- Overzichtelijkheid

Eigelijk alles wat je kan bedenken.

URL:www.Coen-Design.be
LET OP: Mijn site wordt in een frame geopend door de forwading domein. Als je me "originele" site wilt zien.Klik Hier!

Bedankt, :)
^ Reactie #1 geschreven door Meesje op vrijdag 27 januari 2006 om 17:07:14.
Meesje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 424
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo Coen,

De site oogt voor mij vrij sober en ordelijk.

Toch nog een paar opmerkingen :

- Ik zou een andere kleur kiezen voor dat groen omdat dat behoorlijk snel irriteert aan de ogen.
- De code is niet valid.
- Het duurt vrij lang om te laden.

Voor de rest, keep up the good work:)
thanks multidesk!
^ Reactie #2 geschreven door een gast op vrijdag 27 januari 2006 om 17:11:58.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Meesje op 27/01/2006 17:07:14:

Hallo Coen,

De site oogt voor mij vrij sober en ordelijk.

Toch nog een paar opmerkingen :

- Ik zou een andere kleur kiezen voor dat groen omdat dat behoorlijk snel irriteert aan de ogen.
- De code is niet valid.
- Het duurt vrij lang om te laden.

Voor de rest, keep up the good work:)

Bedankt voor de tips :) Maar omdat me site in een frame wordt geopend komt door me domeinnaam. Het domein is geforward naar: http://home.planet.nl/~keijz582/CoenDesign/

Binnekort krijg ik ook "professionele hosting + .nl domeinnaam.
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op vrijdag 27 januari 2006 om 17:15:23.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik moet zeggen dat het groen vreemd oogt, in beide layouts.
Ik zou je menu ook anders doen, want zo'n grote knoppen voor zo'n klein vak: oogt vreemd.

Valideer je code ook eens ;).

Voor de rest: snelheid is ok, wat me normaal lijkt voor een hosting bij je provider.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door een gast op vrijdag 27 januari 2006 om 17:20:57.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Martijn op 27/01/2006 17:15:23:

Ik zou je menu ook anders doen, want zo'n grote knoppen voor zo'n klein vak: oogt vreemd.

Voor de rest: snelheid is ok, wat me normaal lijkt voor een hosting bij je provider.

Ja, ik wil me site ook valideren maar dan krijg ik een vage foutmelding:

Sorry, I am unable to validate this document because on line 12 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

Link: Klik!
^ Reactie #5 geschreven door een gast op vrijdag 27 januari 2006 om 17:22:03.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Gast op 27/01/2006 17:20:57:

Dixit

Dixit Martijn op 27/01/2006 17:15:23:

Ja, ik wil me site ook valideren maar dan krijg ik een vage foutmelding:

Sorry, I am unable to validate this document because on line 12 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

Link: Klik!

En aangezien ik niet goed in Engels ben kom ik er niet uit (ik ben nog maar net 12(blush)) Effe zn vertaalmachine gebruiken.
^ Reactie #6 geschreven door Martijn op vrijdag 27 januari 2006 om 17:32:29.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je encodering is fout. Je gebruikt op lijn 12 een teken dat niet ondersteund wordt in de gebruikte code set :).
Martijn Wouters
^ Reactie #7 geschreven door Ocean_Eyes op vrijdag 27 januari 2006 om 22:59:00.
Ocean_Eyes' avatar
Multiviteit: 165
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Misschien ook eens de spelfouten uit je site halen.
Nog een klein detail, als je op de pagina mogelijkheden komt, verspringt je hele frame naar links! Bij de rest is het terug dezelfde afstand.
Mvg Wim

---------------------------------------------------
Moyaert: Rolluiken - Zonwering
Email: info[at]moyaert.be
^ Reactie #8 geschreven door een gast op vrijdag 27 januari 2006 om 23:19:32.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Ocean_Eyes op 27/01/2006 22:59:00:

Misschien ook eens de spelfouten uit je site halen.
Nog een klein detail, als je op de pagina mogelijkheden komt, verspringt je hele frame naar links! Bij de rest is het terug dezelfde afstand.

Dat komt doordat Firefox geen scrolbalk heeft als dat niet nodig is. Dat ligt niet aan de site maar aan FireFox, in Internet Explorer werkt het wel goed.

Maar welke schrijffoutjes heb je kunnen ontdekken?
^ Reactie #9 geschreven door thekid op vrijdag 27 januari 2006 om 23:47:43.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mooi gemaakt, zeker gezien je leeftijd... Mooie strakke sobere stijl...

Tot zijn er wel een paar dingen die te veranderen vallen, alhoewel dit ook eigen voorkeur kan zijn natuurlijk :D

Allereerst, je contact pagina... Dit zou je moeten proberen te schrijven met een formulier. Het is nl niet zo verstandig wanneer je je email nalaat met het perfecte formaat voor de spam robots... Daar zou je dus best een formuliertje voor schrijven, evt doorgelinkt naar een externe host die wel asp/php ed ondersteunt...

Ten tweede, zou ik zeggen, je buttons, deze zijn mijns inzien niet te groot, het past zeker bij je design, enkel, de aanklikbare ruimte is heel klein... Daar zou je evengoed kunnen opteren voor onmouseover effecten.... Als je over de menuknop gaat, verandert alsook de achtergrond van de menuknop (oplichten ofzoiets)...

Nu, voor andere dan IE browsers is dit poepsimpel, je gaat gewoon naar je css bestanden en je doet er een :hover bij...

CODE
  1.  
  2. div.menubutton
  3. {
  4.  background-image: url('imagelink.jpg');
  5.  cursor: default;
  6. }
  7.  
  8. div.menubutton:hover
  9. {
  10.  background-image: url('imagelinkover.jpg');
  11.  cursor: pointer;
  12. }
  13.  

Et voila, je hoeft zelfs niets te veranderen aan je html pagina's, da werkt automatisch ;). Dit natuurlijk vrij basis, dit kun je uitbreiden naargelang je wensen ;). Wil je bij onclick ook een andere achtergrond, kun je nog de :active optie gebruiken, etc...

voor ie iets anders
CODE
  1.  
  2. div.menubutton
  3. {
  4.  background-image: url('imagelink.jpg');
  5.  cursor: default;
  6. }
  7.  
  8. div.menubutton:hover, div menubuttonOver
  9. {
  10.  background-image: url('imagelinkover.jpg');
  11.  cursor: pointer;
  12. }
  13.  

in html
CODE
  1.  
  2. <div onmouseover="this.className='menubuttonOver';" onmouseout="this.className='menubutton';" onclick="this.className='menubuttonActive';">
  3.   Inhoud div
  4. </div>
  5.  

Er trouwens bij vermeld, dit werkt op alle tags, de 2de oplossing in alle browers... In IE werkt de 1ste methode enkel op links...

Iets meer samenhang in je ontwerp brengen... In dit opzicht, de foto's op je pagina's bij bepaalde onderwerpen. Dit is het probleem, probeer in alle onderwerpen een foto'tje te gebruiken... Of dit nu links of rechts uitgelijnt staat, daar mag je in variëren, maar niet 1 keer rechts uitgelijnt naast de tekst, 2 keer links boven de tekst, en 2 keer niks... Lijn ze uit naast de tekst (links of rechts), en probeer dit voor alle pagina's... Het stoort zeker niet, en het maakt je website nog ietsje aangenamer...

Nu deze post spreek ik mezelf tegen, maar gebruik duidelijke zinnen op je website, met genoeg leestekens ertussen... De laatste zin van je FAQ is 1 hele lang zin in 1 stuk. Je zou er beter wat leestekens tussen plaatsen, eventueel opsplitsen in 2 of meer zinnen.

Nu, dit is misschien een pijnlijk punt, maar je prijzen, ze zijn laag, dat geloof ik best, maar ze zijn iets te laag... Je bent natuurlijk pas begonnen, en daar moet je nu over denken, ik zou deze prijs eerder als een introductie prijs nemen, 1ste jaar deze prijs, dan verdubbelen van prijs... Niet zozeer omdat je andermans werk zult inpikken, maar omdat uiteindelijk mensen ervan zullen profiteren... Dus een tikkeltje hoger kan zeker geen kwaad, maar dat is mijn opinie...

Spelfout, nee, maar wel tikfout gevonden ;) op je intro pagina dan nog

Dixit

... en logo's ontwerper -> logo's ontwerpen

anders heb ik er niet direct gezien...

het is een mooie site, en je hebt zeker veel talent

Randinformatie

sorry voor de lange post :( :D

* EDIT *
Tik/Spelfoutjes:
- Kijk snel eens rond ...

Grammatica:
- mocht u hierna nog vragen hebben ...
- (ik zou niet "altijd nog" maar gewoon "altijd" gebruiken (zelfde zin ;))
- ... voor een hele nieuwe... -> voor een geheel nieuwe website

Opsplitsen:
-> Voorbereiding:
- U voorziet ons van uw keuze ivm stijl, kleuren, wensen, logo's.
- U geeft ons de nodige teksten door, met vermelding van de pagina waarop ze moeten komen
- U stort een bedrag van 20,00 €
-> Design:
- Wij maken een ontwerp op van 1 pagina.
- U keurt het huidige ontwerp, en deze wordt veranderd naar uw wensen
- De rest van de site wordt opgemaakt
-> Aflevering = Afhandeling
- Wij mailen u het project, of wij plaatsen het online op een door u gespecifieerde FTP - account

-> Mogelijkheden
U maakt uw keuze uit de standaard layouts. Deze layouts worden aangepast naar uw specificaties. Voor een basiswebsite met 3 pagina's betaald u EUR 20,00. Voor elke bijkomende pagina wordt er EUR 5,00 gevraagd.
-> Herontwerp oude site
Ook deze service bieden wij u. We steken uw oude webstek in een nieuw jasje, zodat u terug over een "volledig" nieuwe website beschikt. Per pagina wordt hier EUR 2,50 voor gevraagd.
-> Nieuwe site aanmaken
Wenst u een ander design, dan kunnen wij deze voor u maken. U bepaalt het design, of laat het door ons creëeren op basis van een bedrijfslogo of bedrijfskleuren. Voor deze formule betaald u EUR 30,00 voor het basisdesign en 3 bijkomende pagina's. Voor elke bijkomende pagina wordt er EUR 5,00 gevraagd.

Heeft u een vraag? Wenst u een nieuwe website? Wilt u bij ons adverteren?
Vul dan onderstaand formulier in, en wij contacteren u zo snel mogelijk terug.

------

Nu, nog even vermelden, ik heb "ik" naar "wij" of "ons" veranderd, gewoon om het iets zakelijker te laten klinken...

*END EDIT*
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.05 % door thekid op zaterdag 28 januari 2006 om 00:14:08.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #10 geschreven door een gast op zaterdag 28 januari 2006 om 11:09:37.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@thekid Heel erg bedankt voor uw reactie! Aan zoiets heb ik wat! Ik heb meteen alle schrijffoutjes etc. veranderd.

Het is jammer dat mijn gratis Internet Provider host geen PHP of cgi ondersteund, daarom kan ik geen formulier aanmaken en met html wordt het zo raar. (eerst invullen en dan via outlook versturen) Maar binnekort ga ik overstappen naar een betaalde host incl. .nl domein :)
^ Reactie #11 geschreven door Martijn op zaterdag 28 januari 2006 om 11:11:38.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Misschien handig voor je momenteel, maar ondersteunt je provider ook geen aantal standaard scripts? Het is namelijk zo dat sommige providers je bijvoorbeeld een gratis gastenboek, teller, formulier, etc. aanbieden (CGI) dat je dan wel kan gebruiken :).

Best eens de webpagina van je provider raadplegen of gewoon deze contacteren; met informeren doe je vooralsnog niets verkeerds.

// Edit: wat ook een mogelijkheid is (natuurlijk bij jouw website iets minder efficient), is een afbeelding van je e-mailadres maken, net zoals dat hier op Multidesk.be gebeurt op de ledenpagina's.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.79 % door Martijn op zaterdag 28 januari 2006 om 11:12:25.
Martijn Wouters
^ Reactie #12 geschreven door een gast op zaterdag 28 januari 2006 om 12:07:01.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@thekid Bedankt voor die hover tip. Maar kan ik van dat vak ook een hele link maken in me CSS?
^ Reactie #13 geschreven door thekid op zondag 29 januari 2006 om 04:34:51.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wel niet direct nen link, maar wel via javascript oplosbaar, hé

CODE
  1.  
  2. <div onclick="this.className='menubuttonActive'; document.location.href='contant.html';">
  3. inhoud
  4. </div>
  5.  

btw, tijd om u te registreren, hé, ge hebt al veel te veel posts gemaakt :D :D ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #14 geschreven door een gast op zondag 29 januari 2006 om 10:47:50.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 29/01/2006 04:34:51:

wel niet direct nen link, maar wel via javascript oplosbaar, hé

CODE
  1.  
  2. <div onclick="this.className='menubuttonActive'; document.location.href='contant.html';">
  3. inhoud
  4. </div>
  5.  

Het wilt niet werken..
^ Reactie #15 geschreven door Martijn op zondag 29 januari 2006 om 11:39:02.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat je natuurlijk ook kan proberen, en dan oplost wat je wil bereiken, is werken met een lijst. Via CSS kan je zo de menu items eerst horizontaal plaatsen en daarna de 'boxen' vergroten :).

Deze pagina kan nog serieus van pas komen, alsook deze. Moest je daar nog niet mee geholpen zijn, kan je altijd je licht eens opsteken bij een van de ander voorbeelden op die website.

Succes!
Martijn Wouters
^ Reactie #16 geschreven door een gast op woensdag 15 maart 2006 om 19:46:24.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
beste jongen,

ik snap dat je 12 bent..voor je leeftijd proficiat met de fatsoenlijke website. Heb je netjes gedaan. Leuk dat je CSS, Javascript en HTML beheerst. Super. Toch hier even een paar pointers:

1. leuk rond frame - veel te groot, met te grote knoppen
2. raar lopende zinnen soms. Opbouw van een zin is belangrijk. net als de opbouw van een website. Deze kan ik ook niet echt als logisch inschatten.
3. heb je rondgekeken bij de concurrenten wat deze voor de diensten/producten rekenen?
4. Houd er rekening mee dat je aardig afgeblaft kan worden over internet, maar vrees niet, dat gebeurd zelfs de beste.

1 zwaarder puntje van kritiek.. en doe hier astjeblieft wat mee:

JE BEREKEND BELACHELIJK LAGE PRIJZEN VOOR JE DIENSTEN/PRODUCTEN.
Op deze wijze help je:
1) jezelf naar de kloten
2) niemand gaat je serieus nemen
3) de gehele branche keihard naar de kloten

als laaste tip van een oud professional op dit gebied en op Marketing gebied (ik weet dus wel waar ik over spreek)

Verdiep je nu in .php en bouw een eigen CMS wat zo door en door ontwikkeld is dat je het kunt verkopen aan een groot bedrijf. Daar zit nu geld in. niet in de website branche. Dat is voorbij. De Meeste mensen bouwen als hobbies sites en denken er hiermee te komen. Tevens kun je met frontpage vrij gemakkelijk een website maken.

Dan nog als allerlaatste, mocht je toch ondanks dit alles door willen gaan met je, op het eerste zicht, goed lijkende werk, zorg dan dat je altijd je codes goed structureerd. als volgt bijvoorbeeld

<a>
<b>
<c> asdfasdfasdf </c>
</b>
</a>

dit houd het niet alleen voor jezelf overzichtelijk maar ook voor iemand die later je code misschien overneemt. Het is maar een tip en ik heb er niet op gelet of je dat ook al doet of niet.. maar gebruik het maar eens.. je zult zien dat het overzichtelijker werkt.

met vriendelijke groet
Jay
gerentenierde designer
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten