Multidesk.be » Forums » .Net » [C#] Sidescroll spelleke (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op zaterdag 7 januari 2006 om 02:39:37.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mja,

bedoeling is dus een ietwat 2D sidescrolling space spelleke te maken
Momenteel werkt het sterrenveld al (maar zal wel nog iets aangepast worden), en kunnen er al kogels afgeschoten worden...

'k hoop naarmate de nacht vordert nog meer updates te kunnen geven (obstakels / vijanden / wat levels)

C#
DirectX (momenteel 640x480 resolutie)
Nog geen directxInput gebruikt, momenteel nog windows input (geeft af een toe wat problemen)

Controls: pijltjes + spatiebalk

comments, allé ja, hier, hé

* known bugs :D
- ge moet framework v2 staan hebben om de install uit te voeren
- 't gaat momenteel nog iets te snel op mijnen pc, maar ik hoop dat daar betering inkomt naarmate er meer mogelijkheden komen)
- duurt soms wat lang om op te starten (bij het laden van de graphics, althans durende debuggen, eenmaal ik het uitvoerde werkte het een stuk rapper)
- bij alt-tab ga je een surfacelost exception krijgen, 'k ga da nog in nen try/catch plaatsen om dit te vermijden...

Bijlage: 53d494887849f85bec1c0ca6e10d8507.zip
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op zaterdag 7 januari 2006 om 12:00:05.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wow fullscreen :p.

Werkt wel lekker vlot moet ik zeggen, is leuk.
Wel een redelijk groot schip en grote kogels tov de snelheid vind'k; misschien dat beter verkleinen, hoewel dat die vlotheid dan ook wel zal verminderen... Misschien dat dat ook wel te maken heeft met die resolutie?

Voor de rest, lijkt me goed. Afsluiten enkel via alt + F4?
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door thekid op zaterdag 7 januari 2006 om 12:21:51.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
neeie, je kan ook afsluiten via ESC :D

heb het nu in 800x600 verandert, is gelukkig nog redelijk eenvoudig aanpasbaar, sterren iets veranderd, 'k ga dan later nog eens nen update doorsturen :D

heb ook de motoren wat vertraagt zodat deze nu effectief "gloeien" ipv flikkeren :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door thekid op zondag 8 januari 2006 om 17:55:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kleine update gebeurd

overschakeld naar 800x600
sterrenbeeld verbeterd
al wat screenbuilding graphics toegevoegd

is hierbij gevoegd enkel de binary, geen setup

Bijlage: 9792b5ab43e1311333d8b9e5efd3a145.zip
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op zondag 8 januari 2006 om 18:19:26.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Loop wel niet meer zo soepel nu vind ik.

Je kan met je 'spaceship' ook buiten de grenzen van je zichtbare scherm gaan (die grijze balken boven en onder).

Schieten gebeurt niet meteen als je op je spacebar duwt, maar pas als je hem een tijdje ingedrukt houdt :).

P.S. What's with the snake on the icon? :D
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door thekid op zondag 8 januari 2006 om 18:30:32.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ahja, 'k vond niet direct een icoontje en da was nog eentje van een oudspelleke van mij, in C++ dos geschreven, 'k zeg, 'k ga er dat dan maar bij hangen :D


- snake spelleke :D -
Bijlage: 04c2bb55d247dcc6ed00a06c83bc2503.zip
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Martijn op zondag 8 januari 2006 om 18:37:32.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Multidesk.be - games corner 8-).

Whieeee kijk die slang gaan! :p.

'k Vraag me wel serieus af wat er in die appels zit, want die gaat opeens SERIEUS veel sneller :D.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #7 geschreven door thekid op zondag 8 januari 2006 om 18:41:02.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
je kan de snelheid aanpassen he martijn :D da spel heb ik al een tijdje geleden geschreven wi :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #8 geschreven door thekid op maandag 16 januari 2006 om 03:57:57.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
grootte update

vanaf nu kunde effectief spelen :D

enjoy ;)

Bijlage: 474b806389585ca110c26c8a5c174d84.zip
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door NightCreature op maandag 16 januari 2006 om 12:23:07.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
heb je directx 9 hiervoor nodig mischien wel handig omdat er ook bij te vermelden
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #10 geschreven door Martijn op maandag 16 januari 2006 om 13:26:52.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nice :d.

Goed gedaan dat die kogels een 'break' krijgen als je de spacebar blijft induwen. Wel beetje irritant dat die 'koekses' (ah 't zijn asteroiden?) opeens kunnen verschijnen in't midden van uw scherm :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #11 geschreven door thekid op maandag 16 januari 2006 om 13:40:28.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
juist ja, ge hebt editie directx2005(dec) nodig, is af te halen van http://www.microsoft.com/directx

ja, 'k weet het, ga die asteroïdes nog verplaatsen... Heb naar hogere graphics kunnen gaan door een paar upgrades in de tekencode :D

...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #12 geschreven door thekid op dinsdag 24 januari 2006 om 02:31:09.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nogmaals een update, dit keer iets meer gameplay gewijs

- met toets T kun je nu ook het traject van de inkomende metroïdes volgen, bevindt je jezelf op een rode lijn, best wat bijsturen ;-
- hoe heviger de schade aan je ship, hoe meer stuurfouten kunnen gebeuren ;
- levels zijn nu ingesteld ;
- ietwat andere messages bij hits ingesteld ;
- een update om die "koekjes" uit het scherm te laten starten, maar blijkbaar springt er sporadish nog 1tje uit, 'k ga nog wat meer moeten zoeken.
- spel is makkelijker om mee te beginnen, rustig opbouwen, steeds op het einde veel stenen, zowel de level lengte als aantal koekjes verhogen naarmate je een level verder geraakt. Na iedere level krijg je een leventje bij.

pijltjes beweging, spatiebalk schieten, esc afsluiten, T = traject aan/uit

Heeft iemand nog extra ideëen? had gedacht aan een paar beweginde poorten om door te vliegen (een soorte van skipiste in space :D)

Schietende tegenstanders is voor nog een beetje later :s

Bijlage: 79a08383ccde61b0f754b2130afd65aa.zip
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.16 % door thekid op dinsdag 24 januari 2006 om 02:39:15.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #13 geschreven door Martijn op dinsdag 24 januari 2006 om 08:49:37.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nice. Misschien iets insteken van power-ups, kleiner schip, schild, tragere asteroiden, etc :).

En anders eens eentje 'funmode' he: raak zoveel mogelijk 'koekskes' :p.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #14 geschreven door thekid op dinsdag 24 januari 2006 om 15:33:03.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
tragere asteroiden? gaan ze te snel?
kleiner ship, dat kan ik wel regelen, maar dan gaan mijn wapens ook wat kleiner moeten :s

power-ups, en schild is zeker geen slecht idee, 'k ga da eens allemaal vanavond regelen (behalve die trage asteroides)...

is de traject optie een goeie optie, of mag deze evengoed weer eruitgehaald worden? ik weet allesinds met deze optie dat ik een stuk verder geraak in het spel :D (tot nog toe maximaal level 4 :D)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #15 geschreven door Martijn op dinsdag 24 januari 2006 om 16:33:07.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik bedoelde eigenlijk met dat kleiner schip en tragere asteroiden allemaal soort van power ups :).

Steek er dan gelijk het omgekeerde van een powerup (powerdown?) in, bijvoorbeeld dubbel zo groot schip, dat bijvoorbeeld 1,5 keer de snelheid heeft.

Traject, tja voor en nadelen :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #16 geschreven door thekid op dinsdag 24 januari 2006 om 16:53:55.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
aha, oki cool, 'k verstond het niet helemaal :D

'k ga eens kijken, zal wel mogelijk zijn om dat te implementeren....
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #17 geschreven door Simon op woensdag 7 juni 2006 om 20:08:27.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wow, zot,

cool spel

hoe maak je zo'n dingen, ik sta daar echt versteld van.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten