Multidesk.be » Forums » .Net » C# inheritance (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door NightCreature op woensdag 14 december 2005 om 16:12:52.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb dus een base class en meerdere child classen hoe roep ik nu de constructor van de base aan in de child constructor

CODE
  1.  
  2. class Field
  3.     {
  4.         private int x;
  5.         private int y;
  6.         private int type;
  7.  
  8.         public Field(int x, int y, int type)
  9.         {
  10.             this.type = type;
  11.             this.x = x;
  12.             this.y = y;
  13.         }
  14.  
  15.         public int fieldx
  16.         {
  17.             set { this.x = value; }
  18.             get { return x; }
  19.         }
  20.  
  21.         public int fieldy
  22.         {
  23.             set { this.y = value; }
  24.             get { return y; }
  25.         }
  26.  
  27.         public int fieldtype
  28.         {
  29.             set { type = value; }
  30.             get { return type; }
  31.         }
  32.     }
  33.  
  34. class Stair:Field
  35.     {
  36.         Stair(int x, int y)
  37.         {
  38.         }
  39.     }
  40.  


De bedoeling hiervan is om een nieuw Field aan te maken met als type Stair

ik krijg zo dus een fout melding die zegt dit
Error
1 No overload for method 'Field' takes '0' arguments C:\Documents and Settings\NightCreature\Mijn documenten\Visual Studio 2005\Projects\HeroQuest\HeroQuest\Stair.cs 9 9 HeroQuest
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #1 geschreven door NightCreature op woensdag 14 december 2005 om 16:23:39.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ok never mind ik heb de oplossing al gevonden je moet gewoon dit doen
CODE
  1.  
  2. Stair(int x, int y):base(x,y,Settings.Field_Stair)
  3.         {
  4.         }
  5.  
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten